Reshoper 2019 je minulostí. A pořadatel moc nepřeháněl, když tvrdil, že jde o největší českou akci pro e-shopy. Do pražských Letňan se na ni sjelo přes 3,5 tisíce návštěvníků. Na veletrhu se představila stovka vystavovatelů, konference zase přinesla devět nadupaných přednášek. Přinášíme vám postřehy z těch, které nám přišly nejzajímavější.
Mezi spíkry na konferenci nechyběl ani náš marketingový ředitel Radek Hudák. V zájmu objektivity jsme ho z hlasování vyřadili. I když, co si budeme nalhávat, byl jednoznačně nejlepší. A tady jsou už další tři slíbené top přednášky.
Zná to většina z nás. Ne vždy se daří plnit termíny tak, jak jsme si naplánovali. O to horší je to v případě, kdy jde o termíny projektu, na který se vážou i další činnosti firmy. Úkoly se neplní včas, všechno se lepí na poslední chvíli a ne v kvalitě, jakou bychom si představovali. Přesně v těchto případech pomůže projektové řízení.
Aby fungovalo dlouhodobě, musí se nad ním uvažovat strategicky. Ve zkratce bychom měli postupovat následovně:
Na počátku projektu se může zdát jmenování projektového managera jako zbytečný luxus. Praxe ale ukázala, že opak je pravdou. Správné projektové řízení dokáže předejít mnoha chybám, nedodržení termínů a v konečném důsledku vám může ušetřit i nemalé peníze.
Celou prezentaci najdete na slidesharu Jana Kvasničky.
Pavel Pola z Etnetera Activate byl předposledním řečníkem konference. Tenhle e-mailingový a datový nadšenec nás poučil o tom, že e-mail marketing není mrtvý a stále přináší nezanedbatelné konverze. Pavlova přednáška byla vyvážená, přístupná laikům, ale zajímavá i pro technicky zdatnější vývojáře. Poučné povídání bylo postaveno na výzkumu tisíců českých e-shopů. Ten ukázal, že velká část z nich dělá e-mailing špatně nebo má vážné nedostatky.
Alfou a omegou e-mail marketingu je samotná doručitelnost. Opravdu nejde o to, napsat jeden obecný e-mail a odeslat ho celé databázi kontaktů. To by se vám později mohlo hrubě nevyplatit. Některé newslettery totiž vůbec nedojdou adresátům, ale skončí ve spamu. Úspěšnost doručení obchodního sdělení ovlivňuje mnoho faktorů, které ale málokdy dokážete vyřešit bez vývojáře. V zásadě si musíte pohlídat následující:
S jednou z nejzábavnějších přednášek přišel Jan Mayer, který řídí společnost Dataweps. Odborník na cenotvorbu ve společnosti Krtečka vysvětloval, jak promyšleně nastavit ceny svých produktů. V dnešním vysoce konkurenčním prostředí je totiž cena jedním z nejdůležitějších faktorů, který často rozhoduje, jestli se bude produkt dobře prodávat nebo ne.
Tady je pár Honzových tipů, jak nemít ceny „nejlevnější, ale zato nejlepší“ a jakých příležitostí byste se měli chopit:
Další nápady a užitečné rady jak a kdy pracovat s cenotvorbou najdete na webu delejtespravnarozhodnuti.cz.
Napsat komentář