Petra Větrovská: V PPC se nedá všechno teoreticky naučit, musíte hlavně zkoušet

()

PPC (pay per click) je způsob reklamy, kdy inzerenti platí jen v případě, že uživatel klikne na jejich PPC reklamu ve vyhledávačích, na Facebooku nebo kdekoli jinde na webu. O tomhle velkém tématu jsme si povídali s jednou z nejuznávanějších PPC expertek v českých vodách, Petrou Větrovskou. Prozradí nám, čím jsou PPC přínosné pro e-shopy, jak na ně vyzrát, a hlavně, jak s nimi efektivně vydělávat.

Petra Větrovská: PPC se může naučit každý

Jsou PPC kampaně pro e-shopy nutnost?

Nejsou nutnost, ale jsou jedním z důležitých zdrojů, které pomáhají přivádět návštěvnost. E-shop asi může vydělávat i bez toho, aniž by dělal PPC kampaně, ale když je bude dělat, tak bude mít něco navíc, co mu pomůže mít víc zákazníků.

Řekněme, že mám nový e-shop, začínám a mám malý rozpočet. Jak si mám zvolit produkty k propagaci?

Pokud vím o bestsellerech, tak jednoznačně ty. Pokud začínám a mám málo peněz, půjdu nejjednodušší cestou. To znamená, že se budu snažit prodávat to, co se prodává nejlíp. Ale obecně se PPC kampaně staví na celý sortiment.

Tím, že si můžu nastavit cenu za klik, můžu si zároveň i řídit, kolik a za které klíčové slovo utratím. Je to jednoduché v tom, že můžu řídit náklady. Když se nějaký produkt neprodává, tak za něj nabízím míň peněz, ale pokud se prodává aspoň nějak, má cenu do něj investovat a snažit se přes něj získat návštěvnost.

Kolik je třeba do kampaní investovat? Můžu začít například s tisícovkou?

Můžu. Není stanovený spodní limit. Čím víc investuju, tím větší mám potenciál něco vydělat, ale není to omezené ani shora ani zdola.

Petru Větrovskou PPC baví.

S čím začít? S inzeráty ve vyhledávání, s Google produkty nebo s Sklik produktovými inzeráty?

Pokud chci začít a mít něco, co je nejkonverznější a nejsnazší, tak je to na konci nákupního cyklu, což jsou inzeráty na konkrétní produkty. Nejsou to inzeráty na názvy kategorií nebo to, co obecně popisuje produkt. Jsou to klasické textové inzeráty nebo v Google Adwords shopping ads a v Skliku produktové inzeráty.

Dá se říct, jestli se inzerentům víc vyplatí investovat do Adwords nebo Skliku?

Nedá. Pokud cítí, že má v jednom větší cílovou skupinu, a v tom druhém vůbec, pak dává smysl jedno upřednostnit. Ale v drtivé většině případů dává smysl mít inzeráty v obou a snažit se získat co nejvyšší výnos v obou systémech.

Jsem e-shopař a chci s PPC kampaněmi začít, zkusit si nejdřív všechno nastavit sám. Co je první věc, kterou mám udělat, abych se to sám naučil?

Zjišťovat informace, začít se to teoreticky učit a pak hlavně zkoušet.

Které zdroje byste doporučila začátečníkům?

Určitě z hlediska Googlu – videa a nápovědy. Sklik – nápovědy. Školení pro začátečníky, kde se to dá sesumírovat. Můj zaklik.cz, což je průvodce pro začátečníky, který je napsaný jako knížka.

Nicméně chce to co nejdřív zkoušet. Reálně začátečník samozřejmě propálí nějaké peníze, protože to musí vyzkoušet. Ty věci úplně reálně nejdou vyčíst do absolutní znalosti.

Petra Větrovská o PPC kampaních

Na co by si měl dávat začínající inzerent pozor?

Měl by být opatrný s penězi. Na začátku může peníze strašně rychle propálit. Takže klidně začít s nízkými cenami. Člověk pak vidí, jestli se dostal na nějakou pozici. A pokud se mu to povedlo, může zvýšit cenu. Pokud ne, může být opatrný a postupovat po krůčkách.

Přečtěte si 2. část rozhovoru s Petrou. Dozvíte se v ní, co dělat, když kampaně nefungují. Nebo proč sledovat úspěšnost kampaní pravidelně. A když už jsme u toho, rovnou mrkněte na 4 PPC vychytávky pro úspěšnější e-shop nebo nejčastější chyby klientů v PPC.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů