Efektivita je heslem úspěšného podnikání. V rámci efektivity vašich reklam na Google teď můžete udělat mnohem více díky funkci Rozšířené konverze. V čem vám konkrétně pomůže a jak ji začít používat? S naším přehledem to zvládnete levou zadní.
Optimalizujte svoje reklamy pomocí Rozšířených konverzí v nových Google Ads. Díky nim získáte o svých klientech podrobnější data, což se vám bude hodit zejména po nastavení nových pravidel pro získávání marketingových, analytických a statistických cookies na konci roku 2021. Více o tomto tématu najdete v našem článku Cookie lišta přehledně: Jak se připravit na změny?
Google umožňuje prostřednictvím konverzního kódu zaslat šifrovaná data o zákazníkovi a výsledkem je zpřesnění měření konverzí. Tato možnost znamená pozitivní vliv na zlepšení výkonu vašich reklam v Google systémech. Zachytíte totiž konverze, které by jinak nebyly změřeny a zlepšíte optimalizaci biddingu díky přesnějším datům. Podle Googlu dochází ke zvýšení konverzního poměru v důsledku nasazení Rozšířených konverzí u search kampaní o 5 % a YouTube kampaní až o 12 %.
Už teď najdete v administraci (záložka Ads) nový checkbox, jehož prostřednictvím si rozšířené konverze aktivujete. Ani nastavit Rozšířené konverze přímo v rozhraní Google Ads není těžké. Společně si ukážeme, jak na to.
Rozšířené konverze umožňují odesílání šifrovaných dat. Obvykle to bývá zákazníkův telefon, e-mail, adresa a jméno, které slouží k identifikaci a přiřazení ke konkrétnímu kliknutí na reklamu. Data v přehledech jsou ale nadále souhrnná a anonymní a jednotlivé klienty z nich nelze identifikovat. Více informací najdete v přímo v nápovědě Google Ads Rozšířené konverze.
Pro aktivaci funkce musíte splnit dva kroky. Jedním je jednoduché zaškrtnutí příslušného checkboxu, který najdete v administraci svého e-shopu na záložce Ads v sekci Propojení → Google. Vyberte políčko Aktivovat Rozšířené konverze, a pak už stačí jen uložit změny.
Další krok představuje povolení funkce i v rozhraní Google Ads:
Google Ads fungují na principu PPC (platba za kliknutí). Neplatíte tedy za zobrazení vaší reklamy, ale až za proklik na váš e-shop.
Při vytváření reklamní sestavy si nastavíte průměrný denní rozpočet, tj. maximální částku, kterou chcete do reklamy investovat. Pokud je tento limit vyčerpán, Google vaše reklamy přestane pro ten den zobrazovat. Zásadní je také nastavit datum ukončení, tedy doba, kdy se má reklama deaktivovat.
Budete potřebovat Google účet, proto si ho vytvořte, jestliže ho ještě nemáte. Pak si pomocí tohoto účtu založte profil ve službě Google Ads.
Po založení účtu a nabití kreditu už můžete začít tvořit kampaně. Nechte se vést například naším návodem. První kampaň si stačí nastavit jen v rychlosti, později smazat a na základě nabytých zkušeností si vytvořit lepší.
Napsat komentář