Co prodávat v e-shopu?

()

Vybrat správný produkt pro nový e-shop není úplně jednoduché. Co prodávat vás vždycky nenapadne ve spánku nebo rozsvícením žárovky, jako u animovaných hrdinů. Takový produkt musí mít na trhu potenciál a zároveň by vás měl bavit. Existuje víc strategií, jak ho najít, ale žádná nejde označit za tu nejlepší. Záleží prostě na tom, co komu sedne.

online-shopping-1082733_1920

Podle čeho vybírat?

Z koníčku podnikání

Hodně oblíbené bývají ruční výrobky. Jejich konkurenční výhoda spočívá v originalitě. Jednodušší to budete mít s produkty jako jsou šperky, oblečení nebo dekorace. Naopak na byrokracii naráží výrobky pro děti nebo například mýdla. Zde vám může pomoci například náš článek Certifikace kosmetiky: velký průvodce pro začínající výrobce.

Kdo se nenechá odradit a tyhle překážky překoná, může z toho těžit. Výbornou inspirací je příběh Lenky z MiaBella.cz, která prodává vlastní retro módu. K módě se Lenka dostala z automobilového průmyslu.

Jak vidíte – kde je vůle, tam je i cesta. Inspirovat se můžete v článku Jak si začít vydělávat svým koníčkem online.

Retro móda od Mia Bella

Praktické parametry

Zajímavou výhodu získává e-shopař, jehož zboží má kompaktní velikost, slušnou marži, je trvanlivé a navíc ho zákazníci používají opakovaně. Tuhle strategii zmiňuje v Mladém Podnikateli marketingový konzultant pro e-shopy, Jakub Hladký. Skvělý sortiment z hlediska parametrů nabízí e-shop Chytrasnidane.cz. Zdravé koktejly s rychlou přípravou navíc řeší problém s nedostatkem času, který může přivést na scestí i skalní stoupence fitness.

Když se nechcete omezovat parametry sortimentu, ale zároveň nemáte k dispozici větší sklad, pomůže dropshipping. Výběr sortimentu je nutné promyslet i v tomhle případě, ale velkou výhodou jsou minimální investice a možnost soustředit se jen na určitě oblasti prodeje.

Chytrá snídaně

Devět řemesel, desátá bída aneb síla specializace

Jakou výhodu má vášnivý rybář nebo fanoušek zdravé stravy? Petra Větrovská v našem rozhovoru prozrazuje, že právě specializace může být vaší konkurenční výhodou před obchody jako je Alza nebo Mall.

Například Jiří Tobiáš rozjel specializovaný e-shop Hockey4You.cz. Svěřil se nám, že jeho snem bylo skloubit zálibu s prací, a výsledkem je projekt, ze kterého vyzařuje velký zápal a navíc má svou cílovou skupinu.

hockey

Pomoc s řešením problému

Někdy není nutné chodit pro inspiraci daleko. Nachází se přímo v našich životech. A to často ve chvílích, kdy se potýkáme s malými i velkými problémy, jako jsou ztracené ponožky, přeplněná e-mailová schránka nebo únava.

E-shop Mapyourdreams.cz například přišel s mapou, která pomáhá udržet motivaci. Podle U. S. News ztroskotá 80 % novoročních předsevzetí, takže je jasné, že tahle pomůcka najde své uplatnění.

Map Your Dreams - motivační mapa

Poslouchat své srdce

Většinu úspěšných e-shopařů spojuje to, že si plní své sny, a dělají věci, které je baví. Ať už svůj produkt volí podle té či oné strategie, mělo by jít ideálně o obor, který v nich vzbuzuje vášně. To je totiž „esencí každého podnikání“, jak říká Tomáš Netopil z e-shopu Počítárna. Tomáš Počítárnu založil spolu se dvěma kamarády a ne náhodou si jako obor zvolili svou srdeční záležitost, tedy IT.

Vlastní vášně mohou pomoci určit, co prodávat v e-shopu.

Nástroje poradí, co prodávat

Google Trends

https://trends.google.com/trends/

Tahle služba měla původně sloužit pro novináře, ujala se  ale i mezi marketéry. Nástroj vychází z hledaných frází na Google a umožňuje sledovat vývoj trhu, trendy nebo zájem o konkurenční brand. Hledané fráze tu můžete porovnávat mezi sebou, sledovat sezónnost, vývoj v čase, nebo porovnávat místní rozdíly. V reportech nenajdete přesné počty hledání, ale poměr k času a místu dotazu na stupnici od 1 do 100.

Pro další statistiky hledanosti můžete využít i plánovač klíčových slov, který je součástí PPC systému Google AdWords.

Google Trends jsou nástroj, který pomůže s rozhodováním o tom, co prodávat online.

Statistiky vyhledávání od Seznam.cz

https://search.seznam.cz/stats/

Vývoj hledaných frází reportuje i Seznam.cz. Na něm získáte statistiky z vyhledávání na Seznamu, ale i na srovnávači Zboží.cz. Výsledky nástroj neudává jako skóre, ale jednoduše v počtech hledání. Návrhy dalších hledaných frází a další statistiky je možné opět najít v nástroji pro návrh klíčových slov, který je součástí PPC systému Sklik.

Statistiky hledanosti jsou šikovný nástroj, podle kterého lze určit, co prodávat.

Průzkum konkurence

Rozjezdu nového e-shopu by měl předcházet průzkum konkurence. Šikovným nástrojem je Marketing Miner, který má využití v SEO, PPC, linkbuildingu, průzkumu trhu, ale přesahuje i do dalších oblastí. Umí vytvářet geniální reporty, například:

Marketing Miner je nástroj, který pomůže s průzkumem trhu. Ten by měl předcházet rozhodnutí, co prodávat na e-shopu.

Nebezpečná inspirace

Níž jsou odkazy na poněkud nebezpečná místa. Najdete v nich inspirace jako hub po dešti, má to ovšem své „ale“. Ostražitost je opravdu nezbytná, protože je poměrně snadné se v té záplavě všeho ztratit a překročit vágní hranici, za kterou se těší madam prokrastinace.

Výběr sortimentu je jen začátek cesty, ke které jsme připravili průvodce MůjPrvníEshop.cz. Ten v 17 krocích odkrývá všechno důležité od A do Z. Pokud jste úplní začátečníci, navštivte naši Shoptet Školku.

Co když ale nechcete nic vymýšlet?

Pokud se vám nechce vymýšlet, co prodávat, a rádi byste se vyhnuli budování e-shopu od samotného začátku, nabízí se možnost koupit již zaběhnutý e-shop. To je totiž relativně velmi snadná cesta, jak začít obchodovat na internetu. Budete díky tomu moci přeskočit přípravné fáze obchodu, vymýšlení sortimentu, zařizování domény, vyjednávání s dodavateli, budování zákaznické základny nebo pozice ve vyhledávačích. Tohle všechno totiž při koupi už rozjetého e-shopu získáte.

Zajímavá myšlenka? Tak mrkněte na Eshopiste.cz, kde najdete řadu obchodů, co by Vám mohli říkat „Pane“. Stejně tak tam můžete svůj e-shop přidat a sehnat si pro svůj byznys investora.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů