Jak se v e-shopu postavit ke slevám? Využívat je, nebo ne? A které fungují nejlépe? Ukážeme si výsledky studie na 200 českých e-shopech, kterou realizovala Děkovačka.cz se zapojením Shoptet e-shopů. V návaznosti na to se podíváme na možnosti Shoptetu, co se týče doplňků na různé typy slev.
Pokud i vy řešíte, jak co nejlépe pracovat se slevami (ať už během sezónních, nebo třeba povánočních výprodejů), budou vás zajímat výsledky studie od Děkovačka.cz. Zapojilo se do ní přes 200 českých e-shopů, desítky z nich jsou e-shopy na platformě Shoptet.
Najdete tu i přehled doplňků, které na poskytování slev, najdete na Shoptetu. A pokud neznáte doplněk Děkovačka, i ten najdete na Shoptetu.
Co je nutno říci hned na začátku – a studie to potvrzuje – univerzální přístup ke slevám neexistuje. Každý e-shop musí testovat a sledovat, co funguje právě pro jeho zákazníky. Lišit se to bude kategorie od kategorie.
„Dobře načasované a frekventované slevy mohou výrazně zvýšit prodeje a zákaznický zájem,“ komentuje závěry studie její realizátor Jaroslav Janíček.
Pojďme tedy k zajímavým grafům s konkrétními čísly. Projít si můžete celou studii Děkovačka a podívat se i na rozložení zapojených e-shopů podle kategorie nebo získat tipy na určování výše slevy. K tomu Jaroslav Janíček dodává: „Nové zákazníky více táhnou plošné slevy na všechno zboží, u dražších produktů pak bude vždy vypadat lépe hodnotová sleva než procentuální (10 % z 1000 Kč nebo 500 Kč z 5000 Kč?).“
Dá se tedy nějak efektu slevové spirály předejít? Jaroslav Janíček se tématu věnuje detailněji v článku Jak v e-shopu pracovat se slevami (najdete v Shoptet Univerzitě, v administraci svého e-shopu), ale nejdůležitější tipy shrnuje i pro tento článek a radí připravit si strategii a zaměřit se na tyto klíčové parametry:
Další otázka studie se týkala typu slev.
Že zapojení do slevových akcí typu Black Friday dává smysl, potvrzují i data e-mailingového nástroje Leadhub – zákazníci na tyto slevové akce čekají a velká část z nich je využije i na nákup vánočních dárků.
Slevy X+Y (tedy 1+1 zdarma, 2+1 zdarma) jsou u zákazníků velmi oblíbené a pro e-shopaře mají přínos v tom, že motivují k vyšší hodnotě objednávky. Možnosti uplatnění tohoto typu slevy jsou široké, můžete je využít na na jednotlivé produkty, celé kategorie nebo konkrétního výrobce.
Od loňského podzimu jsme přidali i mnoho vylepšení na základě vaší zpětné vazby – kombinace s jinými typy slev v košíku, lze zvolit více zákaznických skupin, nastavit uplatnění slevy v pokladně nebo hlášku informující uživatele, kolik ještě musí přidat zboží do košíku, aby získal produkt zdarma.
Funkce je součástí všech tarifů zdarma, kromě tarifu Free. V administraci pak nastavíte pravidla pro uplatnění slevy včetně priority. Více v naší nápovědě.
Preferujete Množstevní slevy? S nimi máte možnost nastavit velikost slevy v závislosti na počtu objednaných kusů. Slevové úrovně lze zvlášť pro každou zákaznickou skupinu (stálí klienti vs. neregistrovaní nakupující nebo například koncoví spotřebitelé vs. velkoobchodní prodej). Více podrobností najdete v naší nápovědě.
Chcete, aby na slevu dosáhli jen ti zákazníci, kteří si u vás nakoupí nad hranici určené částky (a tedy hodně utratí)? Pak jsou tu objemové slevy. Můžete u nich určité zboží také z nabídky vyloučit, a tak se do rozhodné hodnoty objednávky nebude započítávat.
Nejste velcí zastánci slev a chcete odměňovat především ty klienty, kteří se k vám pravidelně vracejí? Pak se vám bude líbit doplněk Věrnostní slevy, kde si můžete nastavit vlastní systém: čím více u vás bude nakupující utrácet, tím vyšší od vás může dostat slevu, a její hodnota je plně na vás.
Na home page e-shopu můžete mít i akční produkt dne s odpočtem, kolik času ještě zákazník má na to, aby jej zakoupil výhodně. Prozkoumejte doplněk Akční cena dne. Efektní zobrazení má přímý vliv na konverze, proto tento způsob používají i velcí hráči.
Doplněk Odpočet akční ceny zobrazí zákazníkovi na detailu produktu i na výpisu v kategorii odpočet platnosti akční ceny a vyvolá v zákazníkovi psychologický efekt ke koupi zboží v limitované ceně.
Další způsob, jak zákazníkům nabídnout slevy, je spolupráce s influencery. Může to být efektivní způsob, jak podpořit prodej a zvýšit povědomí o značce, ale je důležité k tomu přistoupit strategicky (tipy najdete ve zmiňovaném článku Jak v e-shopu pracovat se slevami, Shoptet Univerzita) K měření, vyhodnocování a výplatě influencerů můžete využít doplněk AffilBox+.
Slevové akce jsou u zákazníků oblíbené, vám pak mohou uvolnit skladové zásoby a také přivést nové zákazníky. A to se přece hodí. Pamatujte však na dvě věci:
Slevové akce je třeba dobře připravit. Není nic horšího než na poslední chvíli řešit, jak vůbec slevovou akci udělat, a narychlo dělat vizuály pro sociální sítě. Jak připravit slevy a na nic nezapomenout? Podívejte se na praktický checklist a stáhněte si jej.
Když už jste získali nového zákazníka, využijte toho a dělejte retenční marketing. Co to znamená? Musíte zkrátka udělat vše pro to, aby zákazník měl snahu, ale také možnost nakupovat vícekrát, a vy jste si tak se zákazníkem začali budovat to nejdůležitější – vztah.
Jak mít spokojeného zákazníka a co je retence? Začněte tím, že si revidujete tyto body:
Napsat komentář