Začátkem června jsme se nachytřovali na největší české PPC konferenci Performance 2020. Přinášíme článek inspirovaný nadupanou přednáškou Petry Pacákové z Acomware o PPC strategiích pro malé i velké e-shopy. Jestli tedy hledáte způsob, jak optimalizovat a zlepšovat své kampaně ve vyhledávání, jste na správném místě.

aaa

Pokud vám PPC kampaně ještě neběží, určitě mrkněte na článek o tom, jak kampaň založit.

1. Která klíčová slova nosí nejvíc objednávek?

Klíčová slova s menší hledaností můžou mít velkou sílu. V součtu to totiž kolikrát bývají nejlepší hráči a má tedy smysl je přidávat a optimalizovat. Petra ve své prezentaci promítla data, ve kterých nesou slova s nejnižší návštěvností víc než 80 % všech konverzí!

Jak si stojí vaše kampaně?

  1. Stáhněte do excelu report klíčových slov za delší časové období.
  2. Vytvořte v excelu kategorie podle počtu prokliků. Můžete se inspirovat Petřinou tabulkou, ale rozdělení záleží na celkových statistikách vaší kampaně.
  3. Vytvořte kontingenční tabulku a vyreportujte si jednotlivé statistiky.

PPC report kategorií klíčových slov, Acomware

2. Doplňte organické vyhledávání pomocí PPC

Díky přehledu placeného a organického vyhledávání zjistěte, na které fráze se organicky zobrazujete na horších pozicích, a vykompenzujte „mezeru“ pomocí reklamy.

Abyste přehled rozchodili, je potřeba propojit účet AdWords se službou Search Console – nástrojem pro sledování a správu výsledků ve vyhledávání na Google.

  • Potřebujete tedy účet Search Console připojený na svůj e-shop. Pokud ho nemáte, mrkněte na návod.
  • Účet je nutné propojit s AdWords a Search Console. To uděláte v AdWords pod ikonou ozubeného kolečka, když zvolíte Propojené účty.

Přehled placeného a organického hledání najdete v AdWords v záložce Dimenze. Organické výsledky hledání s nižší pozicí získáte, když vyfiltrujtete Zobrazení reklamy = 0 a Průměrná pozice v organickém vyhledávání > 10.

Google AdWords report placeného a organického vyhledávání

3. Podchyťte nedostatky na webu

Chcete zlepšit prodej produktů, které se ve vašem obchodě moc netočí? Petra upozornila, že začít tyhle produkty propagovat přes PPC kampaně může být pěkně drahá strategie. Nejdřív je totiž potřeba najít příčinu slabé prodejnosti:

  • Jaká je cena zboží vůči konkurenci?
  • Je zboží na e-shopu dobře dohledatelné?
  • Co popis a obrázek? Jsou atraktivní?
  • Jak si stojíte s rychlostí načítání stránky?
  • Nepřistálo u produktu špatné hodnocení nebo recenze?

Stránky s potenciálem ke zlepšení odhalíte v Google Analytics, když kouknete na odchylky oproti průměrné míře okamžitého opuštění. Najdete je v přehledu Chování > Obsah webu > Všechny stránky. Aby byla data vypovídající, zvolte delší časové období.

Petra sdílela tabulku, která přehledně vizualizuje, jak si stránky vedou. Report stačí exportovat do excelu a pomocí podmíněného formátování znázornit, kde je vyšší míra opuštění oproti průměru.
Míra okamžitého opuštění

4. Odhalte, které dny a hodiny nesou nejvíc objednávek

Zjistěte, které dny a hodiny vaši zákazníci nejvíc nakupují. Jsou to klíčové časy, kdy jsou vaši zákazníci aktivní a odhodlaní k nákupům. Budete tak vědět, kdy je dobré podchytit kampaně a být vidět.

Google Analytics- Počet objednávek v jednotlivých dnech

Excel - kontingenční tabulka pro PPC report

Počet objednávek v jednotlivých hodinách a dnech v týdnuPřehled získáte, když v Analytics přejdete do sekce Přizpůsobení > Vlastní přehledy a nadefinujete si vlastní přehled. Využijte přehled třeba pro jednotlivé dny v měsíci a dny v týdnu. Pak už stačí jen zvolit delší časové období a exportovat do excelu. Pomocí kontingenční tabulky a podmíněného formátování vizualizujte, kdy se u vás v obchodě nezavřou dveře.

A jak si v tyhle časy stojíte v kampaních?

  • V Google AdWords se mrkněte na kartu Dimenze > Zobrazit Dny v týdnu.
  • Přidejte sloupce, které reportují Ztracená zobrazení. AdWords umožňuje reportovat ztracená zobrazení z důvodu nízkého hodnocení nebo nedostačujícího rozpočtu. Zjistíte tak, jestli jste v klíčové časy vidět. Pokud zobrazení ztrácíte, přečtěte si tenhle super článek od Petry Větrovské.

Výkon podle času versus ztracená zobrazení Google AdWords

Spousta užitečných reportů, které slouží jako vodítka k optimalizaci kampaní, poskytuje AdWords i Analytics bez nutnosti vytahovat data do excelu a jakkoliv je upravovat. Ačkoliv jde o pracnější reporty, určitě jim dáte zavděk – pokud nejste v PPCčkách spokojeni s výsledky, nebo pokud naopak hledáte, kde je ještě prostor pro vylepšení jejich výkonu.

Zdroj: Prezentace »PPC strategie pro malé a velké eshopy« (Petra Pacáková, ACOMWARE, Performance2020), 6. 6. 2017

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz