Novinky na internetu

Opět zhruba po týdnu je tu série novinek, které se ve světě internetu odehrály. Dnes jsou hned čtyři a minimálně změny v Google Analytics a na Facebooku by vám neměly uniknout. I zbylé dvě zprávičky jsou ale zajímavé, takže pokud máte aspoň trochu času, určitě si je projděte.

Google Analytics jde s dobou

Pokud používáte populární nástroj pro mimo jiné měření návštěvnosti Google Analytics, určitě jste museli v minulém týdnu zaregistrovat nová rozšíření. Konkrétně se tvůrci zaměřili na sociální sítě, takže už si můžete změřit, jaký vliv mají na vaše weby tyto sítě – konkrétně návštěvnost, konverze, ale i přinesenou finanční hodnotu.

Když přidám jen pár ukazatelů se stručným komentářem:

Facebook se snaží, abyste si trochu pročistili přátele

Používáte Google+? Pak pravděpodobně přátele do kruhů rozdělené máte, nicméně Facebook analogickou funkci „Seznamy“ zavedl zhruba před půl rokem a bez výrazného úspěchu. Proto před pár dny vyrazil trochu do útoku a představil novinku nazvanou „Známí“. Ta vám umožní přesunout přátele, se kterými se třeba tolik nekontaktujete, do této skupiny, což omezí zobrazování jejich příspěvků ve vašem news feedu. O důležitá oznámení (sem Facebook dal příklad nový vztah) nepřijdete, ale o běžné změny statusů zcela jednoznačně.

V českém prostředí funkce ještě není 100%, ale je poměrně dost dotažená. Pokud si tedy chcete vytvořit skupinu, nebo přesněji seznam známých, uděláte to tady.

Změna reklam

Ještě s jednou novinkou na Facebooku zůstaneme, protože je poměrně zásadní a neměl bych jí vynechat. Už od 31. března se na Facebooku změní, konkrétně omezí parametry reklamy. Sníží se délka těla (ze 135 na 90 znaků) a velikost obrázku (z 110×80 na 99×72 pixelů). Odlišné je to u Premium Homepage Ads, které budou muset mít stejně dlouhý text, ale masivně větší obrázek – 168×128 pixelů.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Původní reklama

Od 31. března
Zároveň Facebook oznámil, že bude konečně zobrazovat fotky v původním rozlišení, tzn., že mohou být až čtyřikrát větší než doposud.

Šest let od prvního tweetu

21. března 2012 uplynulo přesně šest let od doby, kdy byl na sociální síti Twitter publikován první tweet. Nejednalo se o nic zásadního, jak se můžete podívat níže, ale tvůrce tím odstartoval poměrně zásadní fenomén, tak proč si to nepřipomenout.

Když se podíváme do česko-slovenského prostředí, tak zde má Twitter podle odhadů už přes 100 tisíc uživatelů. I když tato sociální síť moc statistiky neposkytuje, na své narozeniny udělala výjimku a potvrdila, že zde má účet více než 140 miliónů aktivních uživatelů (40% nárůst od září minulého roku) a 400 miliónů návštěvníků měsíčně (ti, co jen čtou tweety, ale nemají svůj účet). V říjnu minulého roku se pak Twitteru podařilo dosáhnout průměrně čtvrt miliardy odeslaných tweetů denně – dnes už je to 340 miliónů.

Zdroj: TyInternety, Inside Facebook

Facebook
Twitter

Mohlo by vás zajímat:

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů