5 tipů, jak na e-mailing během vánoční sezony

()

Konec roku znamená pro e-shopaře jediné, je tady hlavní nákupní sezóna. Během vánočních nákupů můžete získat až třetinu svého celoročního obratu. Ve vaší strategii byste neměli zapomínat na e-mailing, který je ideální na podporu sezónních prodejů.

Vyzkoušejte jednoduché rychlé kroky a nastavte si ověřené kampaně podle tipů specialistů z Ecomailu. Na konci tohoto článku najdete Vánoční e-mailingový balíček od Ecomailu ke stažení zdarma.

1. Zamyslete se, jak se k vánoční sezoně postavíte

To nejhorší, co byste mohli udělat, je začít posílat e-mailové kampaně bez rozmyslu. Stanovte si plán. Snažte se to s kampaněmi nepřehánět a nekopírovat ostatní. Rozmyslete si, čeho chcete dosáhnout a co dává smysl vašemu byznysu.

Zhodnoťte výsledky z loňska

Skvělým zdrojem jsou data z předchozích e-mailových kampaní. Z těch nejlépe poznáte, co vám fungovalo a na co vaši zákazníci reagovali. Díky tomu budete lépe připraveni na letošní sezónu a nebudete opakovat stejné chyby. 

Stanovte si cíle

Cílem v e-mailingu může být například zvýšení prodejů, zbavení se zásob, uvedení nové kolekce, nasbírání nových kontaktů, reaktivace stávajících kontaktů nebo třeba rozšíření povědomí o vaší značce. Pokud si stanovíte cíl, budete lépe vědět, jaké kampaně musíte připravit pro jeho dosažení.

2. Připravte si časový plán

Pokud už máte rozmyšleno, které kampaně chcete v hlavní sezóně spustit, naplánujte je. Stanovte si, kolik času a peněz můžete do e-mailingu vložit, aby se vám investice vrátila.

Kdy začít plánovat 

Podle Deloittu pouze 20 % vánočních nákupů probíhá před Black Friday a 54 % proběhne až v prosinci. Takže času na přípravy je ještě dost. 

Jak naplánovat kampaně

Vytvořte si excelový soubor (nebo vemte papír a tužku), kde si všechno sepíšete – typy e-mailových kampaní, data, kdy je chcete poslat a obsah každého e-mailu. Vznikne vám tak přehledný časový plán, podle kterého se můžete řídit.

Nezapomeňte do plánu zahrnout všechny e-maily, které budete v rámci svých kampaní posílat. Kampaň totiž nemusí být pouze o jednom newsletteru, může to být série několika navazujících e-mailů. Nejprve budete chtít zákazníkům říct, že pro ně chystáte skvělou slevovou akci, kterou ještě před startem připomenete. Jakmile akce vypukne, dáte zákazníkům vědět, že je ten pravý čas na nákupy. Ke konci kampaně se můžete ještě připomenout těm, kteří nabídku nevyužili, poděkovat a popřát hezké svátky.

TIP: Dejte si pozor na automatizace, které vám běží po celý rok. Zvažte, jestli není potřeba je na chvíli pozastavit nebo zmírnit frekvenci, abyste své příjemce nezahltili.

3. Získejte nové potenciální zákazníky

Využijte zvýšenou návštěvnost na vašem webu a získejte od návštěvníků kontakt. Zvětšovat databázi před Vánoci se vyplatí nejen pro vánoční prodeje, ale také pro novoroční výprodeje.

Jak nové kontakty získat? Přidejte na svůj web formulář se speciální nabídkou. Podívejte se na příklad vánočního pop-upu:

e-mailing Ecomail

Oblečte vaše klasické formuláře do vánočního kabátu. Výměnou za e-mail nabídněte slevu na první nákup nebo jiný hodnotný obsah (recepty na vánoční cukroví, speciální e-book nebo adventní kalendář, dárek k nákupu). Získané kontakty nezapomeňte zařadit do naplánovaných kampaní.

4. Probuďte „mrtvé“ zákazníky

Využijte období před Vánoci a pokuste se reaktivovat méně aktivní kontakty z vaší databáze. Vytvořte si segment neaktivních kontaktů a pošlete jim nabídku, které neodolají. Může to být speciální vánoční sleva, doprava zdarma, dárek k nákupu, 1+1 zdarma, voucher na nákup.

e-mailing e-shop Ecomail

Oblékněte newslettery do vánočního kabátu.

5. Zapojte další komunikační kanály

Oslovte ve vánočních kampaních nové potenciální zákazníky. Vaše newslettery můžete doplnit propagací na sociálních sítích, PPC reklamou nebo SMS kampaní. Díky tomu, že budete vidět na více místech, zvyšujete svou šanci, že zájemci nakoupí právě u vás. A pokud máte na sociálních sítích spuštěnou vánoční soutěž nebo jiný typ kampaně, můžete ji zase podpořit odesláním newsletteru.

vánoční kampaň mailing

Vánoční reklamní kampaň na sociálních sítích můžete podpořit e-mailingem.

Vaše e-mailingová komunikace by měla být hlavně konzistentní, neměl by to být jen sezónní výkřik. Proto to s kampaněmi nepřehánějte a dobře si rozmyslete, co se vyplatí posílat. Využijte síly e-mailingu k budování vztahu, poděkujte zákazníkům za věrnost a popřejte jim všechno nejlepší do nového roku.

BONUS: Vánoční e-mailingový balíček od Ecomail ke stažení ZDARMA

Ecomail tipy vánoční mailing

Vánoce se blíží. Práce je hodně. Chce to rychlé a jednoduché kroky. V balíčku najdete vše, co potřebujete, abyste zaujali vaše zákazníky.

Věděli jste, že svůj shoptet můžete propojit s e-mailovým nástrojem Ecomail? Prozkoumejte doplněk Ecomail.

O autorce: Tereza Oravová, Partner manager, Ecomail.cz

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů