Czechdesign: Chceme dostat kvalitní design do každé domácnosti. Cestou je i e-shop

()

Jak dostat kvalitní český design blíž k lidem? To je úkol, jaký si dali v Czechdesign. Vedle kamenné prodejny se neotřelé produkty českých a slovenských návrhářů dají pořídit také přes jejich e-shop. Proč si vybrali právě Shoptet a jak se vypořádali se vzhledem, který je pro designový e-shop stěžejní? 

Czechdesign, to není zdaleka jen e-shop. Vznikl v roce 2003 jako odborná organizace, která se snaží o rozvoj designu v Česku. Vydává online magazín o designu a architektuře, propojují designéry s veřejným sektorem i soukromými firmami, pořádají výstavy a přednášky, a kromě online obchodu provozují i kamennou prodejnu v Myslíkově ulici v Praze.  

„Snažíme se dostat kvalitní český design do všech domácností, do měst, i firem,“ popisuje misi Czechdesignu strategický ředitel Radim Tuček, který na naše otázky odpovídal společně s manažerkou obchodu, Ditou Plickovou. Organizace a obchod jsou místem, kde začínající i známí čeští a slovenští designéři mohou nabídnout své produkty a dostat se tak i do povědomí širší veřejnosti. 

Bez e-shopu už si podnikání nedokážou představit

E-shop spustili v roce 2016 a nedokážou si představit, že by v dnešní době někdo začínal podnikat bez něj. Díky e-shopu má firma větší dosah a může lépe škálovat. Vzhledem ke svému zaměření byl pro Czechdesign důležitý i vzhled e-shopu. „Tím, že se zabýváme designem, vzhled e-shopu jsme hodně řešili. A nakonec jsme si ho nechali navrhnout v rámci naší brand identity grafikem, takže jsme tolik neřešili šablonu. Věděli jsme, že chceme mít vzhled e-shop výrazně „svůj“, a tak jsme dali na doporučení kodéra a zvolili šablonu, která šla našim potřebám nejlépe přizpůsobit. Při redesignu e-shopu před více než rokem jsme pak postupovali podobně a přešli na šablonu Classic, která byla pro náš případ nejpraktičtější.” 

Na otázku, jaký designový produkt by byl Shoptet, odpověděli batoh – praktický, prostorný, s hodně přihrádkami a dobře vypadající. „Bez Shoptetu si náš e-shop nedokážu představit. Není to jedna, ale desítky funkcí, které nám usnadňují každodenní podnikání,“ říká Radim. „Z Shoptetu tvořím různé analýzy. S tím mi pomáhají přibývající filtry. Používáme taky doplňky jako Leadhub a Balíkobot,” doplňuje Dita. 

Věkem se vkus tříbí

Online a prodejna jsou pro ně ale stejně důležité – asi polovina zákazníků si chodí vyzvedávat objednávku z e-shopu přímo do prodejny. „Chceme si udržet spokojenost našich zákazníků a být pro ně obchodem číslo jedna, kam si budou chodit nakupovat český design.” Investovat se prý vyplatí třeba do zásnubních prstenů, protože svatba je velká životní událost. Mezi nejoblíbenější produkty z e-shopu ale patří tričko od ilustrátorky Veroniky Zacharové a šperky od Zdeňka Vacka.  Většinu jejich zákazníků ale prý tvoří spíš lidé ve věku 30–50 let. Podle Radima se s rostoucím věkem tříbí vkus a lidé jsou ochotní do kousků investovat víc. Mají větší nároky na věci kolem sebe – aby byly opravdu hezké, funkční a kvalitní. 

Podívejte se na video z podzimní kampaně:

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů