Tipy jak získat traffic přes Google+

Často se zde věnujeme postupům, jak využít Facebook a Twitter pro podporu svých webových projektů. Google+, který už má také v prostředí sociálních sítí své místo, jsme lehce opomínali, a tak to dnes napravíme několika tipy, které vám mohou pomoci získat více návštěvníků.

Úvodem…

Stavět tento článek budeme především na nedávno provedených změnách ve vyhledávači Google, o kterých se na některých portálech mluví dokonce jako o zemětřesení. Google to nazval „Search, plus Your World“ a o co tedy jde? Majitelé tohoto vyhledávače už mají pochopitelně nemalé zkušenosti v oboru a jejich úspěch je opřen především o to, že vždy dají návštěvníkům to, co chtějí. Problém vyhledávačů obecně byl vždycky ten, že když tam Čech zadá například Sparta, objeví se mu jak fotbalové a hokejové kluby, tak bájné řecké město. Vzhledem k tomu, že má dnes Google i sociální síť, rozhodl se to spojením vyřešit.

V současnosti tak už Google zohledňuje sociální aktivity a historii uživatelů, podle kterých nabízí relevantní výsledky. A vzhledem k tomu, že Facebook a Twitter se jakožto konkurenci snaží všemožně blokovat, zůstává tu jen Google+. Když se tedy vrátím k příkladu se Spartou a vezmu člověka, který na Google+ často sdílí sportovní zprávy, používá slovní spojení Sparta a fotbal apod., jen těžko bude mít na prvních místech ve vyhledávačích řeckou Spartu.

Jak to můžete využít pro marketing?

Používejte jejich klíčová slova, ne vaše.

Každý má určitý slang, používá některá slova častěji než jiná, nebo častěji než jiné osoby. To samozřejmě jak v mluvené, tak psané řeči. Problém je, že když budete na Google+ ve vašem profilu a na vaší stránce užívat slova, podle kterých vás ostatní pravděpodobně nevyhledají (používáte slang, který primárně nenapíšou do vyhledávače), máte celkem problém. Je proto důležité, pokud chcete těžit z nových funkcí Google, abyste používali klíčová slova taková, podle kterých vás lze reálně vyhledat – jak v sekci About, tak ve statusech a u obrázků.

Tímto způsobem totiž můžete své příspěvky ve vyhledávání protlačit. Když totiž uživatel Google+ něco vyhledává, vyhledávač mu přednostně nabídne příspěvky od lidí, které zná, nebo kteří znají jeho. Odlišené budou malou modrou ikonkou osoby a až po nich budou následovat běžné výsledky.

Zde platí kvantita nad kvalitou

Obecně na sociálních sítích platí, že je lepší mít tisíc aktivních fanoušků, než sice deset tisíc, ale pasivních. Poslední studie ale ukázaly, že na Google+ to platí opačně a opravdu je lepší si jich nabrat co nejvíce. Jak toho nejsnáze docílit?

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

„Vycvičte si Google“

Google informace neustále indexuje a především si je rozděluje do kategorií. Sice to ještě není u všech vyhledávání, nicméně u některých už se vpravo objevuje tabulka „People and Pages on Google+ related to…“ Zde se uživateli jednoduše zobrazí lidé a stránky na Google+, které se věnují tomu, co vyhledává.

Jak sem protlačit svůj profil/stránku? Musíte být konzistentní v příspěvcích a používat často stejná klíčová slova vztažená k tomuto oboru. Časem si vás Google zaškatulkuje a máte v tomto směru cíl splněný.

Odkazujte

Pokud chcete Google ještě více usnadnit, aby si vás někam zařadil, je dobré propojovat odkazy váš web/blog s profilem/stránkou na Google+. Ukazuje se totiž, že vyhledávač si to opravdu dokáže spojit a bude tedy vědět o tom, že majitel tohoto profilu je i majitel této stránky a zohlední to ve vyhledávání. Jednou z cest, jak to udělat, je využít oficiální Google badge nástroj zde.

Buďte aktivní a snažte se zaujmout

Když chcete přes sociální síť ovlivňovat vyhledávání, tak podle slov Google je jednou ze tří nejdůležitějších věcí tzv. engagement, což se dá volně přeložit jako aktivita u příspěvků. Pokud chcete zjistit, jak moc je to vysoké u vašich příspěvků (jak často se sdílí, kdo atd.), má Google+ přímo nástroj nazvaný Ripples. Z logiky věci vyplývá, že když tohle Google měří, aby vám mohl data poskytnout, tak to i sám zohledňuje ve vyhledávání.

Takže jednoduše řečeno, snažte se sdílet příspěvky, které jsou zajímavé a budou pravděpodobně sdíleny, „vychytejte“ si díky Ripples, které to hlavně jsou a sdílejte je častěji a nezapomínejte ani dávat +1 ostatním.

Obrázky a videa

Asi nejvíce jasná rada na závěr. Lidé klikají na obrázky a videa mnohem častěji než na klasické textové odkazy, a proto je často sdílejte. Zároveň se ujistěte, že všechny obrázky mají v alt parametru klíčová slova. Při některých vyhledáváních totiž Google přímo nabízí „prominentní“ místo pro obrázky.

Tolik k tomuto tématu. Neopomínejte Google+, buďte aktivní, a i když vaši přátelé nebudou snahu tolik opětovat, nevzdávejte to. Stačí získávat nové a nové a dávat Google najevo, že se profilujete (sdílejte tématicky podobné příspěvky s klíčovými slovy), že máte nějaký obor, ve kterém chcete, aby vás zobrazoval, a výsledky se dostaví. Pokud se vám navíc podaří vytvořit aktivní komunitu okolo sebe, máte ohromnou výhodu.

Zdroj: Social Media Examiner

Navigace pro příspěvek

2 komentáře

  1. Honza napsal:

    Pěkný článek. Akorát je trochu problém zaujmout na Google plus nebo respektive dát o sobě vědět. I když mám vcelku velkou návštěvnost, tak všichni sdílejí Facebook a Google plus ne. Ne nadarmo se říká, že je to město duchů. Tak pokud někdo zaregistruje tento příspěvek a chce mě podpořit v budování komunity na google plus, tak zde je odkaz https://plus.google.com/104652259003475425782?prsrc=2

  2. Pavel napsal:

    Je to tak, G+ je něco jako další nepovedený výtvor Googlu. Říkám si ale, na kolik započítává aktivitu do hodnocení pro SERP. Mj. by právě skrze svou autoritu mohl „donutit“ uživatele G+ používat intenzivněji. Ale to jsou spíše teorie.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů