Czechdesign: Chceme dostat kvalitní design do každé domácnosti. Cestou je i e-shop

()

Jak dostat kvalitní český design blíž k lidem? To je úkol, jaký si dali v Czechdesign. Vedle kamenné prodejny se neotřelé produkty českých a slovenských návrhářů dají pořídit také přes jejich e-shop. Proč si vybrali právě Shoptet a jak se vypořádali se vzhledem, který je pro designový e-shop stěžejní? 

Žena balící designovou vázu na květiny v prodejně Czechdesign

Czechdesign, to není zdaleka jen e-shop. Vznikl v roce 2003 jako odborná organizace, která se snaží o rozvoj designu v Česku. Vydává online magazín o designu a architektuře, propojují designéry s veřejným sektorem i soukromými firmami, pořádají výstavy a přednášky, a kromě online obchodu provozují i kamennou prodejnu v Myslíkově ulici v Praze.  

Organizace a obchod jsou místem, kde začínající i známí čeští a slovenští designéři mohou nabídnout své produkty a dostat se tak i do povědomí širší veřejnosti. 

Bez e-shopu už si podnikání nedokážou představit

E-shop spustili v roce 2016 a nedokážou si představit, že by v dnešní době někdo začínal podnikat bez něj. Díky e-shopu má firma větší dosah a může lépe škálovat.

O nejnovějších zkušenostech a změnách jsme se v srpnu 2025 bavili s ředitelkou Czechdesignu, Janou Vinšovou.

Co se u vás za poslední dva roky v e-shopu změnilo?

Změnilo se chování zákazníků, sledujeme, že přibývá případů, kdy přivedeme zákazníky do online, a oni pak dojdou na kamennou prodejnu, aby si produkt prohlédli a koupili tam. Kamenná prodejna roste a na marketingové aktivity se učíme koukat jinak – ne jen v jednoznačné provázanosti s e-shopem, ale i s kamennou prodejnou dohromady. Víc jsme se vrhli do rozšiřování portfolia, do nových kategorií a také do posílení té nejsilnější, což jsou šperky od českých designérů. Máme spoustu překrásných originálních kousků.

Řešíte nějaké velké změny, jako např. otevření nové prodejny nebo expanzi na další trh? 

Ano, aktuálně aktivně hledáme v Praze prostor pro otevření druhé kamenné prodejny. Máme ale spočítáno, že sama prodejna s designem by se bez napojení na e-shop neuživila. Přemýšlíme tedy o dalších produktech a službách, kterými ji doplnit. Současně se zabýváme možností expanze na zahraniční trhy. Ta by ale vyžadovala zásadní redefinici našeho brand positioningu – český design nemá na západních trzích dostatečnou sílu a východní trhy jsou pro tento specifický segment příliš malé. Ale uvažuji třeba, že bychom do toho šli pouze s několika kategoriemi, například se šperky. 

A z těch změn bych uvedla ještě jednu, která důležitá pro nás interně – hodně jsme řešili firemní kulturu, e-shop nevyjímaje, a odrazilo se to ve spokojenosti v týmu. 

Odsud níže čtěte příběh e-shopu z roku 2023:

Výběr šablony: už od začátku jsme chtěli e-shop výrazně svůj

Jednou ze základních věcí, kterou při založení e-shopu podnikatel řeší, je vzhled e-shopu. V Czechdesign byli v tomto směru velmi nároční: „Tím, že se zabýváme designem, vzhled e-shopu jsme hodně řešili. A nakonec jsme si ho nechali navrhnout v rámci naší brand identity grafikem, takže jsme tolik neřešili šablonu. Věděli jsme, že chceme mít vzhled e-shop výrazně „svůj“, a tak jsme dali na doporučení kodéra a zvolili šablonu, která šla našim potřebám nejlépe přizpůsobit. Při redesignu e-shopu před více než rokem jsme pak postupovali podobně a přešli na šablonu Classic, která byla pro náš případ nejpraktičtější.” 

Na otázku, jaký designový produkt by byl Shoptet, odpověděli batoh – praktický, prostorný, s hodně přihrádkami a dobře vypadající. „Bez Shoptetu si náš e-shop nedokážu představit. Není to jedna, ale desítky funkcí, které nám usnadňují každodenní podnikání,“ říká Radim. „Z Shoptetu tvořím různé analýzy. S tím mi pomáhají přibývající filtry. Používáme taky doplňky jako Leadhub a Balíkobot,” doplňuje Dita. 

Věkem se vkus tříbí

Online a prodejna jsou pro ně ale stejně důležité – asi polovina zákazníků si chodí vyzvedávat objednávku z e-shopu přímo do prodejny. „Chceme si udržet spokojenost našich zákazníků a být pro ně obchodem číslo jedna, kam si budou chodit nakupovat český design.” Investovat se prý vyplatí třeba do zásnubních prstenů, protože svatba je velká životní událost. Mezi nejoblíbenější produkty z e-shopu ale patří tričko od ilustrátorky Veroniky Zacharové a šperky od Zdeňka Vacka.  Většinu jejich zákazníků ale prý tvoří spíš lidé ve věku 30–50 let. Podle Radima se s rostoucím věkem tříbí vkus a lidé jsou ochotní do kousků investovat víc. Mají větší nároky na věci kolem sebe – aby byly opravdu hezké, funkční a kvalitní. 

Podívejte se na video z kampaně:

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Tereza Trajboldová

Tereza Trajboldová

Tereza studovala žurnalistiku na Univerzitě Karlově a nyní pracuje v marketingovém týmu Shoptetu na pozici Content Specialist. Zaměřuje se především na komunikaci produktových novinek.
Tereza studovala žurnalistiku na Univerzitě Karlově a nyní pracuje v marketingovém týmu Shoptetu na pozici Content Specialist. Zaměřuje se především na komunikaci produktových novinek.

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů