6 tipů na úspěšný Instagram

()

Instagram je jednou z nejrychleji rostoucích sociálních sítí. Oproti Facebooku funguje trochu jinak, zakládá si především na své vizuální stránce a své jednoduchosti. Na této sociální síti působí už více jak 1 miliarda aktivních lidí, a proto ji i firmy milují jako marketingový nástroj.

A proč si ji firmy tak oblíbily? Díky funkcím a nástrojům, které Instagram nabízí, snadno upoutáte obsahem a oslovíte své budoucí zákazníky. Zároveň můžete v reálném čase sledovat veškeré potřebné metriky o tom, jak si vedou vaše příběhy nebo propagované příspěvky. Aby ale váš profil získával nové fanoušky, je dobré se držet několika pravidel, díky kterým bude váš profil úspěšný.

Koncept

Koncept feedu, respektive vaší zdi, je jeden z nejdůležitějších předpokladů organického navyšování followerů. Uživatelé budou sami přicházet, ale pokud je na první pohled nedokážete upoutat, odejdou bez jakékoliv interakce. Základní rady jsou dvě:

  1.  První z nich je způsob, jak bude feed vypadat na první pohled. Můžete se zaměřit pouze na určité barvy nebo používat jen vybrané filtry. Ve feedu by se však měly odrážet prvky a barvy z vašeho webu nebo e-shopu.
  2. Druhý z nich je grid, respektive mřížka, a to, jak se příspěvky budou skládat do sebe. Může to být střídání různých barev do vzorců, které pak naše oko vyhodnotí jako ucelený prvek, a vy tak navíc přesně víte, jaký příspěvek vybrat, aby zapadl. Inspirovat se můžete na obrázku níže.

Plánování, kontinuita, analytika

Stejně jako analyzujete svůj e-shop a jeho návštěvnost, je potřeba analyzovat váš Instagram. V analytice, která je součástí každého firemního profilu, zjistíte například to, kdy jsou vaši followeři nejvíce aktivní a na kdy naplánovat zveřejnění příspěvku, protože stejně jako u příspěvků na Facebooku jsou pro Instagram důležité interakce a to, jak se příspěvek followerům líbí. Když se vám povede získávat nejvíce interakcí večer, je nevhodné příspěvky publikovat ráno. Zároveň také zjistíte, jaké příspěvky jsou pro vaše followery zajímavé a které přinášejí nejlepší výsledky. Budete tak přesně vědět, na co se zaměřit. Dalším důležitým údajem je návštěvnost a celkové zobrazení příspěvků.

Ještě předtím, než začnete publikovat vaše první příspěvky, si je naplánujte na nějaký čas dopředu. Pro organické navyšování followerů je nutné dodržet pravidelnost zveřejňování vašich příspěvků. Zároveň jedině tak dokážete udržet koncept a přízeň vašich fanoušků. Osvědčenou metodou je vyprávění příběhu, který dá záminku vašim followerům důvod vás sledovat. Nezapomínejte také na dlouhodobý plán s různými akcemi, které vás čekají, a novinkami.

Používejte vizuální plánovač pro zobrazení feedu. Budete tak mít maximální kontrolu nad jeho vzhledem. Pokročilé plánovače, jako například Kontentino nebo Later, navíc dokáží publikovat váš příspěvek nebo stories ve zvolené datum a čas a ve vyšších tarifech můžete sledovat i zmiňovanou analytiku.

Obsah a Stories

Ano, obsah je král a platí to i na Instagramu. Publikovat příspěvky bez nápadu nemá smysl, musí být pro vaše followery opravdu zajímavé a zábavné.

Velmi oblíbené jsou také Stories, krátké příběhy, které za 24 hodin zmizí. Instagram si bez nich už nedokážeme představit. Každopádně jsou to právě Stories, které mohou dát vašemu profilu další autentičnost, aniž byste jakkoliv narušovali feed. Můžete do nich až neuvěřitelně dobře promítat veškeré dění ze své firmy nebo e-shopu. Můžete představovat jednotlivé produkty, značky, eventy nebo kampaně, které navíc můžete na profilu zachovat pomocí Stories highlights. Díky této funkci můžete Stories třídit do jednotlivých skupin neboli archivu podle jejich účelu nebo vzhledu. Vše na vašem profilu tak zůstane pěkně roztříděno. Pokud s někým spolupracujete, lze Stories highlights využít jako skvělé místo k propagaci.

Nepoužívejte obrázky z fotobank, tvořte vlastní.  Zkuste se inspirovat u dnešních youtuberů a influencerů. I když se to na první pohled nemusí zdát, vytváří pro svoje fanoušky obsah po celý den a mobil, na který vše zachycují, nedají ani na chvilku z ruky. 

Hashtagy

K Instagramu neodmyslitelně patří hashtagy. Hned po naplánování konceptu si udělejte analýzu hashtagů, které patří k vašim příspěvkům či oboru. Pokročilé plánovače jako například Later či Preview app dokaží udělat analýzu za vás. Podívejte se také, jaké hashtagy používá konkurence a jaké hashtagy používají vaši followeři. Zároveň tím získáte přehled o tom, na co byste se měli zaměřit.

Celkově lze hashtagy rozdělit do několika kategorií:

  1. Popis obrázku (#mango #avokádo #black&white)
  2. Obecné názvy a kategorie (#jídlo #zelenina #foodbloggers )
  3. Brand a značky (#eska #ambiente #nike)
  4. Místa a lokality (#karlín #praha #adidasstore)

Snažte se vždy využít jejich mix a s počtem hashtagu to nepřehánějte. Vyhněte se také hashtagům typu FUF, F4F a podobným. Tyto hashtagy sice dokáží poměrně rychle přinést followery, ale ti také velmi rychle zase mizí a navíc se jedná o zcela nerelevantní skupinu fanoušků. Nikdy  nepoužívejte jakékoliv automatizované roboty na sběr nových followerů. Instagram vás vyhodnotí jako spam a přestane vás zobrazovat.  

Zároveň také nepoužívejte denně ty stejné hashtagy nebo hashtagy extrémně používané v cizím jazyce. Hashtag, který denně sdílí tisíce lidí, se jen velmi náhodně dostane do přehledu vybraných novinek.

Organická návštěvnost

Dejte o svém Instagramu dostatečně vědět. Umístit odkaz na svůj e-shop například pomocí Instagram widgetu+, na svůj Facebook, do svých e-mailů je nezbytným základem, aby mohli přibývat noví followeři. Ovšem samozřejmě jen toto nestačí.

Pro samotný Instagram vytvořte na svém webu nebo e-shopu samostatnou stránku se všemi informacemi, které uživatele popostrčí ke sledování. Máte například svůj brandový hashtag? Dejte o něm vědět! Máte hezký profil? Vložte ukázku feedu. Je profil něčím výjimečný? Napište to!

Mezi další osvědčený způsob, jak získat nové followery, patří odkazování od jiných uživatelů Instagramu, zejména influencerů, kterým důvěřuje velký počet lidí. Pokud vám to bude finančně dávat smysl, neváhejte oslovit ty nejzajímavější profily s různými barty výměnou za odkaz nebo zmínku.

Funkce

Nezapomínejte také využívat nové funkce, které Instagram neustále přináší. Mezi ty úplně nejnovější patří například IG TV. Možná si říkáte, další video, ach jo. Tentokrát je to ale jiné, doslova revoluční. Dosud se videoobsah připravoval na šířku a právě to IG TV mění. Oproti stories může být doba videa až 60 minut a pro jeho tvorbu plně stačí mobilní telefony, pro které je tento formát určen.

K Instagramu bezpochyby patří filtry. Ty byly vůbec první a jedinou funkcí, kterou Instagram ze začátku měl. Dokáží vylepšit vaší fotku natolik, že nepotřebujete další postprodukci a výsledná fotka vypadá skvěle. Mezi další zaběhlou funkci patří určitě také živé vysílání, které uživatel vidí hned na začátku Stories. Ten navíc dostane notifikaci o tom, že právě vysíláte, což je skvělá šance se zadarmo zviditelnit.

Závěrem

Buďte aktivní, lajkujte, komentujte a sami označujte. Lidé pročítají komentáře a jsou doopravdy zvědaví. Když je na první pohled osloví váš skvělý feed, budou se o vás více zajímat a bezpochyby je to jedna z nejlevnějších a nejlepších cest k novým followerům a úspěchu.

Přečtěte si více článků na téma Instagram.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů