10 zásadních chyb v pop-upech, o kterých pravděpodobně nevíte, že je děláte

()

Vyskakovací okna mohou být efektivním způsobem, jak na webu zobrazit výzvu k akci. Naneštěstí mají docela špatnou pověst, protože jsou často využity ne příliš zdařile. Na druhou stranu mohou vašemu byznysu hodně přinést, pokud je používáte správně.

Při tvorbě a uplatnění pop-upů můžete nechtěně dělat chyby, které jsou natolik zásadní, že mohou mít účinek přesně opačný tomu zamýšlenému, například odrazení zákazníka místo jeho zaujetí. Dnes si povíme o deseti z těchto nedostatků a ukážeme vám, jak se jim vyhnout a maximalizovat své kampaně na e-shopu na Shoptetu.

Vložení pop-up oken na web prokazatelně zvyšuje konverze a přivádí více uzavřených objednávek. Naučte se vytvořit ty nejefektivnější vyskakovací okna a využijte je pro své marketingové cíle.

1. Nezajímavé a nerelevantní nabídky

Aby mohlo vaše podnikání růst, musí vašim zákazníkům nabízet něco, zač budou ochotni utratit své peníze. A podobné platí i pro pop-upy na vašem e-shopu.

Tento obrázek nijak neodpovídá na otázku: Proč bychom se vlastně měli přihlásit k odběru tohoto newsletteru?

Věřte tomu, že lidé budou neradi zadávat své údaje a e-maily, pokud na oplátku nedostanou nic lákavého. Váš obsah a nabídka musí prostě zákazníky zaujmout. Pak se ochotně zapojí a budou vám věnovat svou pozornost – i svá data.

Můžete nabídnout e-book ke stažení zdarma, slevu na nový produkt nebo nějaký exkluzivní, bonusový obsah. Takovými a podobnými věcmi nadchnete a vzbudíte zájem.

„Překvapení! Speciální kupón za to, že jste tak úžasní!“

Vyskakovací okna vytvářejte ve vztahu přímo ke stránce, na které se návštěvník vašeho e-shopu právě nachází. Tím zvýšíte šanci, že ho výzva skutečně osloví, že provede kýženou akci a stane se vaším zákazníkem.

Online obchodů je každým dnem čím dál více. Abyste byli úspěšní, vyplatí se nebýt stejní jako vaše konkurence a vystoupit z davu fádních e-shopů. 

2. Se zobrazením vyskakovacího okna nespěchejte

Není to závod a návštěvník vašeho obchodu nemusí pop-up vidět okamžitě. Naopak to může být dokonce na škodu. Ideální je, když uživateli necháte nějaký čas, aby se u vás stačil trochu porozhlédnout. Lidé, kterým se vyskakovací okno zobrazí, sotva přijdou na stránky, je často obratem zase opouštějí.


Místo toho tedy nechte zákazníka, aby se zorientoval, a pop-up okno načasujte až po nějaké době strávené na vašem e-shopu. Můžete také zvážit další strategii, kdy necháte okno zobrazit až ve chvíli, kdy to vypadá, že uživatel chce ze stránek odejít úplně.

„Prosím, neodcházejte! Získejte dnes 30% slevu na svůj první nákup.“

V tom případě uživatel pop-up uvidí, když se kurzorem přiblíží k horní hranici stránky. Právě tento moment může být ideální a efektivní pro speciální nabídku jako sleva pro první nákup.

3. Neviditelné tlačítko pro zavření okna

Není nic otravnějšího než nevědět, jak odejít z určitého okna. Proto se ujistěte, že je zavírací tlačítko s křížkem na vašem pop-upu jasné a viditelné. Lidé mají totiž sklon panikařit, když ho nemohou najít a často se stane, že raději vaše stránky úplně opustí a nakoupí nakonec jinde.

Také se nesnažte uživatele nutit vám dát svůj e-mail proto, aby si mohl zobrazit některé části vašeho webu. Pravděpodobně to v nich vyvolá jen nedůvěru a mohou na to negativně reagovat třeba na sociálních sítích, ve svém okruhu známých a podobně.

Jednoduše udělejte zavírací tlačítko dostatečně velké, a dokonce ho můžete dát na dvě místa okna (text/křížek), takže návštěvníci budou mít pro jeho použití více možností.

4. Gramatika

Překlepy a pravopisné chyby mohou nadělat pěknou paseku v pop-upech i na celém e-shopu. Nejenže kvůli nim budete vypadat velmi neprofesionálně, ale také to zaručeně sníží vaše prodeje.

Tak špatné gramatické chyby, že se je někdo rozhodl na ceduli opravit tužkou

Pokud váš web a všechny jeho části projdou pečlivou korekturou a nebudou na něm hrubky a nedostatky, dáte tím svým klientům najevo, že jste seriózní prodejce a neberete zákazníky na lehkou váhu. Ujistěte se, že na vašem e-shopu nejsou pravopisné chyby. Vyplatí se investovat klidně i do korektora.

5. Příliš mnoho políček

Nedělejte to moc složité a nechtějte toho po návštěvnících svého e-shopu příliš najednou. Pokud svůj pop-up přeplníte otázkami a žádostmi o osobní informace, lidi to znejistí nebo otráví a co nejrychleji ho zavřou. Některé webové stránky od uživatelů požadují nepřiměřeně mnoho údajů, protože je chtějí využít pro retargetingové kampaně. Ale ty vlastně ani nemusí pomáhat dlouhodobě.

Chtělo by se vám vyplňovat tak dlouhý formulář?

Jméno a e-mailová adresa pro začátek stačí. Dávají vám možnost překonat první hranici a navázat s potenciálním zákazníkem další komunikaci. Můžete totiž pozvolna začít představovat sebe a svůj e-shop, to, co nabízíte, a podobně. Spíše zlehka a opatrně pak můžete od svých zákazníků začít získávat více informací.

Často bohatě stačí jméno a e-mail, někdy dokonce jen ten e-mail

Online prodej je hra s čísly a vyžaduje rostoucí zákaznickou základnu. Čím více lidí zaujmete a podaří se vám s nimi navázat vztah, tím vyšší je šance, že je proměníte ve své zákazníky. Jamile vzbudíte jejich zájem, snažte se jim servírovat hodnotný obsah, abyste je k sobě připoutali ještě více.

6. Zobrazování kampaní všem návštěvníkům

Lidé jsou různí a jejich historie na vašem e-shopu rovněž. Omezte například počet slevových pop-upů na uživatele. Jakmile si u vás konkrétní zákazník objedná, už mu znovu stejné okno nabízející opět stejnou slevu (kterou třeba už ani nemůže využít, protože byla jen na první nákup po registraci) nenechte zobrazovat.

Segmentace klientů zároveň pomáhá zlepšit výsledky marketingových kampaní. Dovoluje zaměřit se na specifické publikum a maximalizovat jejich efekt pro vaše podnikání.

7. Chybějící optimalizace pro mobilní zařízení

V dnešní době lidé své telefony používají častěji než kdykoli předtím. Studie ukazují, že 70 % dat prohlížených online je na mobilních zařízeních. Optimalizovat vyskakovací okna pro mobily tak dává ten největší smysl.

Představte si, že si prohlížíte stránku a najednou se objeví pop-up a vyplní celý displej vašeho telefonu. Tak to je nepříjemné. Dokonce natolik, že je téměř jisté, že celý ten web zavřete, jen abyste se otravného okna zbavili. Nedělejte tuto chybu ve svých vlastních marketingových kampaních zahrnujících právě vyskakovací okna. Responzivní e-shop včetně vyskakovacích oken vám bude přinášet vyšší traffic.

Responzivní pop-up okna jsou základ

Na e-shopu od Shoptetu naštěstí můžete například díky doplňku Poptin vytvářet plně optimalizovaná pop-up okna, která kvalitně splní svůj účel.

8. Neustálé zobrazování pop-up oken

Nikdo nemá rád příliš obtěžující marketingové kampaně. Lidi, kteří by se mohli stát vašimi zákazníky, to spolehlivě zahání pryč. Nesnižujte zbytečně své prodeje.

Kromě pozdějšího načasování zobrazení vyskakovacího okna také omezte jejich opakování. Nespamujte návštěvníky, může to pro ně být dost frustrující a otravné natolik, že se z vašich stránek rozhodnou odejít.

Nastavení limitů na typy pop-upů, které zobrazujete, a na to, jak často to děláte, je podstatné pro váš konverzní poměr. Pomůže vám opět nástroj Poptin, kde si rychle nastavíte vše potřebné.

9. Chabé výzvy k akci 

Výzva k akci má, jednoduše řečeno, přimět uživatele udělat to, co po něm chceme. Ale na druhou stranu ho nemůžeme bombardovat vysoce prodejními, nepřirozenými hláškami, abychom budili dojem, že jsme zoufalí, nutně potřebujeme prodat za každou cenu a o nic jiného nám nejde, natož o zákazníka. 

Ujistěte se, že je vaše CTA (call to action čili výzva k akci) jednoduchá a přímá, takže se uživatel necítí přehlcený.

Výzva k akci je v rámci pop-upu první krok. Pak už jen potřebujete získat návštěvníkovu e-mailovou adresu, abyste mohli pokračovat dál v jeho přeměně na vašeho zákazníka.

„Kupte 1 a 1 dostanete zdarma: Vložit do košíku“

10. Přílišné sebevědomí bez ohledu na výsledky

Je v pořádku mít zdravé sebevědomí, ale nesmí se to přehánět. Zůstat zároveň pokorní a vědomí si svých limitů je vždy dobrá cesta jak v byznysu, tak v životě. Snažte se neznít lacině nebo vychloubačně. Určitě nechcete, aby měli vaši zákazníci dojem, že si myslíte, že jste lepší než oni. Nejspíš by je to od nákupu u vás dost odradilo.

Ideální je svá vyskakovací okna podrobit A/B testování. Například můžete navrhnout dva rozdílné pop-upy, které ukážete svému publiku. A z nich pak na základě výsledků vybrat ten více konvertující. Tuto metodu můžete zahrnout do svého marketingového plánu a mít tak informace, které potřebujete pro správné rozhodování.

Závěr

Když to shrneme, tak použití pop-up oken na e-shopu přináší prokazatelné výsledky. Pokud chcete například vybudovat e-mailingový seznam pro své newslettery, vyskakovací okna jsou jednou z efektivních cest.

Pro tvorbu vyskakovacích oken existuje spousta nástrojů. Už jsme zmiňovali doplněk Poptin, který je na tento účel přímo specializovaný. Pokud v nich neuděláte žádné zbytečné chyby, jaké jsme vám ukázali v našem článku, budou vám pop-upy pomáhat dosahovat vašich cílů v podnikání. 

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Martin napsal:

    Mě osobně pop-up okna nikdy neoslovily. Když něco hledám a na web vstupuji, tak mám nějaké očekávání – rychlé zobrazení produktu, technických informací nebo rad a pop-up okno mě vždy nemile překvapí, navíc teda kromě okna s cookies musím odklikávat i reklamní pop okno…

    1. Zuzka Zicháčková napsal:

      Dobrý den, Martine,
      právě proto je potřeba vyskakovací okna jako marketingový prostředek používat opatrně, protože nesprávné, například příliš rychlé zobrazení, může návštěvníky e-shopu odradit. Chápeme, že se nemohou zamlouvat všem. :) Pěkný den.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů