Řešíte placenou propagaci na Facebooku bez toho, aniž byste na webové stránce měli umístěný kód Meta Pixel? Je nejvyšší čas ho nastavit. V opačném případě vám totiž reklama nikdy nebude 100% fungovat. Pokud chcete nastavit efektivní propagaci, ale nevíte, jak vložit Pixel na web, poradíme vám. Zvládnete to i bez pomoci odborníka.
V opačném případě vám totiž reklama nikdy nebude 100% fungovat. Pokud chcete nastavit efektivní propagaci, ale nevíte, jak vložit Pixel na web, poradíme vám. Zvládnete to i bez pomoci odborníka.
Řešíte propagaci na Facebooku? Ještě aby ne. Tato sociální síť je totiž jedním z nejrozšířenějších marketingových kanálů. Pokud však reklamu na sociálních sítích chcete posunout o level výše, měli byste začít využívat Meta Pixel, (dříve Facebook Pixel). Ale co to vlastně je? Pixel je kus kódu, s jehož pomocí vytáhnete z reklamy na Facebooku maximum.
S pomocí této vychytávky můžete měřit akce, ke kterým na webu dochází. Pod palcem tak budete mít například:
Tyto činnosti tedy představují akce, které na vašem webu udělají jeho zákazníci. S pomocí nich můžete například zaznamenávat konverze, vytvářet publika, nebo optimalizovat kampaně. Ačkoliv má Facebook přednastavené standardní události, můžete si vytvořit také své vlastní.
S nástrojem Pixel nastavíte reklamu na sociálních sítích mnohem efektivněji.
Mezi standardní události Pixel patří:
Chcete si prohlédnout celý seznam událostí a dozvědět se podrobnější informace? Navštivte Centrum nápovědy společnosti Facebook.
S platformou Shoptet je nastavování Pixelu jednoduché. Jak na to? Přesný návod najdou e-shopaři Shoptetu v Shoptet Univerzitě, pro kterou jsme tento článek připravili, stačí se podívat do administrace e-shopu pod ikonku čapky v horní liště a do sekce Marketingové kanály.
V první řadě musíte nejprve vytvořit vlastní okruh uživatelů z událostí na vašem webu, které jsme popsali výše. Je jen na vás, jaký sledujete cíl. Chcete oslovit ty, kteří už měli produkt v košíku, ale nenakoupili? Nebo ty, kteří navštívili váš web v poslední měsíci? Meta Pixel vám to umožní.
Díky Pixelu můžete využít úplně nové možnosti pro vytváření publik. Skrze něj lze totiž tvořit vlastní publika a na základě nich pak definovat další podobná publika, která slouží k zachycení podobných okruhů uživatelů. Tomuto typu publika se věnujeme v článku níže.
Mějte však na paměti, že facebookový Pixel sbírá jednotlivé údaje pouze od toho okamžiku, kdy je umístěný na webových stránkách – není tedy možné data získat zpětně. V případě, že jste Pixel nevložili na web a nevytvořili jste konkrétní publika, buďte trpěliví. Shromáždění publik totiž může trvat i pár dnů, záleží však také na počtu návštěvníků na webu. Na již vytvořená publika můžete následně cílit pomocí remarketingových kampaní.
Existují dvě možnosti, jak můžete publika vytvořit, a to buď pomocí vlastních zdrojů, nebo zdrojů Facebooku.
Zajímá vás, jak na podobná publika a k čemu se vám hodí? Podívejte se na pokračování článku do Shoptet Univerzity, kterou mají všichni e-shopaři Shoptetu dostupnou v administraci (v horní liště pod ikonkou čapky hned vedle zvonečku). Díky notifikacím vám žádný článek ani webinář už neuteče.
Už jste si někdy všimli, že po návštěvě některých e-shopů vidíte úplně všude produkty, které jste si na daném webu prohlíželi? Určitě ano! A právě v tomto případě jste narazili na web, který má propojený Meta Pixel a katalog produktů.
Propojení těchto dvou nástrojů vám umožní zobrazit jednotlivé produkty uživatelům, kteří si je na vašem webu již prohlédli, nebo je dokonce vložili do košíku. Pomocí tzv. retargetingu se můžete potenciálnímu zákazníkovi jednoduše připomenout, ale také mu například nabídnout něco navíc – slevu, dopravu zdarma, případně jiný marketingový tahák, který ho přiměje k tomu, aby se znovu podíval na vaše webové stránky a provedl nákup.
Meta Pixel je šikovný nástroj, bez kterého se při nastavování reklamy na Facebooku v dnešní době už neobejdete. Společně se službou Google Analytics se jedná o kód, který by vám rozhodně neměl chybět na vašich webových stránkách.
Vytvářet a následně také měřit jednotlivé události, shromažďovat publika a vytvářet z nich publika podobná, můžete snadno pomocí aplikace Pixel. Myslete na to, že zatímco vlastní publika je dobré využívat pro remarketing, podobná publika oceníte v případě nových zákazníků, kterým by se váš e-shop mohl zamlouvat. Nezapomeňte také Meta Pixel propojit s katalogem produktů, díky čemuž se dostanete k novým možnostem využití reklamy na sociálních sítích.
Přejeme vám mnoho úspěšných kampaní s Meta Pixelem! Věříme, že vám náš článek pomohl. Pokud byste ale chtěli s propagováním produktů přece jenom poradit, obraťte se na profesionály z In creative a ozvěte se nám.
Napsat komentář