Jak využít Black Friday pro růst vlastního e-shopu

()

Ukážeme vám nástroje, které zajistí, aby váš letošní Black Friday skončil v černých a ne v červených číslech. Představíme letošní novinku na Shoptetu – slevy typu 1+1 zdarma, 2+1 zdarma – a na konec doporučíme i další funkce, které v černý pátek využijete, i pokud slevy nejsou vaším hlavním tahákem.

Jak chytře na slevy na e-shopu

Neřiďte se mainstreamem a nerozdávejte slevy slepě, jen abyste se stali součástí populárního Black Friday. Naopak – vyberte si tu vhodnou tak, abyste se jen neobírali o část své marže, ale abyste zároveň dosáhli většího zapojení zákazníka.

I když snižujete cenu produktu, přesto z takového prodeje můžete mít prospěch. Ostatně chytrý podnikatel si výši marže od začátku stanovuje takovou, aby z ní v případě potřeby mohl právě i něco zlevnit. Jak tedy využít cenové akce co nejefektivněji? Projděte si naše tipy, jak využít slevové doplňky.

1. Kdo by nechtěl něco zadarmo?

Slevy X+Y, tedy 1+1 zdarma, 2+1 zdarma apod., jsou u zákazníků velmi oblíbené a motivují k vyšší hodnotě objednávky. Slevu můžete aplikovat na jednotlivé produkty, celé kategorie nebo konkrétního výrobce. Možnosti uplatnění tohoto typu slevy jsou téměř nekonečné.

Tuto novinku jsme představili minulý rok a od té doby jsme přidali i mnoho vylepšení na základě vaší zpětné vazby – kombinace s jinými typy slev v košíku, možnost zvolit více zákaznických skupin, možnost nastavení uplatnění slevy v pokladně nebo hlášku, která informuje uživatele, kolik ještě musí přidat zboží do košíku, aby získal produkt zdarma.

Funkce je součástí všech tarifů zdarma, kromě tarifu Free. V administraci pak nastavíte pravidla pro uplatnění slevy včetně priority. Detailnější návod najdete v naší nápovědě.

2. Větší objednávka, větší sleva!

Ano, mluvíme o množstevních slevách. U nich si na e-shopu můžete nastavit velikost slevy v závislosti na počtu objednaných kusů. Slevové úrovně si můžete navolit zvlášť pro každou zákaznickou skupinu, máte-li je rozdělené třeba na stálé klienty vs. neregistrované nakupující nebo například koncoví spotřebitelé vs. velkoobchodní prodej.

Množstevní slevy můžete upravovat v adminu e-shopu ručně jednotlivě (Marketing > Množstevní slevy) i hromadně (Produkty > Slevy) nebo přes export/import (sloupeček/značka applyQuantityDiscount). Více podrobností najdete v naší nápovědě.

3. Chci dát slevu těm, kdo u mě hodně utratí

Přesně na to jsou tzv. objemové slevy. Vytvořte v rámci Black Friday akce nabídku procentuální slevy podle celkové hodnoty objednávky. Stačí ji pak nastavit v systému a bude se počítat sama, o nic se dále nemusíte starat. Dosáhnou na ni jen ti zákazníci, kteří si u vás nakoupí nad hranici určené částky. U těchto slev můžete určité zboží také z nabídky vyloučit, a tak se do rozhodné hodnoty objednávky nebudou započítávat.

Při nastavování objemových slev nepřehlédněte políčko Měna. Je totiž důležité, pokud umožňujete nákup ve více měnách pomocí doplňku Cizí měny. Aby měl na černopáteční slevu nárok jak zákazník, který nakupuje v korunách, tak i v eurech, určete cenovou hladinu pro každou měnu zvlášť.

4. Slevy u mě dostávají hlavně loajální zákazníci

Zastáváte názor, že nižšími cenami chcete odměňovat především ty klienty, kteří se k vám pravidelně vracejí? I to je jeden z přístupů, není potřeba rozdávat slevy „na potkání“, zvlášť pokud nejste příznivci velkorysé slevové politiky. Slevy pro vracející se zákazníky většinou závisí na základě obratu, který u vás historicky udělají.

U shotpetích Věrnostních slev si můžete nastavit vlastní systém: čím více u vás bude nakupující utrácet, tím vyšší od vás může dostat slevu, a její hodnota je plně na vás. 

alt

5. Hodilo by se mi vyprodat sklad

Výhodné cenové akce nemusíte dávat plošně na všechno své zboží. Využijte Black Friday slevy a promujte produkty, které vám už nějaký ten (nečerný) pátek leží na skladě a není o ně právě takový zájem. Motivujte k jejich koupi návštěvníky svého e-shopu časově omezenou atraktivní cenou.

Pomocí doplňku Slevové kupóny si nastavíte možnost uplatnění snížené ceny pro různé skupiny zboží a to podle různých specifik:

Pro správné nastavení slevových kupónů a další příklady použití tohoto oblíbeného nástroje si projděte naši nápovědu.

TIP: Pokud na svém e-shopu prodáváte velké množství produktů, stále můžete vyprodat sklad a přitom omylem nezasáhnout do své minimální marže. Pomůže doplněk Automatizace akčních cen, který za vás převezme práci a nastaví slevy podle zadaných pravidel. Aby výsledné ceny vypadaly dobře, je také možné nastavit automatické zaokrouhlování nebo úpravu na tzv. „Baťovy ceny“.

6. Když slevy, tak do profi widgetu

Líbilo by se vám mít na home page e-shopu jasně vymezené místo, kde by se zobrazoval akční produkt dne s odpočtem, kolik času zbývá do skončení šance pořídit ho za nižší cenu? Mrkněte na doplněk Akční cena dne. Efektní zobrazení má přímý vliv na konverze, proto tento způsob používají i velcí hráči. Inzerované zboží si navíc můžete navolit dopředu díky intuitivnímu a přehlednému kalendáři přímo v administraci.

Bonusový tip

Možná jste si všimli, že některé e-shopy své slevové kódy nechávají z reklamní kampaně (například v newsletteru) automaticky přenést rovnou do košíku. Klient díky tomu nemusí pátrat po políčku, kam kód zadat, a celý nákup je plynulejší. Chtěli byste tuto možnost aplikovat i u svého online obchodu? Mrkněte na doplněk Aktivace slevového kuponu přes URL.

Dejte slevu na odiv

Vhodně a citlivě zvolenou komunikací (s ohledem na vašeho ideálního zákazníka, potažmo cílovou skupinu) dejte jasně najevo, jaké slevy má váš zákazník příležitost získat.

Zvolený druh akce nezapomeňte pořádně promovat, ať o ní návštěvníci vašeho obchodu ví. Black Friday nabídku zpracujte do lákavého banneru a ten umístěte jak na viditelná místa na samotném e-shopu, tak na své sociální sítě. Vytvořte si a naplánujte reklamy. A na inkriminovanou dobu si připravte dostatek balicího materiálu a možná i posily…

Motivovat zákazníka k nákupu pomůže také odpočet času trvání slevy. Doplněk Odpočet akční ceny zobrazí zákazníkovi na detailu produktu i na výpisu v kategorii odpočet platnosti akční ceny a vyvolá v zákazníkovi psychologický efekt ke koupi zboží v limitované ceně. Doplněk navíc umožňuje nastavit globální odpočet, který se zobrazí v carouselu na úvodní straně, kde můžete celou akci, jako je Black Friday, promovat i s odpočtem, kdy končí.

Ať je Černý pátek opravdovým zásahem do černého

Nastavili jste slevy a mnete si ruce, že máte hotovo? Nebo jste si nad touto akcí ruce naopak pomyslně umyli? Zamyslete se ještě na chvíli. Během Black Friday šílenství na váš e-shop přiskotačí lidé, kteří jsou ochotní utrácet peníze, pokud najdou výhodnou akci.

Čím dalším⁠ je zaujmete, aby neodešli zkoumat, zda má podobnou slevovou nabídku i vaše konkurence?

Drobná pozornost zdarma většinou potěší. Pojistěte si to a nechte zákazníky si vybrat z několika možností. O tom, že k určitému zboží dostanou dáreček navíc, se návštěvník vašich stránek dozví hned v přehledu produktů díky štítku „+ Dárek zdarma“. Na produktové stránce si může prohlédnout, co konkrétně při nákupu obdrží zdarma, stejně jako následně v košíku. Když si s dárky k objednávce a produktům pohrajete, získáte u zákazníka extra body. Vtipným, užitečným nebo originálním dárkem podpoříte svoji značku a nakupující si vás mnohem pravděpodobněji zapamatuje a časem se vrátí.

Už u vás byli, rozhlíželi se, vybírali, přidávali do košíku. A pak odešli. Možná ke konkurenci, možná si omylem zavřeli prohlížeč, možná… Můžeme jen hádat, co se vlastně stalo. Co byste ale neměli nechat náhodě, je pokus dostat tyto tajemné návštěvníky k sobě zpátky.

Podařit se vám to může díky doplňku Opuštěný košík. Pomocí něj můžete lidem, kteří si u vás zapomněli rozpracovaný košík, automaticky poslat e-mail a motivovat je k dokončení nákupu. Možná totiž nakonec nebyla nabídka jiného e-shopu tak zajímavá a vaše je vlastně lepší. A šup, máme tu další happy end.

Pokud nejste přímo tvůrci nebo nemáte velký sklad a váš e-shop závisí na dodavateli, může se během exponovanějšího období stát, že se některé produkty vyprodají rychleji, než jste čekali. Abyste mohli svým zákazníkům spolehlivě komunikovat, kolik toho pro ně v určitou chvíli máte, doporučujeme využívat Automatický import produktů. Díky tomuto nástroji pro aktualizaci dat pomocí XML feedu se vám totiž nestane, že byste se museli následně klientům omlouvat a ptát se jich, zda počkají, než vyprodaný produkt opět naskladníte.

Hrajte fair play

Pokud se do události rozhodnete zapojit, ať už jako prodejce nebo nakupující, dejte si pozor na tzv. falešné slevy. Není neobvyklé, že některé obchody účelově krátce před začátkem Black Friday své zboží zdraží. Následně ho zase zlevní, a tak vznikne sleva, která se zdá procentuálně vyšší, než ve skutečnosti je. Zavádějící slevy se vytvoří také „zlevněním“ z doporučené maloobchodní ceny, která ale často neodpovídá průměrné částce, za kterou se konkrétní produkt běžně prodává.

Hrajte tedy férově… nebo nehrajte vůbec. Není totiž nic horšího, než inzerovat slevy, které nejsou skutečnými slevami. Takovým jednáním můžete nadobro ztratit své stávající loajální klienty, kteří nejen že poznají, že se je někdo snaží napálit, ale mohou vám to i zavařit například na sociálních sítích.

Kdy proběhne Black Friday 2023?

Letos tato marketingová akce hemžící se výhodnými cenovými nabídkami spadá na 24. listopadu, spousta obchodníků však v jeho rámci pravděpodobně zlevní na celý týden, případně víkend.

Otázka na závěr: Chcete vědět, jestli vám z Black Friday ještě nepřeskakuje? Tak nám řekněte, na který den v týdnu tato akce letos spadá. :)

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Milan Gába napsal:

    Pěkné tipy. Co se týče objemových / množstevních / X+Y slev nebo motivace k vyšší hodnotě nákupu obecně v rámci Black Friday, funguje nám dobře při transparentně nižších cenách na úrovni produktů limit na nejnižší hodnotu nákupu, který jsme letos prvně zkusili na hranici 600 korun tak, abychom měli nejnižší možné slevy se stále rozumnou efektivitou kolem logistiky a dalších faktorů. Možná inspirace pro ostatní, kdo řeší balanc mezi slevou a ROI.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů