Přípravy na Vánoce i na Black Friday jsou v plném proudu. Co o tomto nejsilnějším e-commerce období říkají data od specialistů Leadhub? Jak můžete z e-mailingu vytěžit co nejvíce právě vy a jak by měl vypadat e-shopařův e-mailingový plán?
Než vám nabídneme tipy, jak připravit co nejlepší e-mailingové kampaně pro předvánoční sezonu 2024, podíváme se, co data Leadhubu prozradila o sezoně 2023.
Black Friday je nejsilnější e-commerce event. V Leadhubu, který je oblíbeným e-mailingovým nástrojem i u e-shopařů Shoptetu, během posledních let registrujeme:
Čísla hovoří jasně – dává maximální smysl na tento vlak také nasednout. Pojďte na to ale chytře a bez chyb, ať z této sezóny opravdu vymáčknete maximum. Zákazníci na tyto slevové akce čekají a velká část z nich je využije i na nákup vánočních dárků.
V e-mail marketingu se můžete neustále zlepšovat a brousit strategii. V následujících týdnech ale budete mít málo času, přece jen je to nejvytíženější období každého e-shopaře. Proto se zaměřte na 5 bodů, které si nazveme E-shopařův checklist. To vám zaručí maximální úspěch vašeho e-mailingu během Black Friday a Vánoc a zároveň to bude takový váš e-mailingový rychlokurz.
Jak na to? Je to triviálnější, než byste si mysleli, prostě si napište odpovědi na otázky níže. Na základě odpovědí si pak vytvořte harmonogram jednotlivých sdělení. K přípravě plánu nemusíte používat žádné sofistikované nástroje. Stačí vám obyčejná tabulka.
Náš tip:
Promyslete si otázky:
EXTRA TIP: Přidejte do plánu připomínky akcí, upozornění na jejich blížící se konec. “Posledních 24hodin”.
Vaše akce nebude mít větší zásah, pokud ji pošlete plošně na celou svou databázi. Naopak, může vám to uškodit, spoustě lidem spadne vaše zpráva do spamu a zhorší se vaše doménová reputace.
Pro e-mailové kampaně s Black Friday a vánoční tematikou zvažte hlavně tyto aspekty:
Nezapomeňte – vykašlete se na neaktivní kontakty. Okamžitě vám vyskočí open rate o mnoho procent.
E-mailové schránky zákazníků jsou v tomto období naprosto saturovány, a proto nesmíte udělat zbytečné chyby, nezapadnout a být vidět.
Příjemci musí být už na první pohled jasné, jaká značka mu e-mail posílá a jaký asi bude jeho obsah.
Pokud e-mail příjemce otevře, tak máte zhruba 8 vteřin na to, abyste zaujali dřív, než ho zase zavře.
Během následujících týdnů pravděpodobně bude nadprůměrná návštěvnost vašeho e-shopu, protože jistě zainvestujete do všech možných marketingových kanálů.
Váš web navštíví mnoho lidí úplně poprvé, nenechte nikoho odejít jako anonymního návštěvníka!
Pop up okno na sběr nových kontaktů byste měli mít spuštěné celoročně, ale teď na tom opravdu záleží, protože můžete posbírat mnohem více kontaktů, se kterými můžete dál pracovat.
V Leadhubu máte základní popup na sběr kontaktů s návaznou e-mailovou automatizací předpřipravený a lze ho i dále designovat a customizovat podle vašeho brandu.
Získali jste nový kontakt? E-mailová adresa, ideálně alespoň s křestním jménem kontaktu, je váš zlatý poklad.
Jak pracovat s nově získaným kontaktem
Těmto tématům se věnujeme v seriálu o e-mailingu, který jsme připravili pro Shoptet Univerzitu. Tyto edukační články mají e-shopaři Shoptetu dostupné pouze přes administraci svého e-shopu (v sekci Univerzita / Marketingové kanály).
Co to je? Je to tzv. připomínka akce. Zní to jako banalita, ale většina e-shopů na remindery zapomíná. To je velký chyba, protože často dokáží vygenerovat srovnatelné tržby, jako původní akční kampaň.
Můžete si vybrat z několika scénářů, každý z nich vám vygeneruje výsledek.
EXTRA TIP: Doklepněte to SMSkou
Během toho období dává smysl zapojit všechny kanály, které máme k dispozici. SMSky jsou jedním z těch nejnákladnějších, proto je dobré k nim přistupovat s rozvahou a jasnou strategií.
Nicméně, mohou dobře zafungovat jako finální reminder.
Teď jste připraveni nejen na následující týdny, ale i na jakékoli další větší sezónní příležitosti, které se během roku naskytnou.
Mějte plán, segmentujte, nezapadněte v inboxu, konvertujte anonymní návštěvníky na známé kontakty a nezapomínejte na připomínky akcí!
Napsat komentář