5 + 1 tipů, jak na texty v newsletterech

Zaujměte své odběratele a připravte jim obsah, který si rádi přečtou. Designově dokonalé šablony totiž nemusí stačit. Neměli byste zapomínat ani na kvalitní texty v e-mailech, které toho mohou říct víc než dost.

e-mail a copywriting

Pro Shoptet Univerzitu jsme připravili pár tipů, které vás navedou správným směrem.

1. První dojem rozhoduje o všem

Zní vám to jako klišé? Ale zrovna v e-mail marketingu platí. Než si vůbec odběratel newsletteru vaši zprávu otevře a přečte, musí ho zaujmout předmět e-mailu. Jinak nemáte šanci a vaše sdělení se ztratí v nekonečné hromadě reklamních sdělení, které dennodenně zaplavují e-mailové schránky.

Jak funkční předmět e-mailu vypadá?

Na předmětu i náhledovém textu záleží:

předměty e-mailů

2. Na zbytečné řeči není čas

Dlouhý úvod nikoho neoslní a čtenáře spíše odradí. Jakmile získáte jeho pozornost a e-mail otevře, musíte jednat. Nechoďte kolem horké kaše a to nejdůležitější zmiňte hned na začátku.

text e-mailu

Sdělení můžete napsat jasně a stručně v několika větách.

3. Zdůrazněte výhody

Nabízíte produkty, nebo služby? Čtenáře nezajímá zas tolik materiál jeho nové střešní tašky jako konkrétní výhody, které mu přinese. Vy jako odborník víte, zda je lepší betonová nebo pálená taška. Zákazník ale nemusí, a tak mu vyjmenujte:

4. Vylaďte výzvu k akci

Čtenáři srozumitelně vysvětlete, co se od něj čeká a k akci ho naveďte. Posíláte newsletter s akčním zbožím, nebo lákáte na blog? Přizpůsobte tomu nejen text, ale i tlačítko (CTA) s odkazem.

Jak vypadá CTA, na které čtenář klikne?

text e-mailu s obrázkem

Ukažte čtenáři jasnou cestu k cíli.

5. Jazyk, kterému cílovka rozumí

Pište tak, jako byste k lidem mluvili, a držte tonalitu nastavenou pro celou značku. Přizpůsobte svůj jazyk svým zákazníkům – bude jiný, když budete nabízet moderní designové kuchyňské spotřebiče, se kterými je vaření kulinářský zážitek, a jiný, když budete připomínat nutnost zimních pneumatik.

A proč? Pokud budete znát svoji cílovou skupinu a styl, jakým mluví, máte větší šanci, že ji zaujmete.

Hledáte další tipy, jak zlepšovat výsledky e-mailových kampaní? Nebo co ale dělat, když není cílovka jednotná? Podívejte se na pokračování článku do Shoptet Univerzity, kterou mají Shoptet e-shopy zdarma přístupnou v administraci (hned vedle oblíbeného zvonečku), najdete tu spoustu dalších souvisejících témat ohledně budování značky nebo práce s e-mailingem.

Článek připravila Veronika Jelínková z marketingové agentury In creative, kde rádi pomohou s obsahem i vám.

Zdroj fotografií: In creative

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů