7 tipů, jak připravit sociální sítě e-shopu na Vánoce

Vánoce jsou pro drtivou většinu e-shopů nejnáročnějším a zároveň nejúspěšnějším obdobím v roce. Chcete z nich vytěžit co nejvíc? Pak nezapomeňte zapojit sociální sítě. Poradíme vám, jak na to.

Máte e-shop? Pak víte, že jsou pro vás Vánoce velká příležitost. Musíte ale počítat s tím, že ji bude chtít využít i spousta dalších firem, takže to nebudete mít snadné. Ale pokud to zvládnete, tak se vám to opravdu vyplatí.

Taky musíte počítat s tím, že budete mít objednávek nad hlavu a taky budete muset řešit spoustu nečekaných věcí. Právě proto je potřeba připravit dopředu všechno, co se dá, a neřešit to za pochodu. K těmhle položkám patří i sociální sítě.

Jo a pokud chcete získat maximální propojení Facebooku, Instagramu a dalších sítí s vaším e-shopem, mrkněte na doplněk Sociální sítě. Umožní vám jednoduché vkládání pixelu pro přesné měření počtu objednávek, přihlášení zákazníků přes FB profil i jednodušší komunikaci přes Messenger.

1. Udělejte si plán

Plán, jak zvládnout Vánoce, je prostě základ. A to i v případě, že se považujete za mistra improvizace. V klidu si sedněte a dejte dohromady celou vaši kampaň. V první řadě doporučujeme projít výsledky minulých kampaní. Mrkněte, co fungovalo, co ne a vyvarujte se stejných chyb. Zamyslete se nejen nad tím, o čem vaše letošní kampaň bude, ale promyslete i konkrétní kroky. Pokud spolupracujete s grafikem a dalšími specialisty, nezapomeňte je do svého plánu zahrnout. I oni toho mají v předvánoční době plné kecky a pokud jim 26. listopadu napíšete, že urgentně potřebujete vánoční vizuály (a že včera bylo pozdě), dost možná narazíte. I když váš úkol zázračně stihnou, výsledek nebude zdaleka takový, jako by byl, kdybyste jim napsali už v půlce září. Zároveň hoďte na papír harmonogram postů – co, kdy a kde vyjde.

2. Oblékněte své sítě do vánočního

Jedním z vašich hlavních úkolů je naladit lidi na Vánoce. A s letní profilovkou se vám to povede jen těžko. Takže to vezměte hezky popořadě a oblékněte veškeré covery a profilové fotky do vánočního. Stejně tak musí vánoční nálada sálat z dalších vizuálů, které budete na sítě sázet.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

3. Vánoční obsah

Vánoce jsou doba, kdy zákazníky zaplavují výhodné nabídky ze všech stran. Jak je dostat na tu svou? Dobrým obsahem, který bude pro vaše zákazníky užitečný. Připravte si dopředu články na blog s tipy na dárky pro muže, ženy i babičky. Která další témata zvolit? Dali jsme dohromady tipy, jakým obsahem před Vánocemi nakrmit blog.

4. Vánoční ankety a soutěže

Ankety a soutěže jsou jedním z nástrojů, který umí zvýšit dosah. Lidé se do nich rádi zapojují. Tohle ale vědí i ostatní konkurenti, takže počítejte s tím, že se s anketami a soutěžemi před Vánocemi roztrhne pytel. Proto se nebojte být originální. Jak? Řekněme, že máte e-shop s alkoholem. Pokud uděláte anketu typu – který alkohol si v předvánočním čase dopřáváte nejradši – budete dvacátí v pořadí a nikoho už neohromíte… Ale co se zeptat – jaký frťan by nejlíp zahřál Nastěnku. Nebo který alkohol účinkuje v legendární scéně Maršál Malinovskij v Pelíškách?

5. Všechno načasujte

Gratulujeme! Jste šikulové a už máte hotové posty, vizuály, články, soutěže, ankety… Tak si je neschovávejte do šuplíku, ale rovnou je všechny připravte k publikaci a načasujte. Skvělým nástrojem je pro to například Hootsuite.

6. Přifoukněte rozpočet

Ostatní e-shopy taky cítí příležitost, takže boje o zákazníky přituhují a ceny za proklik rostou. Počítejte s tím, že abyste uspěli a aby se o vašich nabídkách zákazníci vůbec dozvěděli, budete muset přifouknout rozpočet. Připravili jsme pro vás vánoční PPC tipy. A když už jsme u té viditelnosti, neměli byste zapomínat ani na SEO. Takže máme i vánoční SEO tipy.

7. Krizová komunikace

I když všechno připravíte sebelíp, stejně se něco pokazí. Není to totiž jenom o vás. Co když nebude stíhat pošta Ježíšek? Zákazníci vás pak budou bombardovat dotazy, co s jejich balíčkem je. A s přibývajícími dny budou jejich dotazy čím dál naléhavější. Připravte si scénáře krizové komunikace předem a vyhraďte si na ni dostatek času.

Co říct na závěr? Nezapomínejte na to, kdo jsou vaši zákazníci. Servírujte jim to, co je zajímá a komunikujte s nimi jejich jazykem. A taky nezapomínejte na to, že každá sociální síť má svá specifika. Na Instagramu budou vždycky nejlíp fungovat krásné fotky, dobře zvolené hashtagy… A rozhodně nezapomínejte na Instastories. Mají skvělý dosah a byla by škoda je zanedbat. Mimochodem, už máte doplněk Instagram widget +? Krásně zviditelní instagramové posty na vašem e-shopu.

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů