Právo

Provozováním e-shopu vám vznikají různé právní náležitosti a povinnosti, které si musíte ošetřit, abyste se vyhnuli případným sankcím. Nic s tím nenaděláte, proto je lepší se připravit než si pak nadávat.

Na své produkty musíte poskytovat záruku, to znamená, že jste před svým zákazníkem zodpovědní za případné vady zboží, které prodáváte. Jsou tu ale ještě další odpovědnosti jako například odpovědnost za jakost, za jakost při převzetí nebo za škodu způsobenou vadou výrobku. Vyznat se vám v tom pomůže náš článek Není záruka jako záruka: 4 odpovědnosti, které byste měli znát.

Mrkněte také na článek E-shop a nejčastější právní dotazy, najdete tam totiž tipy na to, na co si z právního hlediska dávat jako e-shop pozor. Třeba se dovíte, jak se zařídit, pokud prodáváte na Slovensko, na co si dát pozor při zveřejňování YouTube videí nebo jak je to s autorskými právy obrázků a textů.

Dále se můžete nachytřit také ve vyčerpávajícím článku Právní náležitosti e-shopu, kde najdete přehled toho, co by měl váš e-shop po právní stránce splňovat, zveřejnit a na co prostě nezapomenout. A pokud si přece jen nebudete ohledně něčeho jistí, vždycky je lepší se obrátit na odborníka, třeba někoho z našich partnerů právníků a advokátů, než šetřit na zbytečnou pokutu.

Co nejvíce řeší e-shopy v roce 2022? Ptáme se poradců z Reshoperu

Jaké otázky v praxi řeší české a slovenské e-shopy? Vyzpovídali jsme přední specialisty na e-commerce, kteří byli 13. dubna na Reshoperu k dispozici v Poradenské zóně. Každý návštěvník se mohl zdarma zeptat na cokoli z oblasti práva, marketingových strategií, řízení e-shopu i výkonnostních kampaní. Jaká témata podle poradců nyní v e-commerce rezonují? Založte si nezávazně vlastní […]

Přečíst celé
Petra Dolejšová

Petra Dolejšová radí, jak se bránit proti parazitování konkurence

Každý úspěšný e-shop se čas od času setká s tím, že se od něj konkurence inspiruje nad zdravou mez. Ukážeme si nejčastější situace a spory. Jaké možnosti vám dává právo? Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu Nevyplňujte toto pole: Vyzkoušet zdarma Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů a všeobecnými obchodními podmínkami

Přečíst celé

Prodej e-shopu v praxi: Na co si dát pozor?

Možná jste došli do stavu, kdy vám stávající e-shop nedělá radost tak jako dřív. Někdy ale není třeba definitivně skončit, fungující projekt si totiž může lehce najít nového majitele. Prodej e-shopu se dá realizovat hned několika způsoby. My vám dnes představíme ty nejjednodušší.  Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu Nevyplňujte toto pole: Vyzkoušet […]

Přečíst celé

Recyklační příspěvek: jak ho uvést na účtenku?

V roce 2021 vešel v platnost zákon o výrobcích s ukončenou životností. Ten zavedl povinnosti týkající se elektroodpadů a recyklačního příspěvku, který se musí uvádět na daňových dokladech. Shoptet nyní navíc po dohodě s Ministerstvem životního prostředí přichází s několika změnami v těchto příspěvcích. Jakých výrobků se recyklační příspěvek týká a jak ho správně uvést na účtence?

Přečíst celé

Vlastní výroba potravin: jak založit živnost a provozovnu – 1. díl

Nedávná série článků o etiketách výrobků nás inspirovala k hlubšímu prozkoumání některých témat. Vlastní výroba potravin je jedním z nich. Výroba potravin láká mnoho podnikavých lidí, a proto přinášíme ve spolupráci s advokátní kanceláří eLegal článek o tom, jak na to – krok za krokem. Jak si založit potravinářskou provozovnu, kterou živnost zvolit a u […]

Přečíst celé

Co musí obsahovat etiketa textilního výrobku?

Dnešní článek přijde vhod nejen e-shopařům, kteří se do výroby textilu teprve chystají pouštět, ale i těm, kteří textil nakupují a prodávají. Etiketa textilního výrobku totiž musí obsahovat spoustu informací, bez kterých se zákazník neobejde. A co víc – uvést vše jen na etiketu nestačí. Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu Nevyplňujte toto […]

Přečíst celé

E-shop jako identifikovaná osoba: jak je to s reklamou na Facebooku a Google Ads?

Identifikovaná osoba. Možná už vás tento pojem nejednou zaujal. Možná tušíte, že jde o nějaké ty trable s daněmi a reklamou na Facebooku nebo Google. Jak to je doopravdy? Týká se vás to? Na to si posvítíme v dnešním článku. Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu Nevyplňujte toto pole: Vyzkoušet zdarma Vložením e-mailu […]

Přečíst celé

Jak získat EAN pro výrobky a k čemu se hodí?

Dnes vezmeme téma označování zboží trošku z jiného konce. Řeč bude o EAN, tedy o European Article Number. Řekneme si, jestli jsou čárové kódy EAN pro váš byznys důležité a kde se dají pořídít. A pokud je ještě nepoužíváte, vysvětlíme si, proč by se vám mohly hodit. Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu […]

Přečíst celé

Navigace pro příspěvky