Vybíráme sociální sítě pro e-shop. Jaké a kolik jich mít?

()

V dnešním digitálním světě je výběr správných sociálních sítí pro váš e-shop zásadní. Vzhledem k množství dostupných platforem může být obtížné rozhodnout, které z nich jsou pro vaše podnikání nejvhodnější. Jak poznat, co je vhodné právě pro vás?

Rozhodně není řešením zakládat účet na každé platformě a doufat ve skvělé výsledky. Ne všechny sociální sítě vám přinesou takový úspěch, jaký očekáváte. 

Aby bylo možné sociální sítě efektivně využívat, je nezbytné si nejprve položit několik klíčových otázek a provést průzkum. Toto jsou naše tipy pro vás jak na to.

Analyzujte konkurenci

Slepě následovat strategii konkurence byste rozhodně neměli, ale už od začátku je užitečné porozumět tomu, co v oboru funguje. Prozkoumáním toho, co a jak dělají ostatní, získáte potřebné informace pro efektivní rozhodování a vytvoření vlastní úspěšné strategie. Konkurenční analýza vám pomůže získat informace jako například:

Jaké jsou vaše cíle? 

Mít 10 000 sledujících na vašem účtu neznamená zvýšení prodejů nebo lepší povědomí o značce. Proto si nejprve ujasněte své cíle. Co od sociálních sítí očekáváte?

Každá sociální síť má své specifické využití. Při stanovování cílů v oblasti sociálních médií si promyslete různé způsoby, jak mohou vybrané platformy podpořit vaši značku, ať už tradičními, nebo méně obvyklými metodami.

Identifikujte své publikum

Zamyslete se nad tím, koho chcete oslovit. Každá sociální síť má specifickou demografickou skupinu uživatelů. Čím konkrétněji své publikum popíšete, tím snadněji budete moci rozhodnout, které sociální sítě pro vás budou nejefektivnější. 

Nezapomeňte sledovat analýzy a reagovat na zpětnou vazbu, abyste mohli obsah co nejlépe přizpůsobit očekáváním svého publika. A zároveň byste měli mít i strategii (s tou vám pomůže social media specialista).

Jaký typ obsahu chcete sdílet a s jakými zdroji můžete pracovat?

Buďte realisté! Tvorba a správa obsahu zabírají spoustu času. Od vytváření obsahu po plánování příspěvků – na to vše existuje řada strategií, které je třeba zvážit, a stále se objevují nové funkce, s nimiž je potřeba držet krok.

Při plánování strategie na sociálních sítích je důležité zjistit, zda máte v týmu někoho, kdo se sociálním sítím věnuje. Zamyslete se taky nad tím, zda máte dostatek lidí na správu všech kanálů, na kterých chcete být aktivní, a kolik času můžete každému z nich reálně věnovat.

Jaký typ obsahu budete sdílet?

Existuje několik základních druhů obsahu, které můžete sdílet: obrázky, textové příspěvky, stories, reels, a živá vysílání (Live). Pokud působíte na více platformách, přizpůsobte obsah a komunikační styl danému kanálu.

Video obsah je sice náročnější na produkci, ale stále převyšuje statické příspěvky. Díky dynamice a schopnosti rychleji zaujmout pozornost uživatelů má video obsah vyšší míru zapojení. 

Instagramové carousely jsou ideální pro edukační příspěvky nebo také pro zákaznické recenze. Díky možnosti sdílet více obrázků a textů najednou můžete své sledující informovat a vzdělávat o různých tématech podrobněji.

Vyvarujte se sdílení stejné zprávy na všech platformách, každá síť má totiž svůj specifický komunikační jazyk. 

Příspěvek ve stylu klasického trendu na TikToku se nehodí pro platformu jako LinkedIn. Nicméně na TikToku s ním dokážete zaujmout široké publikum.

Konzistence je klíč

Konzistence je důležitá, ale stejně tak záleží i na kvalitě a typu obsahu, který sdílíte. Vytvořte si publikační plán. Plánujte své příspěvky s ohledem na klíčová data nebo události relevantní pro vaši firmu, abyste mohli využít všech příležitostí k zapojení vašeho publika.

Sociální sítě: příklady, které využít pro e-shop

Prozkoumejte platformy a pochopte jejich různé možnosti využití. 

S nadsázkou by se dalo říci, že každé sociální médium má vlastní osobnost, komunikační styl a způsoby, jak oslovit publikum. Abyste mohli efektivně využívat potenciál sociálních sítí, je důležité porozumět specifikům jednotlivých kanálů a zvolit ten nejvhodnější pro vaši značku.

Instagram

Instagram je především vizuální platforma, což může být výhodou i nevýhodou zároveň. Pokud dokážete sdílet vizuálně atraktivní obsah, máte velkou šanci uspět. Nemáte možnost vytvářet vizuálně poutavý obsah? Pak bude lepší dát Instagramu menší prioritu.

TikTok

Největší výhoda TikToku je, že nemusíte mít velkou základu publika, abyste získali vysoký počet zhlédnutí a zapojení. Algoritmus TikToku je navržen tak, aby lidem ukazoval obsah, který je zajímá. Díky tomu se vaše videa dostanou ke správnému publiku s minimálním úsilím. Má to však háček, TikTok je také silně orientovaný na trendy a úspěch na této platformě závisí na tom, zda dokážete držet krok s virálním obsahem a zda tento typ obsahu dokážete efektivně začlenit do své obchodní strategie.

Youtube 

Ačkoli si YouTube původně získal popularitu u mladšího publika, dnes už je tomu jinak. Díky širokému spektru uživatelů mohou videa na YouTube oslovit různé věkové skupiny. Tvorba videoobsahu na YouTube je náročnější, rozhodně vyžaduje profesionálnější obsah nežli například TikTok. 

Facebook 

Facebook je stále jednou z nejoblíbenějších platforem pro udržování kontaktu s přáteli, rodinou a oblíbenými značkami. Díky širokému spektru uživatelů napříč věkovými kategoriemi poskytuje každé značce možnost oslovit své cílové publikum.

LinkedIn

LinkedIn je jedinou hlavní sociální platformou zaměřenou na budování značky zaměstnavatele. Pokud vaše podnikání spadá do kategorie B2B, LinkedIn je logickou volbou. Je to profesionální síť, kde můžete navázat a rozvíjet obchodní vztahy, sdílet odborné znalosti a efektivně budovat povědomí o své značce mezi profesionály.

Jakou platformu sociálních médií bych si tedy měl vybrat? 

Nemusíte se pouštět do všech nových trendů jen proto, že to dělají ostatní, ani není nutné být na všech sociálních sítích současně. Každý podnik je jedinečný, proto je důležité vytvořit vlastní strategii a vybrat to, co je pro vás nejvhodnější.

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Norbert Lapčák, facebuh.cz

Norbert Lapčák, facebuh.cz

Boží výsledky vašich online kampaní. Někdo mění vodu na víno, jiní kredit na prokliky. My data na konverze. Umíme všechny hlavní reklamní platformy i spoustu dalších, o kterých jste možná ani neslyšeli. Ziskově.
Boží výsledky vašich online kampaní. Někdo mění vodu na víno, jiní kredit na prokliky. My data na konverze. Umíme všechny hlavní reklamní platformy i spoustu dalších, o kterých jste možná ani neslyšeli. Ziskově.

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů