Proč zvolit Shoptet Pay? Ondřej Buben o platební bráně od Shoptetu

()

Platební brána, kterou spustíte přímo v administraci svého shoptetu a druhý den už přijímáte platby za objednávky? To je Shoptet Pay. Co tato novinka e-shopům přináší a pro koho je určená, přibližuje Ondřej Buben, který vede tým Shoptet Pay. 

Co je Shoptet Pay?  

Shoptet Pay je platební brána pro všechny e-shopy, které běží na Shoptetu. Stačí si ji jednoduše aktivovat v administraci a už druhý den mohou zákazníci e-shopům platit přes Shoptet Pay. Objednávku brány totiž provedete přímo z administrace Shoptetu na pár kliknutí. Hned do druhého dne pak dochází ke schválení a aktivaci služby. 

Jak to funguje dál? 

Následně u nás dochází ke kontrole proti pravidlům stanoveným karetními společnostmi a poskytovatelem platebních řešení. Pokud je vše v pořádku, tak do druhého dne má e-shop aktivovanou možnost přijímat platby kartou, včetně veškerého nastavení v Shoptetu. Nemusí se tedy zaobírat nastavováním platební metody, vše je již připraveno. Možná dokonce obdrží první platbu přes Shoptet Pay dříve, než si přečte e-mail informující o konečné aktivaci. 

Jakákoliv dodatečná nastavení, včetně nastavení účtu pro vyplácení peněžních prostředků, frekvence vyplácení, ale i ohledně pravidel pro změny stavů objednávky či stavu zaplaceno, probíhají v administraci e-shopu a vše je tak možné řešit na jednom místě. 

Se Shoptet Pay chceme reagovat na poptávku našich e-shopařů na platby bez přesměrování na platební bránu. Přímo v administraci Shoptetu jim tak dáváme možnost řešit nastavení a jiné provozní úkony, které jsou spojené právě s platbami a objednávkami. 

Platba za produkty je totiž důležitou fází prodeje. Na českém trhu má stále velké zastoupení dobírka, i když je už pomalu na ústupu. Pro e-shopy je však hodně administrativně náročná, například vzhledem k velkému podílu nevyzvednutých zásilek. Kvalitní platební brána je tedy potřeba více než jindy. 

Od března i na Slovensku

Službu testovaly desítky e-shopů. Je už dostupná pro všechny zájemce? 

Na konci minulého roku jsme službu testovali s desítkami e-shopů a od ledna je platební brána dostupná pro všechny české shoptetí e-shopy. Shoptet Pay tedy běží od ledna pro české podnikatele a firmy. A od 1. 3. 2022 je spuštěná i pro slovenské podnikatele a firmy. Ještě bych upřesnil, že web mohou mít e-shopaři zaměřený i na jinou zemi, ale je pro nás důležité, aby to byly subjekty z ČR nebo SK. 

Proč si mám jako e-shopař od Shoptetu zvolit Shoptet Pay? V čem jsou největší výhody? 

Rychlost zprovoznění – jednou z nejvýznamnějších výhod je rychlost a jednoduchost zprovoznění. Přímo v administraci na pár kliknutí odešlete objednávku služby a hned do druhého dne dojde ke schválení a aktivaci služby, včetně veškerého nastavení v administraci. U platebních bran se přitom stává, že na zprovoznění se čeká několik dní či týdnů.

Řešení skrze jednu zákaznickou linku (tedy SPOC) – shoptetí podpora je jediný kontakt, který e-shop potřebuje. Vyřešíme společně vše, od běžných záležitostí přes dotazy k platbám. Oproti jiným řešením je tedy výhoda, že klient vše odbaví přímo v Shoptetu, a ne část u nás a část s platební bránou. Jsme schopni řešit celé flow objednávky, od jejího vytvoření přes načtení platební brány, zadání karetních údajů i z jakého důvodu nebyla případně transakce dokončena. 

Vše na jednom místě – celé řešení se snažíme maximálně integrovat do současné administrace Shoptetu, aby e-shopař nemusel chodit na jiný web, mít další přihlašovací údaje a řešit věci na několika místech zároveň a třeba i vícekrát. 

Velké věci i pro malé e-shopy – cílem Shoptet Pay je mimo jiné přinášet možnosti, které si v tuhle chvíli řeší převážně velké e-shopy s vlastním integrovaným řešením. Pro menší e-shopy nedává smysl integrovat například zpoplatnění B2B (neregulovaných) karet, které zavedla Alza.cz. I proto hledáme vždy partnera, který patří mezi špičku na trhu, abychom taková řešení mohli nabídnout všem shopům na Shoptetu. 

Transparentnost – trh s platebními řešeními není vždy zcela transparentní ohledně toho, jak fungují platby, jak se tvoří ceny, jakou roli zde hrají karetní společnosti atd. Z toho občas vznikají nedorozumění. Chtěli bychom lépe komunikovat a edukovat trh, jak jednotlivá platební řešení fungují. 

Kolik Shoptet Pay stojí? 

S Shoptet Pay se platí pouze transakční poplatek, tzn. z plateb, které reálně proběhnou. Nejsou žádné poplatky za vedení platební brány ani za neúspěšné transakce. Pokud tedy na e-shopu nebude za měsíc žádná objednávka, například z důvodu redesignu webu, kdy se e-shop dočasně zavře, tak za Shoptet Pay nezaplatí ani Kč. Pokud nemáte obraty, neplatíte. Pokud ano, tak za to zpracování přísluší odměna – pokrytí nákladů a drobná marže. 

E- shopy oceňují rychlou aktivaci

Co na Shoptet Pay oceňují e-shopy, které službu už mají? 

Zatím vnímáme převážně pozitivní ohlas, kdy se klientům nejvíce líbí rychlá aktivace a že je vše přehledně uvedené přímo v administraci. Stále máme kus práce před sebou a roadmapu máme plnou, čímž chceme docílit ještě větší spokojenosti a možná oslovení i klientů, kteří zatím váhají. 

Je to služba pro zavedené e-shopy, nebo se hodí i pro začínající? 

Vhodná je pro začínající i rozjeté shopy. Pro začínající je zde bezesporu výhoda, že bez ohledu na obrat mohou dosáhnout na lepší ceny už jenom podle varianty svého tarifu. E-shop se tak vyhne situaci, kdy od poskytovatele platebního řešení dostane vysoké poplatky a za pár měsíců nebo za rok řeší přepočítání sazby. Zde má jasno bez ohledu na objem transakcí. Začínající e-shopy ocení rovněž jednoduchost integrace a rychlost objednání. 

I pro rozjeté e-shopy je řešení vhodné. Právě tím, že mají velké množství objednávek, bylo by neefektivní řešit objednávky v jednom systému a platby za objednávky v druhém. Díky Shoptet Pay mají vše na jednom místě v administraci e-shopu, i na dotazy mají jednu podporu a k dispozici je i Shoptet Pay Poradna na facebooku.

Chceme zlepšovat zážitek

Jaké jsou plány se Shoptet Pay v nejbližších měsících či třeba do konce roku? 

Za ty roky zkušeností víme, jak je důležité naslouchat e-shopařům. Aktivně proto sbíráme zpětnou vazbu a chceme našim e-shopům nabídnout to nejlepší řešení, které naplní jejich potřeby i očekávání. Už dnes máme spoustu nápadů, jak lidem usnadnit online podnikání. 

Plánů tedy máme opravdu hodně. Chceme dále zlepšovat zážitek z platby kartou a doplňkových služeb. V létě chceme přijít s našimi Shoptetími tlačítky. Ta jsou obdobou klasických bankovních tlačítek, která jsou na trhu již řadu let, ale naše tlačítka budou vycházet z principu PSD2 a bude docházet opravdu k převodům z účtu na účet bez finančního průchodu přes někoho jiného. 

Kromě tlačítek principy PSD2 využijeme i pro propojení na lokální banky, a tak umožníme shopům na Shoptetu si automatizovat propojení plateb s objednávkami v jejich administraci.   

Už brzy si e-shopy budou moc konfigurovat řadu prvků, jako jsou možnost placení bez přesměrování z e-shopu, možnost zpoplatnění B2B karet, a přidáme další a další prvky a budeme o tom pravidelně přinášet informace.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů