O čem psát na blog v předvánočních článcích

()

Přemýšlíte, jak se co nejlépe připravit na Vánoce a jak přilákat co nejvíce zákazníků, kteří vánoční dárky letos nakoupí právě u vás? Pomozte si blogem. Máme pro vás pár užitečných tipů, jak na lákavý vánoční content. 🎄

Předvánoční doba pomalu přichází a prozíravý e-shopař se na ni začíná připravovat ještě dřív, než ji zavětří. (Dřív než ucítí připálené cukroví a svařáky z náměstí.) Protože správně tuší ví, že ve světě online nakupování to bude opět tvrdý boj. Vánoce se s nikým nemažou a vaše konkurence se bude snažit získat zákazníky na svou stranu – stejně jako vy. A tak se vám určitě bude hodit pár užitečných tipů, jak klienty zaujmout a přivést právě na váš blog (a z něj hurá na váš e-shop).

Keywords, keywords přicházejí

Abychom si rozuměli, máme na mysli relevantní klíčová slova, respektive slovní spojení, které jsou sezónní a pro toto období se přímo nabízejí. Vytáhněte ze své klíčovky všechny fráze a longtailové výrazy, které obsahují slova jako (před)vánoční, na Vánoce, dárek, dárkový, sváteční… Jednoduché, ale účinné, pokud víte, jak na to. Obecně využívaná klíčová slova jako třeba „dárek pro maminku“ bývají populární, ale jsou hodně konkurenční, a tak je lepší se zaměřit na konkrétnější výrazy týkající se právě vašeho sortimentu, pro příklad to trošku přeženeme: „vánoční dárek pro maminku, která ráda rybaří“.

Zapojte fantazii a přemýšlejte, co vaši zákazníci mohou vyhledávat. Cenným vodítkem vám bude vypracovaná analýza klíčových slov. Pokud chcete vyhledávače opravdu nadchnout, kromě vhodných klíčových slov se soustřeďte také například na délku jednotlivých článků. Pokud možno, pište je spíše delší – nad 1 000 slov. Google to rád.

Další tipy ohledně vánočního SEO najdete v článku Jak řešit SEO na Vánoce? Začněte už na podzim.

Podívat se můžete také na to, o čem na blogu píše vaše konkurence. Samozřejmě ji nekopírujte –⁠ určitě máte na to, dané téma zpracovat daleko lépe!

Vánoční sítě a pépécé

Kromě trafficu z vyhledávačů si zajistěte návštěvnost i pomocí sociálních sítí. Když se budete hrdě dívat na zbrusu nový vánoční článek, nezapomeňte si naplánovat (nejen) facebookový post, ve kterém ho představíte světu. Pomocí sociálních sítí ho můžete také propagovat, ať se šíří co nejvíce. Jak na to, vám poradí náš článek 7 tipů, jak připravit sociální sítě e-shopu na Vánoce.

Doplněk Články z blogu na homepage vám pomůže váš blog zviditelnit zase na úvodní stránce vašeho e-shopu. Novější šablony jako Samba už tuto možnost zahrnují ve svém základu.

Další tipy na propagaci vašeho vánočního obsahu najdete v článku Vánoce se blíží! Jsou na ně vaše PPC kampaně připraveny?

Milý Ježíšku…

Spousta lidí před Vánoci zápasí s tím, že neví, čím by komu udělali radost. Místo toho, aby jim věta „Ále, já nic nechci, hlavně, že jsme všichni zdraví.“ ulehčila starosti, jim naopak vrásky na čele přidá. Upřímné dopisy Ježíškovi bohužel píší (většinou) jen děti, a tak lidé brázdí internetem a pátrají po nápadech. Na vás je, abyste se této šance chopili.

Dobrý blogový článek může mít významný organický dopad a přivést vám na web spoustu lidí. Dobrý neznamená ale jen napsaný podle správných SEO principů, ale i obsahově kvalitní. Pokud bude plný odstavců s prázdnými slovy, nikoho nenadchne a míra opuštění bude vysoká. Pokud naopak ukáže váš e-shop jako expertní ostrůvek jistoty v moři internetových amatérů, máte vyhráno. K tomu vede cesta přes poskytování konkrétních informací, řešení problémů zákazníků a nabízení originální inspirace, která může vaše čtenáře/zákazníky obohatit.

Copywriterka Markéta Karvaiová

Nabídněte na svém blogu článek, který bude sršet nápady na vánoční dárky, a věřte, že vám bude spousta lidí vděčná. Vaše tipy pak stačí šikovně ilustrovat příklady z vašeho e-shopu včetně prolinkování a už na něm máte nový traffic. Pro efektní zobrazení produktů přímo v článku –⁠ a to třeba i na partnerském blogu, ne jen na tom vašem vlastním –⁠ můžete využít doplněk Product Widgets.

Vymyslete náměty na dárky pro maminky, tatínky, psy, kočky, děti a pro koho všeho vás napadne. Také můžete dávat tipy na produkty, které se u vás nejvíc prodávají, s tím, že tímto dárkem je těžké šlápnout vedle. A tak dál.

Hodit se vám může také funkce Oblíbené produkty, která může do jisté míry alternovat zmíněný dopis Ježíškovi.

Že prodáváte betonové sloupky?

Je potřeba si upřímně přiznat, že ne všechny věci vypadají pod stromečkem pěkně. Třeba takový kus plotu by v obligátním kroužku lidí v obýváku asi vzbudil rozporuplné reakce. Pokud na svém e-shopu nabízíte podobně vizuálně atraktivní sortiment a nechcete házet flintu do jehličí, můžete to zkusit vzít z druhého konce a napsat článek o tom, že je dobré dávat i praktické dárky. :-) A svůj e-shop zásobit luxusně vypadajícími dárkovými poukazy v různých hodnotách. Své zákazníky na ně můžete upozornit například pomocí newsletteru. Vyzkoušejte některý z mailingových nástrojů jako je Mailchimp, Mail Komplet, Ecomail, Leadhub nebo SmartEmailing.

Zákazníci neřeší jen dárky

Články s tipy, jak vybrat dárek, to nemusí končit. Kolem Vánoc je toho potřeba daleko víc a toho můžete také využít. Co třeba článek, jak takový dárek zabalit, jak si udělat diy vánoční dekorace, jak prostřít vánoční tabuli, jak mít nejkrásnější stromeček, jak efektivně na vánoční úklid, ale i třeba jak před Vánoci nezapomenout na relax a nestrhat se. (Upřednostněte samozřejmě články, které mají souvislost s vaším sortimentem.) I tyto články mohou zákazníky zaujmout a je to další cesta, jak jim dát o sobě vědět. Když najdou blog plný inspirace, vsaďte se, že vás začnou sledovat a časem třeba u vás i nakupovat.

Dala bych si víc práci s vysvětlením, proč by si měli lidé koupit vaše produkty. Budou zvažovat, zda je potřebují nebo zda raději neušetří. Samozřejmě v komunikačním tónu vaší značky. Dejte si práci se samotnou kreativou a také s textací.

Marketingová konzultantka Kateřina Tygl

Nepodceňte správný efekt

Aby vaše vánoční články pořádně zazářily a neschovávaly se v menu vašeho e-shopu jen pod obecným Blog (Magazín), využijte doplněk Články z blogu na homepage. Je dokonce zdarma. S vylepšením vzhledu samotného blogu vám pomůže page builder Pobo. Abychom doplnili Kašpara a Melichara Baltazarem, doporučíme ještě doplněk Product widgets. Ten se vám bude hodit v případě, že se vám podaří své zboží propagovat v článcích na jiných webech.

Prosinec není jen o Vánocích

Na Štědrý den a večer se soustředí spousta e-shopařů. Jsou tu ale i další svátky a příležitosti, na které ve svém obsahu a v kampaních už myslí daleko méně, což může být zase vaše výhoda. Popřemýšlejte, zda byste vzhledem ke svému sortimentu nevyužili také dětmi oblíbeného Mikuláše, nejen vinaři očekávaného svatého Martina, ale třeba také silvestrovskou párty. A když jsme u toho slavení, co článek s tipy, jak zorganizovat vánoční večírek?

Už dost rad. Co sdílení?

Články s radami a tipy vaše předvánoční blogové snažení nemusí končit. Jestli jste se rozepsali a psaní vám teď jde mnohem lépe od ruky, zkuste se odpoutat od praktických záležitostí a uhodit na citlivější strunu. Vždyť vlastně o tom Vánoce jsou. Vzbudit sympatie zákazníků můžete náladově laděným článkem, u kterých se zklidní a nasají atmosféru. Můžete si zkusit se podělit o vaše osobní prožívání Vánoc nebo vyprávět o nějakých zajímavě strávených svátcích třeba v zahraničí nebo cokoli vás napadne. Zkuste být trochu osobnější. Sdílení příběhů a myšlenek může vašemu blogu dodat zase další rozměr.

Nebuďte jako ostatní

Věřte tomu, že vánočně laděných článků je na internetu spousta a hromada věcí se opakuje každý rok. A jestli chcete, aby si lidé přečetli právě ty vaše články, pak je ideální se nějak odlišit. Tady už si musíte najít vlastní cestu. Klidně napište o tom, že Vánoce rádi nemáte. :-)

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů