Technické náležitosti článku: 3 tipy, na co nezapomenout

()

Našli jste ideální téma, vybrali vhodná klíčová slova a napsali článek na váš blog. Gratulujeme! I přesto ale ještě nemáte vyhráno. K tomu, aby se váš článek umísťoval na prvních příčkách ve výsledcích vyhledávání, je nutné myslet také na několik technických záležitostí.

Které to jsou, si ukážeme v tomto článku. Pokud s blogem teprve začínáte, případně o něm uvažujete, doporučujeme podívat se do Shoptet Univerzity (v administraci shoptetího e-shopu), kde najdete mimo jiné i článek Jak na úspěšný firemní blog. Dozvíte se v něm, jaké další náležitosti by měl mít blogový článek, čemu je nutné věnovat pozornost a jak blog správně optimalizovat. 

Nyní se ale pojďme zaměřit na technické záležitosti a vysvětlit si základní pojmy. Nejste si jisti, co jsou klíčová slova a jak s nimi pracovat? Pak se na to v Univerzitě podívejte, než budete pokračovat ve čtení níže.

Titulek článku

Najdete ho pod značkou <title>. Můžeme ho chápat jako název zobrazené URL. Uvidíte ho na horní liště v prohlížeči, při sdílení na sociálních sítích, ale především jako titulek ve výsledcích vyhledávání. V organickém vyhledávání je to první kontakt potenciálního zákazníka s vaší stránkou.

Jak napsat správný titulek?

Myslete na to, že správný titulek by měl mít délku 50 až 60 znaků, jinak se nemusí zobrazit v kompletní délce. Značka titulku se vkládá do hlavičky a vypadá takto:

<title>Titulek stránky</title>

Při jeho tvorbě vycházejte z analýzy klíčových slov a častých vyhledávacích dotazů. Vyhněte se však jejich nadužívání, které může způsobit menší důvěryhodnost, případně také penalizaci ze strany Googlu. Snažte se proto pro každý titulek vybrat jedno relevantní a originální klíčové slovo. Dávejte si však pozor na to, aby klíčová slova vždy souvisela se zaměřením článku.

Obr. 1: Při tvorbě nadpisu se zamyslete nad tím, co by mohlo čtenáře zaujmout. Do titulku je dobré zakomponovat číslo, nebo například otázku. Dobré příklady můžete vidět na blogu In creative.

Správný titulek by měl odpovídat úmyslu toho, kdo dané téma vyhledává. Proto se vždy snažte přijít na otázku, kterou si zákazník klade. Neměli byste zapomínat ani na brand awareness a vždy do titulku zahrnout název webu, na kterém je blogový článek zveřejněný. Jako oddělovač se obvykle používá svislá čára |.

<title>Naučte se, jak napsat poutavý článek | vašestránka.cz </title>

Meta Description

Meta Description je atribut, který se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje jako krátký popis stránky. V první řadě je potřeba si uvědomit, že sám o sobě nemá vliv na umístění ve výsledcích vyhledávání. Co však vliv na umístění má, je míra prokliku daného odkazu, na kterém může mít Meta Description velkou zásluhu.

Vyhledávač Google zobrazuje Meta Description s délkou 155 až 160 znaků, v mobilní verzi je to přibližně 120 znaků. Delší popisky bývají ve výsledcích vyhledávání často zkrácené.

Při tvorbě popisku je dobré používat klíčová slova – vyhledávaná slova se zvýrazní a dávají výsledku větší relevanci. Nikdy by však neměl být klíčovými slovy doslova vytapetovaný. Měl by vyznívat přirozeně, přesvědčivě a mluvit o obsahu, který se na stránce nachází. Pro každou stránku vytvářejte unikátní Meta Description.

Stejně jako titulek se vkládá do hlavičky stránky v této formě:

<meta name=“description“ content=“Toto je meta description, který přesvědčivou a nenásilnou formou láká na obsah stránky“>

U větších stránek doporučujeme investovat čas do tvorby unikátních popisků jen pro ty nejdůležitější URL s často vyhledávanými klíčovými slovy. Často se totiž stává, že vyhledávače generují prostřednictvím algoritmů vlastní popis.

Nadpisy H1, H2, H3…

Nadpisy slouží v první řadě k orientaci uživatelů na dané stránce. Z technického hlediska se podle úrovně vkládají do značek <h1>, <h2>, <h3>, kde <h1> znamená nejdůležitější nadpis první úrovně.

Nadpis H1 by měl být krátkým stručným shrnutím obsahu celé stránky. Měl by obsahovat klíčové slovo a neměl by být stejný jako titulek stránky. Často bývá formovaný také jako otázka. Je dokázané, že čtenáře přiláká to, když jsou v nadpisu použitá čísla – například „3 tipy, jak…“, „7 důvodů, proč…“ a podobně.

Obr. 2: Ukázka z blogu In creative. Při tvorbě článku nezapomeňte na nadpisy a podnadpisy, které udělají článek přehlednější.

Ačkoliv nejsou v současnosti nadpisy takovým důležitým faktorem při hodnocení stránky jako v minulosti, jejich správné použití dělá článek čitelnější a pro uživatele přehlednější.

Proč byste měli řešit také SEO

Pokud chcete web vypilovat do nejmenších detailů, je dobré tvořit obsah na základě SEO – Search Engine Optimization. Pokud budete úspěšní,  pomůže vám SEO, aby se váš web umisťoval na horních příčkách ve vyhledávání na Googlu nebo Seznamu.

Mezi činnosti, které do oblasti SEO spadají, patří například linkbuilding, obsahová strategie nebo analýza klíčových slov (články v Shoptet Univerzitě na tato témata už máme) . Díky ní zjistíte, která slova vaši zákazníci hledají, a zda je na vašem webu nacházejí. Váš web bude následně pro návštěvníky relevantní a budou se na něj také rádi vracet.

V případě, že si nejste jistí, jak na ni, obraťte se na SEO specialisty, kteří s vámi zkonzultují, jak s klíčovými slovy na e-shopu pracovat.

Shoptet Univerzita

Pokud řešíte, jak s blogem na Shoptetu vůbec začít, podívejte se do Shoptet Nápovědy. Nejste si jisti, co jsou klíčová slova a jak s nimi pracovat? Pak prozkoumejte Shoptet Univerzitu (v administraci v horní liště a pod ikonkou čapky).

Potřebujete poradit?

S blogem už jste začali, ale neplní vaše očekávání? Obraťte se na specialisty z In creative, kteří vám s tvorbou blogu rádi poradí.

Zdroj fotografií: Depositphotos.com, In creative

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Martin napsal:

    Trošku k relevanci článku ve spojitosti se Shoptetem, když je tady. Ohledně těch nadpisů. Pokud se nepletu (kdyžtak mě opravte) Shoptet je technicky řešený tak, že název stránky zapisuje automaticky jako H1. Tudíž při psaní textu do textového pole už nadpis H1 nepoužívám a pokračuji rovnou „Há dvojkou“.

    1. Zuzka Zicháčková napsal:

      Dobrý den, Martine,
      děkujeme za dobrý point.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů