Začátkem června jsme se nachytřovali na největší české PPC konferenci Performance 2020. Přinášíme článek inspirovaný nadupanou přednáškou Petry Pacákové z Acomware o PPC strategiích pro malé i velké e-shopy. Jestli tedy hledáte způsob, jak optimalizovat a zlepšovat své kampaně ve vyhledávání, jste na správném místě.
Pokud vám PPC kampaně ještě neběží, určitě mrkněte na článek o tom, jak kampaň založit.
Klíčová slova s menší hledaností můžou mít velkou sílu. V součtu to totiž kolikrát bývají nejlepší hráči a má tedy smysl je přidávat a optimalizovat. Petra ve své prezentaci promítla data, ve kterých nesou slova s nejnižší návštěvností víc než 80 % všech konverzí!
Jak si stojí vaše kampaně?
Díky přehledu placeného a organického vyhledávání zjistěte, na které fráze se organicky zobrazujete na horších pozicích, a vykompenzujte „mezeru“ pomocí reklamy.
Abyste přehled rozchodili, je potřeba propojit účet AdWords se službou Search Console – nástrojem pro sledování a správu výsledků ve vyhledávání na Google.
Přehled placeného a organického hledání najdete v AdWords v záložce Dimenze. Organické výsledky hledání s nižší pozicí získáte, když vyfiltrujtete Zobrazení reklamy = 0 a Průměrná pozice v organickém vyhledávání > 10.
Chcete zlepšit prodej produktů, které se ve vašem obchodě moc netočí? Petra upozornila, že začít tyhle produkty propagovat přes PPC kampaně může být pěkně drahá strategie. Nejdřív je totiž potřeba najít příčinu slabé prodejnosti:
Stránky s potenciálem ke zlepšení odhalíte v Google Analytics, když kouknete na odchylky oproti průměrné míře okamžitého opuštění. Najdete je v přehledu Chování > Obsah webu > Všechny stránky. Aby byla data vypovídající, zvolte delší časové období.
Petra sdílela tabulku, která přehledně vizualizuje, jak si stránky vedou. Report stačí exportovat do excelu a pomocí podmíněného formátování znázornit, kde je vyšší míra opuštění oproti průměru.
Zjistěte, které dny a hodiny vaši zákazníci nejvíc nakupují. Jsou to klíčové časy, kdy jsou vaši zákazníci aktivní a odhodlaní k nákupům. Budete tak vědět, kdy je dobré podchytit kampaně a být vidět.
Přehled získáte, když v Analytics přejdete do sekce Přizpůsobení > Vlastní přehledy a nadefinujete si vlastní přehled. Využijte přehled třeba pro jednotlivé dny v měsíci a dny v týdnu. Pak už stačí jen zvolit delší časové období a exportovat do excelu. Pomocí kontingenční tabulky a podmíněného formátování vizualizujte, kdy se u vás v obchodě nezavřou dveře.
A jak si v tyhle časy stojíte v kampaních?
Spousta užitečných reportů, které slouží jako vodítka k optimalizaci kampaní, poskytuje AdWords i Analytics bez nutnosti vytahovat data do excelu a jakkoliv je upravovat. Ačkoliv jde o pracnější reporty, určitě jim dáte zavděk – pokud nejste v PPCčkách spokojeni s výsledky, nebo pokud naopak hledáte, kde je ještě prostor pro vylepšení jejich výkonu.
Zdroj: Prezentace »PPC strategie pro malé a velké eshopy« (Petra Pacáková, ACOMWARE, Performance2020), 6. 6. 2017
Děkuji za velice pěkný a hlavně přehledný článek :) Věnoval jsem PPC spousty času a energie, výsledky se stejně ale dostavily až když jsem to nechal na specialistovi. Od doby co mám Jirku, jsou ty výsledky o 100%lepší. https://jiwo.cz/ :)