Jaký byl Reshoper 2019? Přinášíme postřehy z nejzajímavějších přednášek

Reshoper 2019 je minulostí. A pořadatel moc nepřeháněl, když tvrdil, že jde o největší českou akci pro e-shopy. Do pražských Letňan se na ni sjelo přes 3,5 tisíce návštěvníků. Na veletrhu se představila stovka vystavovatelů, konference zase přinesla devět nadupaných přednášek. Přinášíme vám postřehy z těch, které nám přišly nejzajímavější.

Mezi spíkry na konferenci nechyběl ani náš marketingový ředitel Radek Hudák. V zájmu objektivity jsme ho z hlasování vyřadili. I když, co si budeme nalhávat, byl jednoznačně nejlepší. A tady jsou už další tři slíbené top přednášky.

1. Jan Kvasnička

Funkční projektové řízení pro e-shop

Zná to většina z nás. Ne vždy se daří plnit termíny tak, jak jsme si naplánovali. O to horší je to v případě, kdy jde o termíny projektu, na který se vážou i další činnosti firmy. Úkoly se neplní včas, všechno se lepí na poslední chvíli a ne v kvalitě, jakou bychom si představovali. Přesně v těchto případech pomůže projektové řízení.

Aby fungovalo dlouhodobě, musí se nad ním uvažovat strategicky. Ve zkratce bychom měli postupovat následovně:

  1. Na začátku každého projektu je nezbytně nutné identifikovat problémy, se kterými se můžeme v průběhu potýkat (čas, fungování v rámci týmu, nastavené procesy, vývojáři…).
  2. Nadefinovat kompetenční matice, kde specifikujeme jednotlivé činnosti na projektu včetně osob, které za ně zodpovídají (uvedeme i osoby, které je zastupují). V neposlední řadě je důležité stanovit si cíle (KPI) pro dané činnosti, na které je navázaný pravidelný reporting.
  3. Vytvořit checklisty a vzory, které celý proces zrychlí a pomůžou předejít chybám. Checklisty oceníme hlavně u pravidelně se opakujících úkolů.
  4. Zvolit nástroje pro projektové řízení (např. Basecamp, Asana, Jira) a nastavit pravidel pro komunikaci v nich.

Na počátku projektu se může zdát jmenování projektového managera jako zbytečný luxus. Praxe ale ukázala, že opak je pravdou. Správné projektové řízení dokáže předejít mnoha chybám, nedodržení termínů a v konečném důsledku vám může ušetřit i nemalé peníze.

Celou prezentaci najdete na slidesharu Jana Kvasničky.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

2. Pavel Pola

E-mailing ano či ne? Jakých strategických chyb se e-shopy dopouštějí?

Pavel Pola z Etnetera Activate byl předposledním řečníkem konference. Tenhle e-mailingový a datový nadšenec nás poučil o tom, že e-mail marketing není mrtvý a stále přináší nezanedbatelné konverze. Pavlova přednáška byla vyvážená, přístupná laikům, ale zajímavá i pro technicky zdatnější vývojáře. Poučné povídání bylo postaveno na výzkumu tisíců českých e-shopů. Ten ukázal, že velká část z nich dělá e-mailing špatně nebo má vážné nedostatky.

Alfou a omegou e-mail marketingu je samotná doručitelnost. Opravdu nejde o to, napsat jeden obecný e-mail a odeslat ho celé databázi kontaktů. To by se vám později mohlo hrubě nevyplatit. Některé newslettery totiž vůbec nedojdou adresátům, ale skončí ve spamu. Úspěšnost doručení obchodního sdělení ovlivňuje mnoho faktorů, které ale málokdy dokážete vyřešit bez vývojáře. V zásadě si musíte pohlídat následující:

  1. Máte v pořádku SPF záznam? To je validační systém, který slouží jako obrana proti spamu. V principu ověřuje IP adresu odesílatele a určuje, odkud se může odesílat pošta s adresou odesílatele.
  2. Máte v pořádku DKIM podpis, který při odesílání zprávy elektronicky podepíše každý váš e-mail? Je to dobré i pro příjemce, který si tak může ověřit, že e-mail přišel opravdu od vás a ne od nějakého podvodníka.
  3. Ujistěte se, že vaše newslettery nepadají do spamových pastí. Například u Seznamu platí, že pokud se do takové pasti chytíte jednou, žádný e-mail už nikdy nedoručíte.
  4. Máte správně nasazený DMARC? Tento systém pro validaci e-mailových zpráv navazuje na SPF a DKIM. Díky němu je možné určit podmínky ověření regulérního odesílatele.

3. Honza Mayer

Jak strategicky přistoupit k pricingu a vyhnout se zániku?

S jednou z nejzábavnějších přednášek přišel Jan Mayer, který řídí společnost Dataweps. Odborník na cenotvorbu ve společnosti Krtečka vysvětloval, jak promyšleně nastavit ceny svých produktů. V dnešním vysoce konkurenčním prostředí je totiž cena jedním z nejdůležitějších faktorů, který často rozhoduje, jestli se bude produkt dobře prodávat nebo ne.

Tady je pár Honzových tipů, jak nemít ceny „nejlevnější, ale zato nejlepší“ a jakých příležitostí byste se měli chopit:

  1. Zvýšení ceny produktu, který konkurence nemá zrovna na skladě, je založené na tom, že pokud jste jediný e-shop, který má dané zboží skladem, můžete si dovolit prodávat ho dráž. Přinejmenším dočasně, než ho vaše konkurence zase naskladní. Tohle není vždy jednoduché hlídat, ale skvěle vám poslouží některý z automatizovaných nástrojů.
  2. Zvýšení ceny u příliš levných produktů vám pomůže nepřicházet zbytečně o marži. Pokud některé zboží prodáváte mnohem levněji než vaši konkurenti, není od věci zdražit a dorovnat ceny. Udělejte si cenovou analýzu a zjistěte, jak na tom jste.
  3. Práce s cenou v souvislosti s dopravou zdarma je další zajímavý tip. V závislosti na tom, jak se chová vaše cílová skupina, můžete nastavit cenu tak, aby dostal zákazník při koupi produktu rovnou dopravu zdarma. Nebo naopak, aby musel pro dosažení bezplatného dodání přidat ještě další produkt.

Další nápady a užitečné rady jak a kdy pracovat s cenotvorbou najdete na webu delejtespravnarozhodnuti.cz.

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů