Právo

Provozováním e-shopu vám vznikají různé právní náležitosti a povinnosti, které si musíte ošetřit, abyste se vyhnuli případným sankcím. Nic s tím nenaděláte, proto je lepší se připravit než si pak nadávat.

Na své produkty musíte poskytovat záruku, to znamená, že jste před svým zákazníkem zodpovědní za případné vady zboží, které prodáváte. Jsou tu ale ještě další odpovědnosti jako například odpovědnost za jakost, za jakost při převzetí nebo za škodu způsobenou vadou výrobku. Vyznat se vám v tom pomůže náš článek Není záruka jako záruka: 4 odpovědnosti, které byste měli znát.

Mrkněte také na článek E-shop a nejčastější právní dotazy, najdete tam totiž tipy na to, na co si z právního hlediska dávat jako e-shop pozor. Třeba se dovíte, jak se zařídit, pokud prodáváte na Slovensko, na co si dát pozor při zveřejňování YouTube videí nebo jak je to s autorskými právy obrázků a textů.

Dále se můžete nachytřit také ve vyčerpávajícím článku Právní náležitosti e-shopu, kde najdete přehled toho, co by měl váš e-shop po právní stránce splňovat, zveřejnit a na co prostě nezapomenout. A pokud si přece jen nebudete ohledně něčeho jistí, vždycky je lepší se obrátit na odborníka, třeba někoho z našich partnerů právníků a advokátů, než šetřit na zbytečnou pokutu.

Nezaplacené faktury: jak na vymáhání dlužných pohledávek?

Jako majitel e-shopu se můžete ocitnout v situaci, kdy vám zůstane neuhrazená faktura. Od obchodního partnera, ale třeba i od zákazníka. Jak z hlediska práva postupovat a jak tomu můžete předcházet? Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu Nevyplňujte toto pole: Vyzkoušet zdarma Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů a všeobecnými obchodními […]

Přečíst celé
Dolejšová reklamace

Jak na reklamace a odstoupení od smlouvy. Co je nového, přiblíží Petra Dolejšová

V platnost vešla novela zákona, která e-shopům přináší důležité změny. Dotýkají se i reklamací a odstoupení od smlouvy. Máme i prakticky zaměřený webinář, podívejte se. Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu Nevyplňujte toto pole: Vyzkoušet zdarma Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů a všeobecnými obchodními podmínkami

Přečíst celé

E-shop a nevyzvednuté zásilky na dobírku. Jak je řešit?

Nevyzvednuté zásilky na dobírku trápí většinu českých e-shopů. Běžně se vrací zhruba 3 % zásilek, ale některé e-shopy hlásí až 10 % z celkového objemu zaslaných balíčků. Jak se bránit proti nevyzvedávačům a jak na tom neprodělat?  Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu Nevyplňujte toto pole: Vyzkoušet zdarma Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami […]

Přečíst celé
Dolejšová tlačítková novela

Jak se mění nákupní proces podle nových právních úprav? Vysvětlí Petra Dolejšová

Jak se v praxi připravit na změny v nákupním procesu, které e-shopům přináší tzv. tlačítková novela? V druhé části seriálu věnovaného této novele si projdeme zákaznickou cestu i obchodní podmínky. Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu Nevyplňujte toto pole: Vyzkoušet zdarma Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů a všeobecnými obchodními podmínkami

Přečíst celé
tlačítková novela 2022 Dolejšová

Petra Dolejšová: Jaké marketingové změny e-shopům přináší tzv. tlačítková novela?

V platnost vešla tzv. tlačítková novela. Co to znamená pro e-shopaře? V první části seriálu o této novele se zaměříme na marketingové změny, na které se e-shopy musí připravit. Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu Nevyplňujte toto pole: Vyzkoušet zdarma Vložením e-mailu souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů a všeobecnými obchodními podmínkami

Přečíst celé

Navigace pro příspěvky