Chystáte se na dovolenou? Připravte na ni svůj e-shop

()

Léto je tady a spolu s ním i období dovolených a sladkého nicnedělání. Pokud se rozhodnete na pár dní zcela „vypnout“, zjistěte, jak se dá zvládnout provoz e-shopu v dovolenkovém režimu, abyste se zbytečně nepřipravili o tržby a dobrou pověst.

Chystáte se po celém roce tvrdé dřiny užít si jeden nebo dva týdny zaslouženého volna? Směle do toho! Pokud je vás na provoz e-shopu více, zřejmě snadno najdete někoho, kdo vás během vaší nepřítomnosti naplno zastoupí. Jak je to však v případě, kdy za vás nikdo nezaskočí?

„Vypnouť“ celý e-shop?

Úplné „vypnutí“ e-shopu by mohlo mít pro vaše podnikání velmi bolestivé dopady. Nejenže byste ztratili, resp. oslabili, své pozice v organickém vyhledávání, svým současným ale i potenciálním zákazníkům byste vyslali jasný signál, že něco není v pořádku nebo jste svou činnost i zcela ukončili. Během dovolené je proto mnohem lepším řešením ponechání e-shopu v provozu, avšak s přijetím určitých opatření. Není to nic složitého a ani během vaší dovolené nemusíte přijít o objednávky.

Co tedy dělat v případě, že potřebujete e-shop přepnout do „prázdninového režimu“ a dát si jednoduše na pár dní úplnou pauzu? Poradíme vám, co byste před svým odjezdem měli zařídit, abyste si na jedné straně mohli dovolenou naplno užít a zároveň, aby v období vašeho odpočinku neutrpěla návštěvnost e-shopu a jeho tržby.

Informujte všude, kde se jen dá

Zcela základním opatřením je informování zákazníků o tom, že jste na dovolené s tím, že objednávky vyřídíte později a že stejně je omezena i vaše zákaznická podpora. Kam toto oznámení umístit? Zjednodušeně můžeme říct, že všude, kam to jen jde. Informace o dovolené může například mezi jinými články snadno zapadnout, stejně tak mohou zákazníci přehlédnout i banner na hlavní stránce.

Velmi užitečné je, pokud informaci o dovolené sdělíte způsobem, který se bude zobrazovat na každé jedné stránce vašeho e-shopu – například formou informačního proužku. Některé e-shopy také pro tento účel využívají vyskakovací pop-up okna, které ale opět mohou snadno přehlédnout ti, kteří mají zapnuté jejich automatické blokování.

Kromě informačního proužku také využijte možnost informovat o vaší dovolené v posledním kroku objednávkového procesu. Eventuálně si můžete nastavit i to, že zákazník bude muset před dokončením objednávky zaškrtnout, že bere na vědomí pozdější vyřízení objednávky z důvodu dovolené. Na informování také neváhejte využít vaše účty na sociálních sítích a tuto skutečnost klidně oznamte i prostřednictvím newsletteru.

Mimochodem, o dovolené komunikujte na rovinu a neskrývejte se za různé jiné důvody. Vaši zákazníci upřímnou výpověď jistě pochopí, každý přece čas od času potřebuje odpočinek.

Upravte nastavení v porovnávačích zboží

Pokud využíváte cenové srovnávače zboží (například Heureka.cz) nezapomeňte ještě před odjezdem na dovolenou nastavit v xml feedu dovolenkový režim. Tímto způsobem se bude ve feedu zohledňovat posunuta doba expedice zboží.

Nezapomeňte zároveň na možnost vypnout zobrazování vašeho e-shopu na placených pozicích v cenovém srovnávání. Během dovolené si tak ušetříte kredit, ale na druhé straně můžete během tohoto období přijít o návštěvnost z cenových srovnávačů. Vypnutí zobrazování na placených pozicích může mít smysl zejména u zboží, při kterém je předpoklad, že zákazník ho bude potřebovat co nejdříve a tudíž nebude mít smysl, aby na dodání čekal déle.

Automatické odpovědi na e-maily

Pokud si chcete užít dovolenou opravdu naplno a nechcete se ani minutku věnovat pracovním e-mailům, nezapomeňte si nastavit automatickou odpověď s oznámením, že jste právě na dovolené a datum, kdy se budete e-mailům věnovat. Zákazníci tak nebudou mít pocit, že jejich ignorujete. Podobně postupujte i tehdy, pokud jste se rozhodli nechat doma firemní telefon. Nastavte automatické odesílání SMS s oznámením o dovolené na zmeškané hovory.

Nabídněte bonus za trpělivost

Vaše dovolená nemusí nutně znamenat dramatický propad počtu objednávek ani odliv stálých zákazníků ke konkurenci. Stačí, když návštěvníky dostatečně motivujete, například formou slevy z objednávky případně kupónem na další nákup. Odměňte ty, kteří si objednali během vaší dovolené a byli ochotni na doručení zboží počkat byť symbolickou slevou, nebo třeba dopravou zdarma.

Při dodržení výše uvedených tipů si ani během dovolené nebudete muset lámat hlavu tím, co se právě děje s vaším e-shopem. Zároveň po návratu nenajdete spoušť e-mailů od rozzlobených zákazníků. Naopak při vhodně nastavené motivaci vás možná i pozitivně překvapí počet objednávek. Přistupujte proto k přípravě e-shopu před odjezdem na dovolenou zodpovědně a věnujte jí čas, vyplatí se to!

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Doplnkyvyzivy24 napsal:

    Tento článek je poutavý a užitečný. Na jiných webech někdy formátování textu volá po pomstě do nebes. Když vidím zeď s textem, prostě odejdu. Vhodné rozestupy a obsah zde. Určitě sem budu chodit častěji :)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů