Vánoce se blíží! Jsou na ně vaše PPC kampaně připraveny?

Vánoce a předvánoční období jsou dobou, kdy má žně většina e-shopů. Počet objednávek roste, tržby stoupají a obchodníci si mnou ruce radostí, jak jim vše krásně šlape. I vám by se podobný scénář líbil? Pokud ano, máme pro vás pár tipů.

Vánoce v PPC kampaních

Nepodceňujte včasnou přípravu

Začněte své vánoční kampaně plánovat s předstihem. Honit vše až na poslední chvíli někdy v listopadu se vážně nevyplácí. Konkurence je už jistě krok nebo dva před vámi a dá se předpokládat, že i ceny samotné inzerce budou tou dobou vyhnané na maximum. V tomto čase je obtížné naskočit do už rozjetého vlaku.

Koukněte na trendy z předchozích let

Dobrým vodítkem v plánování vám může být trend v předchozích letech, ze kterého se dá mnohé vyčíst – start sezóny, aktivita konkurence, ceny inzerce, vývoj konverzního poměru, atd.. Přizpůsobte tomu i svoji strategii.

Pokud víte, že v tomto období míváte rezervy v logistice (prostě, že nestíháte objednávky odbavovat), počítejte s tím i při plánování kampaní – například komunikujte datum pro včasné doručení do Vánoc v reklamách a inzerci po tomto datu utlumte.

Co zákazník získá nákupem u vás?

Dejte do kupy všechny skvělé výhody nákupu u vás, jako je například možnost vrácení nevhodného dárku do 15. ledna, osobní odběr až do 24. prosince, dárkové balení v ceně, atd., a ty vypíchněte ve svých reklamách. Tímto sdělením posilte i své retargetingové kampaně a pobídněte tak uživatele k nákupu ještě více.

Vyšperkujte si produktové feedy

Zkontrolujte si Google Merchant Centrum a opravte případné chyby ve feedu. Věnujte pozornost i vyladění samotného datového zdroje (názvy produktů, obrázky, popisy), čímž zvýšíte šance na zobrazení a proklikovost svých reklam v Google Nákupech.

Věděli jste, že můžete do Mechant Centra nahrát své logo, které se bude zobrazovat v reklamách v Google Nákupech?

Promyslete si retargetingovou strategii

Tím, jak se Vánoce budou blížit, bude se i zkracovat doba, po kterou se zákazník rozhoduje k nákupu. Je proto dobré promyslet, na jak dlouhá publika má ještě smysl cílit a kdy už se to přestává vyplácet.

Předvánočnímu shonu je dobré přizpůsobit i komunikaci v reklamách, kde vypíchněte včasné doručení pod stromeček, možnost vrácení nevhodného dárku atp. Po Vánocích pak nezapomeňte tyto reklamy vypnout a nahradit je novými :)

Jak pracovat s kampaněmi

Sledujte podíl zobrazení

S blížícími se Vánocemi postupně roste konverzní poměr v e-shopech, čehož využije velká část inzerentů a zvýší své nabídky, aby získali co nejvyšší podíl zobrazení svých reklam. Neusněte na vavřínech a sledujte podíl zobrazení i u svých kampaní, abyste předešli případnému snížení jejich výkonu.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

To, jak si stojí konkurence oproti vám a v kolika % se vaše reklamy překrývají, můžete sledovat v reportu Auction Insights v Google Ads. Pro reporting můžete využít i jednoduchý script od Daniela Gilberta, který vám data zpracuje do přehledných tabulek v Google Sheets.

Hlídejte si rozpočty kampaní

V tomto období se může výrazně zvýšit provoz kampaní a stávající denní rozpočty nemusí stačit. Kampaň je v ten moment limitována a nemusí se zobrazovat po celý den. Jak jste na tom uvidíte ve sloupci Podíl ztracených zobrazení (rozpočet) v Google Ads a Ztracená zobrazení – rozpočet v Skliku.

Pokud chcete jít do většího detailu, zapněte si v Google Ads segment čas a rozpadněte si výkon po hodinách, případně k tomu využijte Google Analytics.

Automatické bidovací strategie

Mějte zapnutou některou z automatických bidovacích strategií (tCPA, tROAS). Počítejte se 2 – 3 týdny, kdy se automat učí, takže je zapínejte určitě s předstihem a při dostatečném počtu konverzí.

Nezapomeňte na remarketing ve vyhledávání (RLSA)

Do svých kampaní ve vyhledávání nezapomeňte přidat publika (pouze v rámci Google Ads), pro která postupně upravte cenovou nabídku. Například publiku, které u vás v minulosti nakoupilo, zvyšte nabídku o x %, abyste se s reklamou dostali na lepší pozice.

Do kampaní můžete přidávat remarketingové seznamy, podobná publika, publika se seznamy zákazníků nebo také publika se zájmem o koupi (in-market).

Ohlídejte si, jaké cílení máte u publik nastaveno. Můžete si jím dost podstatně ovlivnit zásah kampaně. Čistě pro potřeby úpravy cenových nabídek nastavte „pozorování“. Pokud chcete zobrazovat reklamu pouze vybranému publiku a nikomu jinému, zvolte „cílení“.

Kontrolujte Google Merchant Centrum

Kontrolujte pravidelně Google Merchant Centrum (GMC), jestli neroste počet zamítnutých produktů. Případné zamítnutí včas řešte, abyste předešli možnému zablokování účtu (zejména jestli se zamítnutí týká porušení inzertních zásad Googlu).

Standa Jílek pro kontrolu GMC napsal šikovný script, který vám pravidelně posílá report do e-mailu.

Doplňte rozšíření do kampaní

Máte nějaké předvánoční slevy a akce? Zahrňte je do rozšíření o propagaci v Google Ads! Zde si můžete zadat peněžní i procentuální slevu nebo třeba slevový kód. Nastavte si období, po které se má propagace u reklamy zobrazovat. To stejné můžete využít i v případě Black Friday, Valentýna nebo jiných svátků.

Pár užitečných tipů na závěr

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů