Google Analytics 4: Jak je nasadit a co přináší?

Google představil novou verzi analytického nástroje, která zcela mění pohled na webovou analytiku. Ta je v GA4 postavena na událostech (eventech + parametrech) na rozdíl od současné práci s Universal Analytics. Přiblížíme vám, co GA4 přináší, jak je nasadit a co se bude dít s dosavadní verzí.

Ještě před tím, než se začnete děsit, vás chceme uklidnit. Staré dobré Analytics nikam ze dne na den nezmizí. Naopak, dál fungují a můžete je stále využívat. Všechny novinky, které do Google Analytics v budoucnu přijdou, už ale budou dostupné pouze v GA4. Proto Google doporučuje začít měřit oběma nástroji paralelně. O data určitě nepřijdete, jen by bylo dobré se pomalu s novými GA4 začít sžívat. Pro většinu uživatelů to znamená čtyřku založit a začít do ní zasílat informace.

Stejně jako Google, tak i my radíme mít ze začátku aktivní oba účty vedle sebe. Nezapomínejte na to, že GA4 jsou stále v režimu beta, proto se mohou konverze zobrazovat s o něco větším zpožděním oproti Universal Analytics.

Jak GA4 nasadit

Od dnešního dne můžete využít přímou integraci Google Analytics 4 se svým shoptetem. Nejprve je třeba zaregistrovat se na Google Marketing Platform. Do svého obchodu pak tento nástroj integrujete v administraci e-shopu: Propojení > Google > Analytics. Je potřeba, abyste v prohlížeči stále byli přihlášení na svém Gmail účtu, pod kterým jste GA zakládali. Detailní návod krok po kroku najdete v naší nápovědě.

Nová verze GA přichází s měřením pomocí eventů

Jedná se o novou verzi Google Analytics, která přichází se zásadní změnou filozofie. Universal Analytics jsou založeny na tzv. návštěvě, okolo níž se vše točilo. Základem pro nové GA4 je událost. Kdykoliv se na webu stane něco „zajímavého“, zašle se to do GA pomocí události.

Událost může dodržovat konvenci pojmenování Googlu nebo si do GA můžete nechat zasílat události s vlastním pojmenováním. Ke každé události je možné přidat i další parametry, které u ní chcete mít uložené.

Události jsou V GA4 rozděleny do 4 hlavních kategorií:

Analytiky přejí připraveným

GA4 ještě nemusíte aktivně využívat, ale je dobré do nich data začít odesílat. Google pravděpodobně nebude Universal Analytics udržovat navěky. Ale vy ve chvíli, kdy oznámí konec podpory, už budete mít vše připravené i v GA4. Předpokládáme, že s přibývajícími funkcemi a napojeními uživatelé na GA4 postupně přejdou sami.

Google Analytics 4 také reagují na aktuální úpravy a připravují se na různá omezení jak ze strany legislativy, tak ze strany prohlížečů. Google se v nových GA také snaží sám vytvářet vhled do dat a uživatele upozorňovat
na zajímavé informace, které na webu nastaly a neměl by je minout. Výhod bude nespočet, proto doporučujeme neotálet a nové GA4 založit.

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů