Pravděpodobně se občas dostáváte do situace, kdy cítíte potřebu svým zákazníkům něco povědět. Máte pro ně nějakou zprávu, nabídku, oznámení, tip, komentář, sdělení, upozornění… Dosud jste si nebyli jistí, kam a jak to ale vyvěsit, aby to měli návštěvníci vašeho online obchodu na očích. Tento článek vám pomůže najít řešení.
Pro různé informace budou fungovat různé formáty. Záleží na délce textu, typu sdělení a podobně. Inspirujte se našimi návrhy.
Informační proužek se po vložení vašeho textu bude nacházet nahoře v záhlaví e-shopu. Standardní verzi najdete ve své administraci v sekci Vzhled a obsah > Editor > Další nastavení.
Vylepšené zobrazení si můžete zajistit pomocí doplňku Grafická úprava notifikací, který kromě krátkých informací vizuálně upravuje i hlášky notifikací.
TIP: Pokud je vaše info pro uživatele relevantní ve druhém kroku košíku, tedy u výběru dopravy a platby, máte ještě jednu možnost a to Upozornění v košíku. V jeho rámci je o něco víc prostoru a to i pro vkládání obrázků nebo HTML kódu.
Příklad: Chcete své zákazníky motivovat platit kartou pomocí brány Shoptet Pay, protože je to pro vás výhodné z hlediska bezpečnosti, rychlosti a plynulosti plateb. Upozornění v košíku je výborné místo, protože sdělení přichází právě v momentě, kdy ho váš klient rovnou využije.
S pop-upy zacházejte opatrně, protože části návštěvníků webových stránek bývá jejich objevení se nepříjemné. Je to ale jedna z možností a při citlivém použití může přinášet kýžené výsledky. Pro hledání správného nástroje pro jejich tvorbu se porozhlédněte například mezi těmito Shoptet Doplňky.
Příklad: V případě vyskakovacího okna je důležité, aby zákazníkovi přišlo relevantní. Když budeme pro ukázku pokračovat se Shoptet Pay, můžete například při platbě kartou nabídnout drobnou výhodu (která se vám ale stále vyplatí) například vůči dobírce.
Dobře zpracovaný banner přiláká pozornost. Kromě propagace svých produktů ho můžete použít i pro sdělení nějaké informace. O základních typech bannerů, jejich možnostech a nastavení si můžete přečíst v dedikované sekci v naší nápovědě. Pokud byste tento prvek chtěli umístit na ještě jiné místo na stránkách e-shopu, můžete vyzkoušet Bannery+.
Říká se, že titulní stránka je taková výkladní skříň celého obchodu. Nezapomínejte ale na to, že se na ni uživatel nemusí během své návštěvy vůbec dostat. Na váš web může totiž přijít třeba proklikem skrze reklamu nebo z vyhledávače rovnou na nějaký produkt. I tak ale bude velmi pravděpodobně mít titulní stránka dostatečnou návštěvnost na to, abyste si ji vyšperkovali, jak nejlépe umíte. Pomůže vám v tom příslušný článek v naší nápovědě a při té příležitosti mrkněte i na náš blog: 9 tipů, jak vylepšit home page e-shopu.
V adminu v sekci Vzhled a obsah > Titulní strana si můžete vytvořit vlastní textový obsah a podle potřeby ho kdykoli změnit.
Další možností, kterou můžete pro vložení nějaké důležité informace využít, je zahrnout ji do hlavního menu. Jeho obsah si pro svůj e-shop nastavujete opět v sekci Vzhled a obsah, kde přejdete na Menu. Jako novou položku sem můžete přidat stránku, rubriku, kategorii nebo externí odkaz. Pro náš účel nejlépe poslouží stránka, kterou musíte nejdříve vytvořit jako článek (můžete sledovat náš návod). Po jeho zpracování a přidání do horního menu už jen zvolíte jeho pozici. S celým procesem pomůže naše nápověda.
Pokud nechcete stránku z předchozího bodu zahrnovat do hlavního menu e-shopu a zabírat si v něm cenný prostor, můžete ji místo toho publikovat jako klasický blogový příspěvek. Je lepší si tady se sdělením už trochu pohrát, aby to mezi ostatními články nepůsobilo jako pěst na oko a zapadlo to do celkového konceptu. Článek ale nemusí být vůbec dlouhý, stačí pár vět doplněných obrázkem.
Příklad: V už uvedeném případě Shoptet Pay můžete do článku vypsat důvody, proč se u vás vyplatí platit kartou. Stačí v pár bodech nebo větách zákazníkům shrnout, že díky tomuto způsobu úhrady objednávky ji můžete odeslat maximálně rychle, bez zbytečného zdržování se čekáním třeba na proběhnutí klasického bankovního převodu. Že je to bezpečný způsob platby , který se vyřeší hned a není potřeba už na nic myslet a nakupující se mohou rovnou začít těšit na vaše zboží.
Se svými příznivci a zákazníky nekomunikujete jen svým e-shopem. Stále jsou tu vaše sociální sítě a nejen ony. To důležité můžete sdělit prostřednictvím newsletteru a nezapomínejte ani na transakční e-maily o změně stavu objednávky ap., které jsou nejčastěji otevíranými e-maily, a tak to můžete využít také pro sdílení dalších relevantních informací.
Napsat komentář