Uvažujete, že zkusíte prodávat produkty vaší firmy také přes internet? Nebo máte pocit, že se váš eshop dostal na hranici výkonnosti a hledáte cesty k dalšímu zlepšení? Ať už jste v online obchodování noví nebo již prodáváte on-line několik let, je zde vždy prostor pro další růst.
Mám pro vás dobré zprávy. Existují totiž marketingové a rozvojové techniky, které vám mohou pomoci. Na druhou stranu, dlouhotrvajícího úspěchu nelze dosáhnout přes noc. Podívejme se nyní na tyto velmi efektivní techniky pro on-line podnikání.
Nezáleží na tom, kolik lidí přivedete na svoje stránky, na čem opravdu záleží je jen to, kolik lidí si skutečně něco koupí. Tedy čím vyšší míra konverze, tím vyšší výdělek. Následující scénář vás přesvědčí o důležitosti konverze:
Mnoho majitelů internetových obchodů se domnívá, že jedinou možností, jak zvýšit prodeje, je zvýšit počet návštěvníků stránek. Ačkoliv je to jedna z možností, zvýšení vaší míry konverze je mnohem efektivnější.
E-mailový marketing je stále jedním z nejlepších způsobů, jak rozšiřovat rozsah vašeho obchodu. Pokud si tedy potenciální zákazník na vašem webu rovnou nic neobjedná, nicméně získáte alespoň jeho e-mail, můžete i toto pokládat za „výhru“.
Samozřejmě nejvíc získáváte, pokud si zákazník něco pořídí a k tomu poskytne i svůj e-mail. Jak se bude váš seznam e-mailových adres rozrůstat, můžete získat více návštěvníků skrze e-mail bez nutnosti vedlejších výdajů nebo investic do internetových reklam.
Primárním cílem vašeho internetového obchodu je prodej – bot, knížek, předplatného do fitness centra, elektrického nářadí atd., hlavně čím více, tím lépe.
Přínosů blogu je nespočet, například:
Možná se vám blog osvědčí jako jeden z nejlepších nástrojů prodeje. Můžete třeba napsat příspěvek o nejlepších produktech, které prodáváte. Tak zvané „soft“ prodejní strategie se stále prokazují jako efektivní.
Pro internetové obchody nejsou sociální sítě jen efektivním způsobem, jak najít svou cílovou skupinu zákazníků, ale můžete jejich prostřednictvím oslovit i mnoho jiných různorodých zákazníků.
Vezměte si například on-line obchod s designovým dámským oblečením. Existuje snad lepší způsob, jak oslovit zákazníky, než přes Facebook, Instagram nebo Twitter? Všechny tyto sítě poskytují nástroje, které vám umožní přístup k zákazníkům a tím pádem i rozšíření zákaznické databáze a výnosů. Buď můžete pravidelně zveřejňovat příspěvky, nebo, pokud vám to rozpočet dovolí, si můžete zaplatit reklamu.
V dnešní době čelíte velké konkurenci, proto i design vašich stránek může rozhodnout o tom, zda na trhu uspějete či ne. Ať už jste si vytvořili svůj internetový obchod od nuly, nebo naopak využíváte nějakou z nejlepších dostupných platforem pro on-line obchod, měli byste si položit několik následujících otázek. Tak nejlépe zjistíte, jestli je pro vás změna designu stránek nutná.
Internetový obchod, který prodává hmotné zboží, má obrovskou výhodu, pokud nabízí fotky zboží ve vysokém rozlišení. Nezapomeňte, že zákazníci si nemohou prohlédnout vaše zboží na vlastní oči a nemohou si na něj sáhnout. Jediné, podle čeho se mohou orientovat, je fotka a popis nabízeného zboží. Držme se nadále příkladu designového dámského oblečení a podívejme se na následující možnosti zobrazení zboží:
Která z těchto možností vám nejvíce vyhovuje? Možná budete chtít vyzkoušet všechny tři, ale my vám můžeme poradit, že v tomto případě působí nejvíce profesionálním dojmem třetí alternativa (fotky oblečení na modelce).
Netřeba zmiňovat, že zákazníkovi tím navíc poskytujete možnost vidět, jak oblečení skutečně vypadá na postavě. Fotografie ve vysokém rozlišení jsou ideální pro marketing využívající sociálních sítí. Vyzkoušejte třeba toto: najměte si profesionálního fotografa, aby vyfotil vaše nejlépe prodávané produkty. Pak tyto fotografie nasdílejte na sociálních sítích. Po několika dnech srovnejte výsledky svých předchozích fotografií s těmi od profesionála. Které sklidily větší úspěch?
Mnoho vlastníků internetových obchodů to možná tak nevidí, ale skutečností zůstává, že zákaznický servis je buďto vaším nejlepším spojencem, nebo nejhorším nepřítelem. Pokud spokojení zákazníci doporučují váš obchod, máte znatelně větší šanci na úspěch. Doporučení od známých je jednou z nejlepších technik pro prodej.
Na druhou stranu může stejně tak i rozzlobený zákazník poškodit vaše jméno tím, že svým známým bude tvrdit, že nemáte co nabídnout. Někdy se stane, že budete muset jednat s nespokojenými zákazníky a budete muset učinit nesnadná rozhodnutí, jak jim vyhovět. Způsob, jakým s těmito zákazníky budete jednat, je obzvlášť důležitý. Poskytování prvotřídního zákaznického servisu by mělo být součástí vašeho prodeje a marketingové strategie. Pokud někdo vznese dotaz nebo obavu prostřednictvím sociální sítě, měli byste na to ihned reagovat. I když vám zákazník pošle e-mail se stížností na zakoupený produkt, nečekejte a nabídněte řešení.
Když používáte marketingové a rozvojové techniky pro váš on-line obchod, držíte v rukách klíč k úspěchu. Kroky, které podniknete, a strategie, kterých využijete, budou mít dopad na budoucnost vašeho podnikání.
Možná jste už v minulosti realizovali některé ze zmíněných taktik, nebo taky ne. Nyní nastal čas, abyste se zamysleli nad budoucností. Pokud využijete jeden nebo více z uvedených nápadů, může vám to pomoci znatelně zvýšit prodej.
http://www.marketingova-kancelar.cz/
Napsat komentář