Právo

Provozováním e-shopu vám vznikají různé právní náležitosti a povinnosti, které si musíte ošetřit, abyste se vyhnuli případným sankcím. Nic s tím nenaděláte, proto je lepší se připravit než si pak nadávat.

Na své produkty musíte poskytovat záruku, to znamená, že jste před svým zákazníkem zodpovědní za případné vady zboží, které prodáváte. Jsou tu ale ještě další odpovědnosti jako například odpovědnost za jakost, za jakost při převzetí nebo za škodu způsobenou vadou výrobku. Vyznat se vám v tom pomůže náš článek Není záruka jako záruka: 4 odpovědnosti, které byste měli znát.

Mrkněte také na článek E-shop a nejčastější právní dotazy, najdete tam totiž tipy na to, na co si z právního hlediska dávat jako e-shop pozor. Třeba se dovíte, jak se zařídit, pokud prodáváte na Slovensko, na co si dát pozor při zveřejňování YouTube videí nebo jak je to s autorskými právy obrázků a textů.

Dále se můžete nachytřit také ve vyčerpávajícím článku Právní náležitosti e-shopu, kde najdete přehled toho, co by měl váš e-shop po právní stránce splňovat, zveřejnit a na co prostě nezapomenout. A pokud si přece jen nebudete ohledně něčeho jistí, vždycky je lepší se obrátit na odborníka, třeba někoho z našich partnerů právníků a advokátů, než šetřit na zbytečnou pokutu.

Informační povinnost prodejce a označování zboží: o čem musíte informovat zákazníka?

Pro prodejce výrobků či poskytovatele služeb platí řada pravidel a povinností, které jsou stanoveny mnoha zákony. Zdánlivě vágní pojem “informační povinnost prodejce”, který zakotvuje zákon o ochraně spotřebitele, v sobě však skrývá spoustu méně i více důležitých povinností, o kterých je dobré vědět. Dnes si tak tento pojem představíme společně se zákazem klamavých konání a […]

Číst všechny

Navigace pro příspěvky