Jak připravit sociální sítě e-shopu na Vánoce?

()

Léto je sice v plném proudu, ale správný e-shopař už by měl myslet na Vánoce. Příprava na nejvýdělečnější období roku musí začít včas a letní měsíce jsou tou pravou chvílí, kdy vše odstartovat. Jak připravit sociální sítě pro e-shop na Vánoce?

Kdy se začít připravovat na Vánoce? 

Pokud jste v minulosti žádnou vánoční kampaň nepřipravovali a ani nemáte historii reklam na sítích, neotálejte, ideální je totiž začít vše chystat už od července. Možná se vám to zdá brzy, vánoční kampaň je ale nejdůležitější kampaní roku a její příprava je časově náročná.

Máte-li už reklamní kampaně odzkoušené a nejde-li o vaše první Vánoce, můžete si ještě užít trochu sluníčka, začněte v srpnu.

Plánování vánoční kampaně

Ze všeho nejdříve si naplánujte cíle, které bude vaše vánoční kampaň následovat. Sestavte si také rozpočet na vánoční marketing. Počítejte však s tím, že pokud chcete výsledky, musíte svůj budget oproti ostatním měsícům v roce navýšit. Reklamní prostor je totiž na Vánoce mnohem dražší. 

Na začátku je třeba naplánovat: 

  1. cíle a rozpočet kampaně,
  2. obsah kampaně (čeho se bude týkat, co budete propagovat),
  3. marketingové kanály (sociální sítě, PPC, e-mailing…),
  4. výkonnostní reklamu a influencery,
  5. tvorbu materiálů (grafiky, videa, obsahu apod.).

Když víte, co vás čeká, můžete se pustit do jednotlivých příprav. 

Výkonnostní reklamní kampaně

Nejvíce času vyžaduje nastavení a testování Meta Ads reklamních kampaní. Nenechávejte zahájení své první reklamní kampaně až na Vánoce, naopak ji spusťte již nyní s aktuální nabídkou

Reklamní systémy a algoritmy potřebují nasbírat dostatek dat, aby se reklamy lépe doručovaly. Díky datům budete moct přesněji cílit a vyváženě nastavit rozpočet. Pokud začnete s reklamou dříve, máte šanci také otestovat grafiku, texty a produkty pomocí A/B testování. Zvládnete tak vyhodnotit, co na vaši cílovou skupinu nejlépe funguje.

Na nastavení kampaní (včetně založení účtu, měřících kódů, podoby kampaně apod.) je ideální chvíle právě v létě. V září by již vaše výkonnostní reklama měla běžet, sbírat data a „učit se“. Od října pak vše jede na ostro.  

Spolupráce s influencery

Plánujete před Vánoci spolupracovat s influencery? Nezapomeňte se s nimi domluvit s dostatečným předstihem, a to ze dvou důvodů: 

  1. Zajistíte tak, že s vámi bude daný influencer v nabitém předvánočním období počítat a nedomluví se s konkurencí
  2. Získáte pravděpodobně výhodnější nabídku, protože i influenceři chtějí mít jistotu výdělku v čase před Vánoci.  

Obsah a materiály

Na poslední chvíli nenechávejte ani tvorbu vánočních postplánů a materiálů, jako je grafika, texty nebo vlastní fotky a videa.

Plánování obsahu

Vymyslete si obsah na sociální sítě – běžné posty, ankety nebo adventní kalendář. Až budete mít vše hotové, klidně už jednotlivé posty načasujte. 

Pokud nejste zvyklí si předem chystat post plány, alespoň během Vánoc byste se do toho měli rozhodně pustit. V adventním shonu budete těžko improvizovat obsah na sítě. 

Fotky a videa

Ujistěte se, že máte nafocené a natočené produkty, o kterých víte, že se budou na Vánoce dobře prodávat. Započítejte i čas na postprodukci. 

Kvalitní vizuální prezentace ideálně s vánoční tématikou vytvoří skvělý první dojem. Fotky i videa využijete jak na webu, tak na sociálních sítích (např. si předpřipravte materiály pro reels). S fotkami i videem vám rádi pomůžeme, například pro e-shop TIAMI jsme připravili kompletní vánoční vizuál.

Grafika

S vizuály vánočních postů a kampaní neotálejte, obzvlášť pokud spolupracujete s externím grafikem. Na konci listopadu vám nikdo vánoční grafiku tvořit nebude. 

Mějte nachystané bannery, vizuální identitu pro vánoční měsíce (profilovou fotku, logo apod.) i podobu jednotlivých příspěvků. Na určité typy příspěvků si můžete udělat šablonu, kterou použijete opakovaně, např. pro okénka adventního kalendáře. 

Copywriting

Stejně jako grafiku, také vánoční slogany do kampaní, texty k příspěvkům apod. si připravte s dostatečným předstihem. Nepodceňte ani texty na e-shopu u jednotlivých produktů a kategorií, u kterých dbejte na SEO.

Napište si články zaměřené na vánoční témata a tipy na dárky. Poté je můžete sdílet na svých sociálních sítích, a dostat tak čtenáře na web. 

Náš TIP: Včas začněte i se změnami webových stránek, zejména tvorbou a popisem SEO kategorií, kterým trvá déle, než se indexují (zobrazí ve vyhledávání Google). Jak připravit e-shop na Vánoce si můžete přečíst v našem minulém článku.

V říjnu šlápněte na plyn 

Více než 40 % Čechů začíná s nákupem dárků již v září, proto by se i vaše vánoční kampaně měly spustit na podzim. Od října se proto obvykle najíždí na plný výkon, spouští se kampaně, reklama a vánoční obsah na sítích. 

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

MARION MARKETING

MARION MARKETING

Nechte na nás kompletní propagaci a prezentaci vašich služeb a produktů v online prostředí. Naši specialisté se postarají o vše od tvorby textů a grafiky přes správu sociálních sítí, influencer marketing, SEO až po reklamní kampaně.
Nechte na nás kompletní propagaci a prezentaci vašich služeb a produktů v online prostředí. Naši specialisté se postarají o vše od tvorby textů a grafiky přes správu sociálních sítí, influencer marketing, SEO až po reklamní kampaně.

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů