„Věřím, že v onlinu je budoucnost i pro šperkařství,“ říká majitelka TIAMI

Snubní prsteny a šperky z dílny TIAMI rádi nosí i vybíraví muži. Aspoň to tvrdí Gabriela Dědičová a dodává: „Baví nás nabízet alternativy a ještě vás to s laboratorními diamanty nebude stát raketu.“ Jak vypadá jejich klientský přístup a marketingová strategie? Je tu pokračování rozhovoru.

Gabriela Dědičová s Milanem Nováčkem, hlavním designérem TIAMI

Je tu druhá část rozhovoru s Gabrielou Dědičovou, majitelkou značky TIAMI. Pokračovali jsme v povídání o lab-grown diamantech a mluvili jsme například o tom, jak jim koronavirus zhatil velkou PR kampaň nebo o jejich e-shopu postaveném na Shoptetu. Jak dnes funguje jeho provoz a co bylo zásadní při jeho budování? Pusťte se do čtení.

Pokud jste zmeškali 1. díl našeho rozhovoru, můžete to dohnat zde: Díky diamantům pomáhám lidem znásobit jejich pocit štěstí.

Šperky tvoříte i na zakázku. Měli jste nějaké zvlášť zajímavé, specifické nebo bláznivé zakázky?

Z části ateliéru s dílnou se ozve hlavní šperkař Milan: „My jiné neděláme!“ Směje se a vzápětí přichází s krabicí plnou netradičních šperků na míru.

Gabriela: Milan je velmi kreativní a nejradši by dělal jen věci na zakázku. Někdy si myslím, že ho tady spíš brzdíme. (smích) 

Milan: Užil jsem si třeba jeden masivní pánský prsten, který jsem brousil v rytmu zákazníkovy oblíbené hudby. Když může existovat free jazz, tak může existovat i free brus. (úsměv) Chceme, aby u tvorby na míru byl šperk pro klienty „prostě jejich“, něco, co budou nosit s opravdovou radostí.

Gabriela: Chceme se vyhnout situacím, kdy si pár přijde pro snubní prstýnky, slečna si vybere a pán řekne, že svůj stejně asi nosit nebude. A na nás je, aby ho nosil – a rád. Aby odcházel s designem, který se mu líbí a bude ho těšit ho mít na sobě. Pak jsou šťastní a spokojení všichni. Rádi nabízíme alternativy a ještě vás to s laboratorními diamanty nebude stát raketu.

Kamennou prodejnu zatím nemáte, plánujete ji do budoucna otevřít?

Částečně to pokrýváme naším ateliérem s dílnou v centru Prahy, ale chceme se zaměřit hlavně na online. Online nám dává velkou svobodu. Děláme videohovory, abychom šperky ukázali zákazníkům. Běžně naše šperky na požádání klientům fotím, posílám fotodokumentaci třeba po drobné úpravě a podobně. Navíc covid hodně posunul online dopředu. Naše zboží se běžně sice v onlinu neprodává, ale spousta zákazníků se k nám po dobré zkušenosti vrací. Věřím, že i ve šperkařství je v onlinu budoucnost.

Byl e-shop s TIAMI od samého začátku? 

Ano, spustili jsme ho na konci února 2020.

Když jste ho začali promýšlet, co pro vás bylo ohledně jeho fungování nebo podoby nejdůležitější?

Určitě jsme chtěli svobodu v tom, že si e-shop můžeme kdykoli upravit podle potřeby. Chtěli jsme taky e-shop přehledný pro zákazníky, aby na něm všechno snadno našli a rychle se zorientovali. 

Na e-shopu umím sama upravit spoustu věcí a nepotřebuji k tomu specialistu

E-shop jste si postavili na Shoptetu. Proč jste si ho vybrali?

Byla to jediná možnost. Měli jsme s ním už zkušenosti z jiného projektu. Uživatelsky je neskutečně příjemný. I já sama spoustu věcí umím upravit a nepotřebuji k tomu žádného specialistu. Běžné uživatelské věci jsou fakt super. A když zjistíte, že něco nezvládnete, tak Shoptet má bezkonkurenční podporu. Myslím, že kdybychom si e-shop stavěli sami, vyšel by na daleko větší peníze a určitě bychom ho neměli v tak krátkém časovém rozsahu, tam jsme byli limitováni spíš samotnou výrobou šperků. Hrozně oceňuju i maximální napojení na doplňky. 

Jak dlouho vám trvala jeho příprava do ostrého spuštění a co vám zabralo nejvíc práce? 

Bylo to asi 3 měsíce, v listopadu jsme začínali, ale první vizuály a kampaně jsme dělali před Vánoci, to bylo zásadní, stejně jako vyrobení a pak i fotky produktů. To nakonec trvalo déle než samotné vytvoření e-shopu. 

Jak jste nyní s e-shopem spokojení? 

Velmi, protože jakoukoli změnu si tam vymyslíme, tak máme za chvíli vyřešeno a není to náročné. 

Jaké funkce nejvíce využíváte?

Většinu věcí řešíme doplňkama. Používáme třeba varianty produktů, abychom neměli 20 náramků lišící se jen šňůrkoou. Hrozně oceňuju napojení na sociální sítě a to, že se na e-shop mohou zákazníci přihlásit třeba přes Facebook. Hodnocení produktů je další skvělá věc. 

Jak velký tým stojí za vaším e-shopem?

Na našem projektu se v tuto chvíli podílí asi 7 nebo 8 lidí, ale všichni nejsou na plný úvazek, třeba kolega, který nám tiskne krabičky na šperky na 3D tiskárně. Naše krabičky jsou často personifikované se jménem nebo třeba nápisem „K maturitě“, při příležitosti svatby „V dobrém i zlém“ a podobně. Tiskneme je z recyklovaných materiálů.

Muži sklízejí díky našemu dárkovému balení neskutečný úspěch

Pro luxusním šperky je určitě důležitá i pěkná prezentace, je to tak?

Dáváme si záležet na tom, aby i naše balení šperku mělo na zákazníky „wow efekt“. Ve větší dárkové krabičce, která dokonce voní, máme vlastní krabičku na šperk, je tam i šperkařský certifikát, kartička s naším poděkováním i prázdný lísteček pro napsání osobního vzkazu. Dovnitř se dá vložit fotka, třeba z porodnice, ze seznámení se, svatební ap. Konečné předání dárku tak není jen o darování šperku, ale je to zážitek často provázený slzami dojetí. Zvlášť muži díky tomu sklízejí neskutečný úspěch. 

Jaké marketingové kanály využíváte? 

Určitě bychom se neobešli bez sociálních sítí. Ty jsou jeden z našich zásadních kanálů: Facebook, Instagram, ale hodně je pro nás důležitý i LinkedIn. Je tam naše cílovka a jsou tam lidi otevřenější informacím. Všude kromě organického obsahu využíváme taky placené kampaně. Nedávno třeba při příležitosti maturit a státnic. Často tímto způsobem oslovíme rodiče těch maturantek, kterým zvlášť záleží na naší planetě. (úsměv) 

Co vás osobně na TIAMI nejvíce baví?

Všechno! (smích) Že je to nové, že jsou zákazníci spokojeni, že mám kolem sebe nadšený tým, který pro náš projekt dýchá. V takovém kolektivu se skvěle pracuje. Baví mě kontakt se zákazníky a to, že jsme průkopníci, děláme osvětu a bojujeme za skvělou věc. 

Ovlivnila vaše podnikání situace okolo koronaviru?

Naši velkou PR kampaň včetně článků v onlinu i v printu bohužel přebil covid. Připravovali jsme ji v době, kdy o pandemii ještě nikdo netušil, ale pak už to bylo zadané a nedalo se to zrušit. Nikoho samozřejmě nic jiného než nová nemoc nezajímalo, v tu chvíli nikdo šperky neměl prostor řešit, což je naprosto logické. Tak máme tyhle články aspoň na webu v kolonce Napsali o nás. (úsměv) Při vypuknutí pandemie jsme se rozhodli pomoci tím, že jsme na naší 3D tiskárně tiskli ochranné  štíty do českobudějovické nemocnice a do dalších zdravotnických zařízení.

Plány se mohou rychle změnit a nic s tím neuděláte

Co pro vás byla na vašem dosavadním podnikání ta největší zkušenost?

Musím si dávat pozor třeba na to, že se pohybujeme v nějakých označeních, které ale zákazníci často podrobně neznají, například pojmy jako karát (carat) další. Další zkušenost je, že i když se věci nějak zdají, tak za týden můžou vypadat jinak, že plány se mohou rychle změnit a nic s tím neuděláte, jak to bylo u covidu. 

Uvažujete o expanzi do zahraničí?

Minulý měsíc jsme spustili Polsko, které běží na separátním webu. Polský e-shop byl hotový za 3 týdny. Hrozně oceňujeme Propojení skladů, to je prostě super. Jinak vůbec nevím, jak bychom to dělali. Slovensko pokrýváme z českého e-shopu a máme doplněk Cizí měny. Tyhle tři trhy teď chceme stabilizovat.

Kde vidíte TIAMI za tři roky? 

Jednou bychom chtěli mít lovebrand. Ráda bych, když se řekne TIAMI, aby lidi věděli, kam si to zařadit. Aby se jim vybavily laboratorní diamanty, které budou hrdě nosit a dělat jim radost dalších 50 let. Chceme prodávat etický šperk a máme to štěstí, že to můžeme dělat. Rádi bychom se podíleli i na nějaké charitě, přispívat vybraným nadacím. Přeju si, abychom byli vždy spojováni s udržitelností, se zodpovědností, ale i se skvělým nadčasovým designem.

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů