E-shop v zahraničí? Dnes to už není žádná věda

To, co bylo ještě před několika lety pro české e-shopaře úplné tabu, je dnes otázkou slušného zisku. Konkurence v české e-commerce je silná a prosadit se není nic jednoduchého. Mnohem častěji tak zkušení čeští e-shopaři pronikají na nové trhy, kde v mnoha případech patří mezi lídry ve svém segmentu.

E-shop v zahraničí

Expanze e-shopu do zahraničí je teď aktuálním tématem a podnikat v zahraničí, například v Maďarsku, Polsku, Rumunsku nebo Bulharsku, není nic výjimečného ani složitého. Díky EU a jednotnému trhu nic nebrání českým podnikatelům prodávat své produkty i do dalších členských zemí.

Expandeco s několikaletými zkušenostmi s expanzí přineslo ve spolupráci se Shoptetem pohled na hlavní kroky potřebné při expanzi jakéhokoliv projektu do zahraničí. Dalo by se říci, že e-shop v zahraničí potřebuje čtyři základní stavební pilíře, a to: kvalitní překlady, zákaznickou podporu v lokálním jazyce, marketing a silného logistického partnera.

Střední a východní Evropa je relativně malé území, na kterém leží několik států. První výhodou je, že e-shop dokáže na toto území doručovat v rozmezí 2-4 dní a za relativně nízké náklady. Druhou výhodou je určitě počet nových potenciálních zákazníků, což je více než 150 milionů. Třetí výhodou je bezpochyby menší náročnost zákazníků ve většině zemí, což platí hlavně směrem na východ. Mohli bychom říci, že čím více na východ, tím méně „rozmazlení“ zákazníci. Čtvrtou výhodou v současnosti mají e-shopaři v tom, že na trhu jsou společnosti, které dokážou zajistit všechny služby potřebné pro rychlou a kvalitní expanzi e-shopu do více zemí současně nebo samostatně. Mezi ně patří i Expandeco.

Obsah

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Takže, rozměňme si ty hlavní pilíře expanze na drobné:

1. Kvalitní překlady

Alfou a omegou e-shopu v zahraničí jsou překlady. Je to to první, s čím váš zákazník přijde do kontaktu. Kvalitní SEO překlady jsou základem pro úspěch ve vyhledávačích, porovnávačích cen nebo lokálním tržišti.

E-shop v zahraničí

 

2. Zákaznická podpora

Pro zákazníka neexistuje nic důležitějšího, než se v rodném jazyce dovolat  na zákaznickou linku nebo napsat e-mail. Ideálním řešením pro e-shop je outsourcing. Najít rodilé mluvčí není vůbec jednoduché, obzvláště v některých regionech ČR. Náklady na outsourcing jsou přibližně o 30 % nižší ve srovnání s náklady na zaměstnance v průměru za rok. Například hned po vstupu na nový trh nebo mimo sezóny jsou náklady na outsourcing výrazně nižší.

3. Marketing

To, že už máte SEO překlady a kvalitní zákaznickou podporu, ještě neznamená, že zákazníci přijdou na váš web sami od sebe. I díky promyšlené marketingové strategii se zkušený český e-shop může odlišit od méně zkušené konkurence. Nejideálnější cestou v současnosti může být omnichannel marketing, a tedy úzké propojení všech marketingových kanálů s jednotným cílem.

E-shop v zahraničí

4. Logistika

Posílání balíků je také díky velkému počtu e-shopů v ČR na velmi vysoké úrovni. Cena kurýrních služeb do okolních států dosáhla na velmi přátelskou úroveň a s partnery jako Zasilkovna.cz nebo GLS je jednoduché doručovat do zemí jako Maďarsko, Polsko, Rumunsko, Rakousko už do tří dnů.

V neposlední řadě je ale pro e-shop důležité kvalitní e-shopové řešení, hlavně při expanzi. Několik jazykových mutací a možnost spravovat více zemí z jedné administrace je velkou výhodou. Někteří developeři nabízejí mezinárodní řešení i s možností přímého napojení na lokální účetnictví. Samozřejmostí musí být možnosti implementace lokálních způsobů platby, kurýrních služeb nebo jiných služeb potřebných pro danou zemi.

Související články:

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek

8 komentářů

  1. petr napsal:

    A plánuje shoptet v tomto směru bějaký posun? Resp. Plánujete spustit podporu pro nějaký další trh krom CZ a sk?

    1. Iva M. napsal:

      Dobrý den Petře, my zatím expanzi neplánujeme :-) Ale plánujeme kroky, které ji usnadní našim klientům. Třeba sjednocení skladů pro víc e-shopů nebo správa víc obchodů z jedné administrace. Hezký den :-)

  2. Marek napsal:

    A co ty jazykove mutace – na ktere cekame roky?

    1. Iva M. napsal:

      Dobrý den Marku, myslíte multijazyčnost? Máme ji v plánu, ale věcí, na kterých pracujeme, je spousta. A některé spěchají daleko víc, takže zatím nedokážeme říct přesný termín, kdy se k tomu dostaneme. Prosíme o trpělivost :-)

  3. Petr napsal:

    Dobrý den,

    děkuji za odpověď. Měl jsem na mysli spíše podporu ShopTetu po stránce modulů. Např. export zboží na amazon, ebay, exporty zboží do např. německých srovnávačů zboží, platební brány – krom paypalu např. i braintree, amazonpay (amazon login), lokální přepravci atd.

    Děkuji

    1. Iva M. napsal:

      Dobrý den Petře, exporty a obecně práce s daty se bude dobře řešit přes API. Dnes jsme představili první doplněk, který připravil náš externí partner na Shoptet API a bude jich přibývat. Plánujeme toho spoustu včetně modulů, které budou našim zákazníkům pomáhat s expanzí, ale i proto zatím nedokážeme uvést přesné termíny. Každopádně se ale máte na co těšit :-)

  4. Petr napsal:

    A na kdy prosím plánujete spuštění jednotné administrace pro více obchodů? Tuto funkcionalitu bych velice uvítal :-)

    Děkuji

    1. Iva M. napsal:

      Dobrý den Petře, spuštění jednotné administrace pro víc obchodů zatím neplánujeme, ale dost možná se na něj dostane díky API :-)

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů