Jak řešit SEO na Vánoce? Začněte nejpozději na podzim

()

Vánoční šílenství se pomalu blíží a opět zasáhne většinu e-shopů v republice. Pokud máte nejen vánoční sortiment, pak se týká i vás. Nezaspěte a plánujte marketingové kampaně dopředu. Jak se na Vánoce připravit z pohledu SEO?

Přistupujte k optimalizaci stejně jako v jiných případech – s předstihem. Konkrétní kroky k okouzlení vyhledávačů podnikněte nejpozději na podzim, začít můžete klidně už v létě. Počítejte s tím, že některé změny se projeví v řádech měsíců, a tak se vyplatí se svou SEO kampaní začít co nejdříve. Jaké tedy jsou naše vánoční SEO tipy?

Tvořte obsah na fráze spojené s Vánocemi

Abyste tvořili relevantní obsah, určitě se hodí mít zpracovanou analýzu klíčových slov. Taková vánoční klíčovka vám pomůže cílit na sezónní obecné i long tailové fráze a tvořit skvělé vstupní stránky v rámci blogu i e-shopu. Nenechte se však strhnout monstrózní hledaností. Taková klíčová slova jsou často velmi konkurenční a je těžké se na ně prodrat až na vrchol výsledků vyhledávání (SERP). Proto se zaměřte na méně hledané a specifičtější fráze, které bývají zpravidla konverznější.

Cena hraje samozřejmě velkou roli při rozhodování nakupujících. Spousta lidí však pořádně nemá představu, co přesně hledá. V takovém případě můžete přijít se sérií článků a cílit na kombinace dárek + pohlaví, dárek + člen rodiny apod. Takové vstupní stránky se můžou hodit nejen pro Vánoce, ale i narozeniny, svátky, výročí a další příležitosti.

Nezapomínejte ale ani na produkty! Pokud máte takové, které by se daly seskupit podle frází z klíčovky, vytvořte pro ně samostatné vstupní stránky. S tím souvisí další bod.

Zkontrolujte si meta tagy (title, description, alt text)

Meta title a description je to první, co potenciální zákazníci uvidí v SERPu. Proto se ujistěte, že na stránkách s vánočním sortimentem máte všechno řádně a správně vyplněné. Opět můžete čerpat z klíčovky. Nezapomeňte však na přirozenost všeho, co vyplňujete. Titulek sestávající z šesti klíčových slov jen proto, abyste oslnili vyhledávače, není šťastným řešením. Ani pro zákazníky, ani pro vyhledávače.

Ošetřete také alt text u obrázků. Využití obrázkového vyhledávání každým rokem roste a tzv. alt tag obrázku je jedním z nejdůležitějších faktorů rozhodujících o pozici ve vyhledávání.

Využijte Google Trends

Google Trends je skvělý nástroj od Google, ve kterém se můžete podívat do minulosti a zjistit, co „trendovalo“ v předcházejících letech. Neukáže vám sice hledanost, ale zato zřejmý vývoj trendu hledanosti v čase. Takže víte jak a kdy se začít chystat. V nástroji můžete vysledovat třeba i trendy v obrázkovém vyhledávání nebo na YouTube.

Google Trends - vývoj hledanosti vánočních klíčových slov.

Vytvořte vánoční speciál

Pokud jste schopni svým zákazníkům nabídnout široký sortiment vánočního zboží a k tomu kvalitní obsah, který jim pomůže si vybrat, zvažte vytvoření tzv. mikrostránky v rámci e-shopu. Může jít o samostatnou, rozsáhlou kategorii nebo i samostatný web propojený s vaším internetovým obchodem. Tuto stránku tak můžete plnit obsahem a ve vyhledávačích si bude žít vlastním životem.

Tvorba a udržování mikrostránky ale stojí zpočátku spoustu práce a času. Proto se rozmyslete, jestli se vám taková investice vyplatí. Postupně ale taková stránka bude nabývat na síle a nabízí velký potenciál, zejména v link buildingu. Vytvořený obsah můžete průběžně aktualizovat a udržovat ho „svěží“.

Zkontrolujte si vnitřní prolinkování

Interní linky jsou důležité jak pro SEO, tak pro samotnou navigaci potenciálních kupujících na vašem webu. Odkazy na stránkách by měly vést na ty nejdůležitější – kategorie, produkty. Zkontrolujte si, kde a kolik interních linků na jednotlivých stránkách máte. Pak se přesvědčte, že směřují tam, kam chcete zákazníky dostat. V případě vánočního speciálu to platí obzvlášť.

Jeden kanál nestačí

Organické vyhledávání je jeden z nejdůležitějších a nejvyužívanějších online marketingových kanálů. Bylo by ale chybou se zaměřit jen na něj. Proto o Vánocích nikdy nespoléhejte jen na SEO kampaň, řešte marketing komplexně.

Nezapomínejte na kontextovou reklamu (display, bannery). Taková reklama se zobrazuje na webech nebo ve vyhledávačích. Díky ní můžete oslovit uživatele, které zajímá konkrétní téma. Díky tzv. remarketingu také můžete oslovit uživatele, kteří již navštívili váš e-shop. Tady je ale potřeba nějaký ten kapitál, platí se za proklik (PPC). K tvorbě kontextové reklamy můžete využít nástroje Google Ads nebo Sklik a i tady využijete analýzu klíčových slov.

Online marketing se dnes neobejde ani bez sociálních sítí jako je Facebook nebo Instagram. Díky nim můžete získávat zpětnou vazbu od svých zákazníků a komunikovat svoje plány i úspěchy. Stejně tak neopomínejte e-mailing. Je to důležitý zdroj podpory prodeje i získávání nových kontaktů.

Nemalé peníze vám mohou přinést i zbožové srovnávače (Heureka, Zboží.cz). I když si zákazník vybral zboží u konkurence, může nakonec nakoupit u vás díky lepší ceně, dárku navíc nebo skvělému hodnocení.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů