Zvýšit konverzní poměr o 34 %? E-shopu šperkyskalimar.cz pomohlo Notifikuj

Případová studie se zaměřuje na testování služby Notifikuj e-shopem šperkyskalimar.cz, kde se rozhodli vyzkoušet fenomén zvaný sociální důkaz a notifikace. Ty váhavého návštěvníka e-shopu informují o dokončených objednávkách nebo mu doporučí nejkupovanější výrobek z nabídky.

Notifikuj případová studie Shoptet

E-shop šperkyskalimar.cz prodává primárně šperky z chirurgické oceli. V rámci marketingu se snaží zkoušet nové trendy, které by mohly pomoci s navýšením množství objednávek. A právě proto se v prvním kvartále roku 2022 marketingový specialista Matěj Haisler rozhodl se svým klientem otestovat Notifikuj.

Cílem služby je totiž právě pomoc klientům se zvýšením konverzního poměru a tedy zajistit jim více objednávek. 

Co nabízí doplněk Notifikuj e-shopařům na Shoptetu

Notifikuj je jednoduchý doplněk, který na vašem e-shopu umožní zobrazování malých notifikací. V těchto notifikacích můžete zobrazit poslední objednávky, statistiky o návštěvnosti, recenze z Heureky a Zboží.cz, či natextovat vlastní znění notifikace. Ptáte se, k čemu je to dobré? Tyto údaje prezentované v notifikacích působí na návštěvníka webu a zvyšují pravděpodobnost jeho nákupu. Jedná se o takzvaný sociální důkaz.

Co je to sociální důkaz

Je to psychologie a sociologie v akci. Vyvolání pocitu v návštěvníkovi e-shopu, že i on má nakoupit právě u vás. Sociální důkaz vychází z toho, že lidé mají tendenci posuzovat chování ostatních lidí a tímto chováním se inspirovat. 

Zjednodušeně řečeno, ačkoli máme v některých situacích potřebu jednat jinak, po svém, současně máme sklon rozhodovat se podle toho, jak se chovají ostatní, a to na základě přirozeného instinktu, který nám už od dávných dob pomáhal vyvarovat se nebezpečí a přežít.

Sociální důkaz pomáhá v rozhodování, a to platí i na e-shopech. Návštěvníci díky němu více nakupují. Proč tomu tak ale je? Protože i při nakupování na e-shopu se někdy dostáváme do situace, kdy váháme. Nevíme, jestli je zboží opravdu kvalitní, e-shop spolehlivý a jestli se mu dá vůbec důvěřovat.

To je přesně ta chvíle, kdy na scénu vstupují malé notifikace se sociálním důkazem, které veškeré pochybnosti rozpráší. Začnou váhavého návštěvníka e-shopu zásobovat informacemi o dokončených objednávkách, počtu lidí na stránce nebo jen doporučí nejkupovanější výrobek z vaší nabídky.

Vše snadno nastavíte za pár minut a konverzní poměr průměrného e-shopu vzroste až o 18 %.

Průběh testování doplňku na e-shopu šperkyskalimar.cz

Test popisuje Matěj Haisler.
V únoru 2022 jsme se rozhodli, že si otestujeme nástroj Notifikuj.cz v A/B testu, kdy budeme 50 % návštěvnosti ukazovat e-shop v původní podobě a druhé polovině jej zobrazíme s notifikacemi z Notifikuj. Jako nejrelevantnější ukazatel pro nás je nákup, proto jsme se na něj zaměřili i v tomto A/B testu.

Notifikuj Shoptet

Testovací období jsme zvolili posezónní, abychom získali relevantní data a sice: 1. 2. až 27. 2. 2022. Každoročně doslova nejpříšernější období, co se tržeb týče.

Při nastavování kampaně jsme zvolili zobrazování 4 typů notifikací: Poslední objednávky, Souhrnné statistiky, Recenze a hodnocení z Heureky, TOP nabídka.

U šperkyskalimar.cz náš A/B test trval 27 dní, abychom si skutečně ověřili, zda se na Notifikuj můžeme spoléhat i do budoucna. A nárůst konverzního poměru o 34 % může být pro spousty e-shopů rozhodujícím faktorem o tom, jestli budou stagnovat, nebo konečně navýší své zisky. Pokud se Notifikuj skutečně podaří udržet takový konverzní poměr dlouhodobě, může to pro tento e-shop znamenat zásadní rozdíl v ziskovosti. Konkrétně se bavíme o statisících v tržbách navíc každý rok. S Notifikuj pokračujeme dále a testujeme nové typy notifikací.

Matěj Haisler, marketingový specialista

Výsledky testování: Nárůst konverzního poměru o 34,44 %

Konverzní poměr e-shopu se s notifikacemi zvýšil o více než 34 %! Což je u prodeje šperků z chirurgické oceli skvělý výsledek, a pokud se podaří takové výsledky udržet dlouhodobě, může to pro e-shop přinést stovky tisíc korun navíc každý rok! A to za asi 15 minut práce.

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů