Založme spolu PPC kampaň

Znáte to. Hledáte na Googlu dámský čarodějnický klobouk. Nejde vám o značku, chcete nějaký pěkný a také ne úplně drahý. Kliknete na inzerát v horní části stránky, který hlásá „Velký výběr klobouků za skvělé ceny“. Octnete se na domovské stránce e-shopu. Podivíte se, že nabízejí snad úplně všechno. Lektvary, košťata, mandragory, no páni! Ale kde jsou ty klobouky? Najdete kategorii „oblečení“. Pak „doplňky“. Ještě „klobouky“. Tak a ještě „dámské klobouky“. Uf! Nešlo by to zjednodušit?

Založme PPC kampaň.

Kdyby tenhle čarodějnický e-shop inzerát zacílil přímo do sekce dámských čarodějnických klobouků, ušetřil by mě zdlouhavého klikání, filtrování a hledání. Jak to máte vy? Cílíte své PPC inzeráty tak, abyste návštěvníkům nedělali z nákupu překážkovou dráhu? Jak se tomu ale vyvarovat? Vezměme to od začátku a připravme PPC kampaň ve vyhledávání pro náš suprový fiktivní e-shop Beta.Shoptet.cz

Nejčastější chyby v PPC? Najdete je zde >>>

1. Které produkty budeme propagovat?

Při rozhodování je třeba zohlednit rozpočet, který na inzerci máme a také průměrnou cenu za proklik (CPC) u klíčových slov. CPC se liší obor od oboru. Je velký rozdíl, jestli inzerujete na klíčové slovo půjčka nebo dámské oblečení.

Je důležité vzít v potaz i to, jak se daný produkt vyhledává. Jestli jsou počty hledanosti nízké, budete to muset vzít za jiný konec. Můžete zájem vyvolat. Nebo propagovat jiné, více hledané zboží.
Pro výběr produktů k propagaci se můžeme také rozhodnout podle marže nebo třeba skladových zásob. Mám tu pro jistotu další ALE. Pokud totiž prodáváte šroubky za korunu, ALE průměrná objednávka je 1300,- Kč, může se vám vyplatit propagovat i takové zboží.

Na Beta.Shoptet.cz budeme propagovat oblečení. Předpokládejme, že tam máme skvělou marži.

2. Volba klíčových slov

Klíčová slova

Klíčová slova PPC

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

3. Rozdělení struktury kampaně

Dobrá struktura je důležitá mimo jiné i proto, abychom mohli ke klíčovým slovům přiřadit vhodný inzerát a zacílit návštěvníka do správné sekce e-shopu.

Mrkněte, jak bychom mohli rozdělit obecná slova, která jsme zvolili.

PPC kampaň

Struktura PPC kampaně

4. Shody klíčových slov

Klíčová slova můžeme zadat ve 3 typech shody: volná, frázová a přesná. Od toho se pak odvíjí, na jaké vyhledávané dotazy se zobrazí inzerát.

5. Inzeráty

Inzeráty jsou třešnička na dortu. Jak je vidět v návrhu struktury, inzeráty jsme připravili hodně relevantně ke klíčovým slovům a také jsme je zacílili do správné sekce.

Pro sestavu s klíčovými slovy dětské oblečení napíšeme něco fakt lákavého a zacílíme rovnou na beta.shoptet.cz/detske-obleceni/.

PPC inzerát

PPC inzerát

Co vy, jak pracujete se strukturou PPC kampaně? Děláte něco jinak?

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů