Návod, jak založit PPC kampaně - ShoptetZnáte to. Hledáte na Googlu dámský čarodějnický klobouk. Nejde vám o značku, chcete nějaký pěkný a také ne úplně drahý. Kliknete na inzerát v horní části stránky, který hlásá „Velký výběr klobouků za skvělé ceny“. Octnete se na domovské stránce e-shopu. Podivíte se, že nabízejí snad úplně všechno. Lektvary, košťata, mandragory, no páni! Ale kde jsou ty klobouky? Najdete kategorii „oblečení“. Pak „doplňky“. Ještě „klobouky“. Tak a ještě „dámské klobouky“. Uf! Nešlo by to zjednodušit?

Kdyby tenhle čarodějnický e-shop inzerát zacílil přímo do sekce dámských čarodějnických klobouků, ušetřil by mě zdlouhavého klikání, filtrování a hledání. Jak to máte vy? Cílíte své PPC inzeráty tak, abyste návštěvníkům nedělali z nákupu překážkovou dráhu? Jak se tomu ale vyvarovat? Vezměme to od začátku a připravme PPC kampaň ve vyhledávání pro náš suprový fiktivní e-shop Beta.Shoptet.cz

1. Které produkty budeme propagovat?

Při rozhodování je třeba zohlednit rozpočet, který na inzerci máme a také průměrnou cenu za proklik (CPC) u klíčových slov. CPC se liší obor od oboru. Je velký rozdíl, jestli inzerujete na klíčové slovo půjčka nebo dámské oblečení.

Je důležité vzít v potaz i to, jak se daný produkt vyhledává. Jestli jsou počty hledanosti nízké, budete to muset vzít za jiný konec. Můžete zájem vyvolat. Nebo propagovat jiné, více hledané zboží.
Pro výběr produktů k propagaci se můžeme také rozhodnout podle marže nebo třeba skladových zásob. Mám tu pro jistotu další ALE. Pokud totiž prodáváte šroubky za korunu, ALE průměrná objednávka je 1300,- Kč, může se vám vyplatit propagovat i takové zboží.

Na Beta.Shoptet.cz budeme propagovat oblečení. Předpokládejme, že tam máme skvělou marži.

2. Volba klíčových slov

Klíčová slova

Klíčová slova PPC

  • V Skliku i v Google AdWords využijeme nástroje pro návrh klíčových slov. Zjistíme tak hledanost klíčových slov i průměrnou cenu za proklik.
  • Pro náš e-shop si zvolíme obecnější dotazy jako dámské oblečení, ale i přesnější: dámská mikina. Kdybychom chtěli jít dál, přidáme také dámská mikina nike. To, co uživatelé hledají, hodně vypovídá o tom, v jaké fázi nákupního procesu se nachází. Pokud totiž někdo hledá dámská mikina nike challenge, tak dobře ví, co chce.
  • Až budete PPC kampaň vyhodnocovat, poděkujete svému minulému já, že si zvolená klíčová slova rozdělilo do souvisejících celků.

3. Rozdělení struktury kampaně

Dobrá struktura je důležitá mimo jiné i proto, abychom mohli ke klíčovým slovům přiřadit vhodný inzerát a zacílit návštěvníka do správné sekce e-shopu.

Mrkněte, jak bychom mohli rozdělit obecná slova, která jsme zvolili.

PPC kampaň

Struktura PPC kampaně

4. Shody klíčových slov

Klíčová slova můžeme zadat ve 3 typech shody: volná, frázová a přesná. Od toho se pak odvíjí, na jaké vyhledávané dotazy se zobrazí inzerát.

  • Přesná shoda se značí hranatými závorkami [dámské oblečení] a inzerát se zobrazí pouze na dotaz dámské oblečení.
  • Frázová shoda využívá uvozovky „dámské oblečení“ a inzerát se zobrazí na dotazy jako krásné dámské oblečení nebo dámské oblečení levně.
  • Na volnou shodu v AdWords dejte pozor. AdWords pracuje s rozšířenou volnou shodou a inzeráty vybíhají na synonyma a související pojmy. Ne vždy to ale musí odpovídat představě inzerenta. Pokud to chcete mít pod kontrolou, přidejte znak plus před slova, která se musí v dotazu vyskytovat. Takže například +dámské +oblečení spustí inzerát na dotaz dámské nejkrásnější a nejlevnější oblečení

5. Inzeráty

Inzeráty jsou třešnička na dortu. Jak je vidět v návrhu struktury, inzeráty jsme připravili hodně relevantně ke klíčovým slovům a také jsme je zacílili do správné sekce.

Pro sestavu s klíčovými slovy dětské oblečení napíšeme něco fakt lákavého a zacílíme rovnou na beta.shoptet.cz/detske-obleceni/.

PPC inzerát

PPC inzerát

Co vy, jak pracujete se strukturou PPC kampaně? Děláte něco jinak?

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz