Šikovní obchodníci a marketéři považují e-mail za nezbytnost pro byznys, ale i za základní prvek svých marketingových a prodejních kanálů. Pojďme se podívat, jak na to, aby vaše e-maily příjemci rovnou nepřesouvali do koše. Naučte se dělat e-mailing chytře a jeho pomocí více prodávat!
Lidé stále tráví spoustu času vyřizováním e-mailové komunikace. A přestože velkou roli v komunikaci hrají i jiné platformy, většina z nás používá svůj e-mailový účet na denní bázi. Na celém světě pak toto číslo činí 4,3 miliardy uživatelských účtů. Jak tedy zaujmout v té obří konkurenci e-mailů, které si žádají pozornost čtenářů a zákazníků?
E-mailový marketing je vysoce efektivní strategie digitálního marketingu při zasílání newsletterů stávajícím, potenciálním zákazníkům a sympatizantům. Efektivní marketingové e-maily přeměňují potenciální nebo náhodné zákazníky na věrné.
Vlastníte seznam adres, které můžete použít? Než se bezhlavě pustíte do psaní e-mailů, měli byste si ujasnit strategii. Ta zahrnuje odpovědět si na několik klíčových otázek.
Když budete znát odpovědi, můžete začít s tvorbou newsletterů. Pokud strategii nemáte, je to jen náhodné zasílání bez konkrétního cíle a pak i výsledek bude poměrně náhodný.
Dali jste si námahu, sesbírali jste velmi mnoho hodnotných informací a zapomněli jste na vizuál. Lidé reagují na grafiku víc než na text. Podcenili jste, že vám věnovali 3 vteřiny svého času a vy jste je zahodili do koše. V tomto případě do spamu. Nepřitažlivý vizuál dokáže odradit bez ohledu na kvalitní obsah. Moderní nástroje pro zasílání e-mailů mají v nabídce zahrnuty i originální a nápadité šablony, které stačí jen vyplnit textem, obrázky nebo fotografiemi.
V e-mailech se opakují stále tytéž chyby. Pojďte svými e-maily zákazníky zaujmout a buďte lepší než konkurence!
Jaké chyby se v e-mailech často opakují?
Segmentace publika je klíčem k vyšší čtenosti newsletteru. Znáte-li svého zákazníka, zacilte na něj. Máte-li více skupin subscriberů, je čas si je uspořádat a promlouvat k nim podle vašeho cíle. Rozdíl je markantní, i pokud pracujete v B2B obchodě a jiný, pokud cílíte na B2C koncového uživatele. Tomu přizpůsobíte styl komunikace a takzvaný tón of voice, tón řeči.
Zásadním důvodem odhlašování se z newsletteru je příliš časté zasílání e-mailů. Frekvence a načasování e-mailů se velmi podceňuje. Pokud je posíláte příliš často, je to na škodu. Pokud je posíláte v nevhodném čase, nezachytíte zákazníky aktivní. Vaše úsilí je následně opět zbytečné. Opačným extrémem je posílání newsletterů příliš zřídka. Zákazníci na vás zapomenou.
Pozor! Neposílejte nevyžádané e-maily. Tento nešikovný způsob vám může poškodit reputaci, v horším případě obdržíte negativní recenze od nespokojených zákazníků. Pokud podceníte tento důležitý bod, hrozí vám komplikace, nevyžádaná reklama může mít i právní následky. GDPR není vůbec žert. GDPR vyžaduje, aby značky shromažďovaly potvrzující souhlas, který je svobodně daný, konkrétní, informovaný a jednoznačný.
Zákazníci se cítí oklamáni, pokud jim slíbíte novinky o firmě nebo třeba recenze, a místo toho jim posíláte pouze obchodní nabídky. Rovněž nepůsobí dobře, pokud jim neposkytnete žádnou přidanou hodnotu. Představte si newsletter jako obrácenou pyramidu, zobrazte nejlepší produkty, výhodné nabídky nebo speciální akce v horní části. Takto budete mít jistotu, že si jich všimnou a už je nepřehlédnou.
Jestliže své e-maily netestujete, nikdy nepřijdete na to, jak je můžete zlepšit. Možná zjistíte, že vaši odběratelé mají od vašeho newsletteru úplně jiná očekávání. Ptejte se jich na zpětnou vazbu. Co by ocenili? Pomoci vám může také dotazník spokojenosti či anketa na sociálních sítích.
Účinnou metodou je A/B testing. A/B testování je snadný způsob, jak otestovat různé prvky vašeho e-mailu a zjistit, co vaše publikum preferuje. Také si dejte pozor, jak se zobrazuje e-mail. I to lze testovat před jeho posláním. Každý e-mailový klient může zobrazit newsletter jinak. Proveďte proto jednoduchý test a pošlete si e-mail na různá zařízení a různé e-mailové klienty.
Poslední chyba, kterou obchodníci dělají při tvorbě a zasílání newsletterů, je, že nesledují doručitelnost svých e-mailů. Jednak byste se měli zaměřit na to, jestli se vaše e-maily doručují správně, či nekončí ve spamu nebo v jiných složkách. Následně je třeba provést nápravu a chyby odstranit.
Pokud se doručují správně, zákazníci je čtou, ale efekt se nedostavil, je třeba i vyhodnocovat jejich efektivitu. Kontrola po každé kampani vám poskytne neocenitelné informace o tom, na jaký druh obsahu vaše publikum reaguje. Monitorování a vyhodnocování e-mailových kampaní je klíčem k úspěchu vašeho newsletteru, ale právě tento aspekt se velmi často opomíjí, případně zcela vynechává.
Naše rada na závěr – specifikujte cíle očekávání a dosáhnete lepších výsledků. A s tím vám ve Whitepress můžeme pomoci. Jsme největší platforma v CEE regionu pro content marketing & SEO. Věnujeme se také e-commerce, pomáháme e-shopům při expanzi do zahraničí. Umíme pro vás připravit obsah, pracovat se SEO, a promovat váš byznys prostřednictvím publikování článků.
Napsat komentář