Fulfillment není jen sklad, e-shop Zemito ukazuje své zkušenosti

Úspora nákladů na poštovném, nižší náklady na sklad, který má kvůli sezónnosti produktů rozdílné nároky na prostor, a také expanze do zahraničí. To jsou důvody, proč se v e-shopu Zemito rozhodli pro fulfillmentové služby s Authentica Group. Jak taková spolupráce po roce vypadá?

„Jsme tu jednoduše pro míň odpadu.“ Zemito je e-shop s ekologickými produkty, které umějí snižovat množství odpadu. Původní koncept firmy se zakládal na prodeji kompostérů, ale časem se rozvinul do dalších oblastí. Cíl zůstal stejný a hodnoty firmy (udržitelnost, respekt k přírodě a ohled na budoucnost) to ještě více utvrdilo.

Výběr produktů, které Zemito nabízí zákazníkům, proto není nahodilý. Předchází mu detailní průzkum dodavatelů: sleduje se dodavatelský řetězec výrobců či certifikace v oblasti ekologie a udržitelnosti. Firma navíc pracuje na vývoji vlastní řady výrobků. Jejím parťákem je Authentica Group, která mu zhruba rok poskytuje kompletní fulfillmentové služby. Zemito právě s Authenticou pravidelně konzultuje vhodnost obalů i produktů.

A proč vlastně fulfillment?

Ale zpět k samotnému fulfillmentu. Proč zrovna Authentica a jaké to má po roce spolupráce výsledky? Krátce řečeno je to úspora nákladů na poštovné, nižší náklady na sklad, který má kvůli sezónnosti produktů rozdílné nároky na prostor, a bližší expanze do zahraničí.

sklady fulfillment

Zemito distribuuje své zboží českým i slovenským zákazníkům. „Ze zkušeností, které jsem nasbíral v jiných e-shopech, jsem věděl, že pokud chceme růst a věnovat se naší ekologické vizi, musíme na to mít čas a focus,“ popisuje Martin Valeš, jednatel Zemito.

Situace, které se před přechodem k fulfillmentu řešily:

Vzhledem k výrobkům, které Zemito prodává, jsou nároky na sklad složitější. Kompostéry se distribuují i ve třech krabicích, a když je sezóna, e-shop potřebuje zhruba třikrát větší sklady. Stejně jako většina ostatních e-shopů má i Zemito dvě hlavní sezóny. Ta první je v období předvánočním, druhá pak na jaře, ta je spojená zejména s kompostéry a toaletami Biolan do zahrádek (jde o separační toalety bez chemie a zápachu).

Marže mu navíc snižovalo poštovné. „Management skladů, nákupy skladového systému a jejich vybavení by brzdily rozvoj a braly nám čas. Fulfillment je skvělý pro cashflow. Platíme jen za aktuální skladovací prostory plus míň za poštovné,” dodává Martin Valeš.

Expanze je pro nás lákavá

Zemito posílá své zboží prostřednictvím služby Fulfillment by Authentica už téměř rok. Jejich logistické centrum sídlí na strategické dopravní tepně Praha-Vídeň, v Syrovicích, jen několik kilometrů od Brna. „Díky tomu jsme schopni zásobovat nejen český a slovenský trh, ale také německý a rakouský. Zavážíme je denně, jsme schopni garantovat dodávku do 2 pracovních dnů,“ upozorňuje Petr Litavec, který fulfillmentové centrum vede.

Díky tomu jsou pro Zemito německy mluvící trhy mnohem líp dosažitelné. „Díky podmínkám ze strany našeho fulfillmentového partnera věříme, že německý či rakouský trh vyzkoušíme. Vždycky jsme samozřejmě počítali s tím, že náš koncept může v zahraničí uspět. Až teď to dostává skutečně reálné obrysy,“ říká Martin Valeš. Ten počítá s tím, že v Česku a na Slovensku bude muset postavení na trhu stabilizovat a že pro rok 2023 obrat zůstane stejný, zatímco na nových trzích bude růst.

Ekologický přístup? Všechno je o ochotě parťáka

Zemito se vyznačuje i absolutním důrazem na ekologické a udržitelné podnikání. „Zemito se například snaží balit výrobky do použitých krabic. Authentica Group má výrazně jednodušší přístup k použitému obalovému materiálu. Zemitu je prodáváme za cenu použitého papíru ve výkupu, tedy za úplné minimum,“ zmiňuje Petr Litavec z Fulfillment by Authentica jednu z výhod pro e-shopy.

Podobně se na to dívá i jednatel Zemita, Martin Valeš. Podle něj je klíčová ochota a osobní přístup. „E-shop prostě potřebuje spolehlivého partnera, který flexibilně reaguje na všechny požadavky. Máme rozmanitý sortiment od balzámů na rty až po kompostéry. Potřebujeme někoho, kdo to chápe a dodá nám odpovídající servis – podobně jako účetní a další externí dodavatelé, které si najímáme,” říká.

obaly e-shop Zemito

Martin Valeš přidává ještě jeden příklad: „Když máme nové zboží a od výrobce nedostaneme EANy, Fulfillment by Authentica nám připraví tabulku zboží, které ještě není zalistované, a pomůže spárovat EAN v databázi, včetně hmotnosti a rozměrů pro dopravce.“

Proč říct fulfillmentu ano

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů