Vybrat správný produkt pro nový e-shop není úplně jednoduché. Co prodávat vás vždycky nenapadne ve spánku nebo rozsvícením žárovky, jako u animovaných hrdinů. Takový produkt musí mít na trhu potenciál a zároveň by vás měl bavit. Existuje víc strategií, jak ho najít, ale žádná nejde označit za tu nejlepší. Záleží prostě na tom, co komu sedne.

online-shopping-1082733_1920

Podle čeho vybírat?

Z koníčku podnikání

Hodně oblíbené bývají ruční výrobky. Jejich konkurenční výhoda spočívá v jejich originalitě. Jednodušší to budete mít s produkty jako jsou šperky, oblečení nebo dekorace. Naopak na byrokracii naráží výrobky pro děti nebo například mýdla. Kdo se ale nenechá odradit a tyhle překážky překoná, může z toho těžit. Výbornou inspirací je příběh Lenky z MiaBella.cz, která prodává vlastní retro módu. K módě se Lenka dostala z automobilového průmyslu. Jak vidíte – kde je vůle, tam je i cesta.

Co prodávat v e-shopu? Třeba vlastní tvorbu.

Praktické parametry

Zajímavou výhodu získává e-shopař, jehož zboží má kompaktní velikost, slušnou marži, je trvanlivé a navíc ho zákazníci používají opakovaně. Tuhle strategii zmiňuje v Mladém Podnikateli marketingový konzultant pro e-shopy, Jakub Hladký. Skvělý sortiment z hlediska parametrů nabízí e-shop Chytrasnidane.cz. Zdravé koktejly s rychlou přípravou navíc řeší problém s nedostatkem času, který může přivést na scestí i skalní stoupence fitness. Když se nechcete omezovat parametry sortimentu, ale zároveň nemáte k dispozici větší sklad, pomůže dropshipping. Výběr sortimentu je nutné promyslet i v tomhle případě, ale velkou výhodou jsou minimální investice a možnost soustředit se jen na určitě oblasti prodeje.

Co prodávat online zjistíte jde určit také podle správných parametrů zboží.

Devět řemesel, desátá bída aneb síla specializace

Jakou výhodu má vášnivý rybář nebo fanoušek zdravé stravy? Petra Větrovská v našem rozhovoru prozrazuje, že právě specializace může být vaší konkurenční výhodou před obchody jako je Alza nebo Mall. Jiří Tobiáš rozjel specializovaný e-shop Hockey4You.cz. Svěřil se nám, že jeho snem bylo skloubit zálibu s prací, a výsledkem je projekt, ze kterého vyzařuje velký zápal a navíc má svou cílovou skupinu.

hockey

Pomoc s řešením problému

Někdy není nutné chodit pro inspiraci daleko. Nachází se přímo v našich životech. A to často ve chvílích, kdy se potýkáme s malými i velkými problémy jako jsou ztracené ponožky, přeplněná e-mailová schránka nebo únava. E-shop Mapyourdreams.cz například přišel s mapou, která pomáhá udržet motivaci. Podle U. S. News ztroskotá 80 % novoročních předsevzetí, takže je jasné, že tahle pomůcka najde své uplatnění.

Produktem, co budete prodávat online, můžete také pomoci s řešením nějakého problému.

Poslouchat své srdce

Většinu úspěšných e-shopařů spojuje to, že si plní své sny, a dělají věci, které je baví. Ať už svůj produkt volí podle té či oné strategie, mělo by jít ideálně o obor, který v nich vzbuzuje vášně. To je totiž „esencí každého podnikání“, jak říká Tomáš Netopil z e-shopu Počítárna. Tomáš Počítárnu založil spolu se dvěma kamarády a ne náhodou si jako obor zvolili svou srdeční záležitost, tedy IT.

Vlastní vášně mohou pomoci určit, co prodávat v e-shopu.

Nástroje poradí, co prodávat

Google Trends

https://trends.google.com/trends/

Tahle služba měla původně sloužit pro novináře, ujala se  ale i mezi marketéry. Nástroj vychází z hledaných frází na Google a umožňuje sledovat vývoj trhu, trendy nebo zájem o konkurenční brand. Hledané fráze tu můžete porovnávat mezi sebou, sledovat sezónnost, vývoj v čase, nebo porovnávat místní rozdíly. V reportech nenajdete přesné počty hledání, ale poměr k času a místu dotazu na stupnici od 1 do 100. Pro další statistiky hledanosti můžete využít i plánovač klíčových slov, který je součástí PPC systému Google AdWords.

Google Trends jsou nástroj, který pomůže s rozhodováním o tom, co prodávat online.

Statistiky vyhledávání od Seznam.cz

https://search.seznam.cz/stats/

Vývoj hledaných frází reportuje i Seznam.cz. Na něm získáte statistiky z vyhledávání na Seznamu, ale i na srovnávači Zboží.cz. Výsledky nástroj neudává jako skóre, ale jednoduše v počtech hledání. Návrhy dalších hledaných frází a další statistiky je možné opět najít v nástroji pro návrh klíčových slov, který je součástí PPC systému Sklik.

Statistiky hledanosti jsou šikovný nástroj, podle kterého lze určit, co prodávat.

Průzkum konkurence

Rozjezdu nového e-shopu by měl předcházet průzkum konkurence. Šikovným nástrojem je Marketing Miner, který má využití v SEO, PPC, linkbuildingu, průzkumu trhu, ale přesahuje i do dalších oblastí. Umí vytvářet geniální reporty, například:

  • statistiky hledanosti frází
  • podobné stránky nalezené podle vložených frází
  • analýzy obsahu nebo sociálních signálů u zadaných webů
  • … a mnohem víc

Marketing Miner je nástroj, který pomůže s průzkumem trhu. Ten by měl předcházet rozhodnutí, co prodávat na e-shopu.

Nebezpečná inspirace

Níž jsou odkazy na poněkud nebezpečná místa. Najdete v nich inspirace jako hub po dešti, má to ovšem své „ale“. Ostražitost je opravdu nezbytná, protože je poměrně snadné se v té záplavě všeho ztratit a překročit vágní hranici, za kterou se těší madam prokrastinace.

Výběr sortimentu je jen začátek cesty, ke které jsme připravili průvodce MůjPrvníEshop.cz. Ten v 17 krocích odkrývá všechno důležité od A do Z.

Založte si zcela ZDARMA na zkoušku testovací e-shop nebo pokladní systém v naší službě Shoptet.cz