V posledních měsících Shoptet představil spoustu zajímavých vylepšení, která vám pomůžou v online podnikání. Mnoho z nich vzniká i na základě vaší zpětné vazby. Připravili jsme pro vás souhrn těch nejdůležitějších i s podrobným popisem, aby vám žádná z nich neunikla.
V dubnu jsme spustili velkou novinku, která byla dosud spíše výsadou účetních systémů a e-shopové platformy ji v jádru nenabízely – daňový doklad k přijaté platbě (DDPP).
DDPP je nutné vystavit do 15 dnů od přijetí platby, pokud nedošlo ke zdanitelnému plnění (předání zboží nebo poskytnutí služby) a není tedy možné vydat běžný daňový doklad.
V Shoptetu je DDPP možné vystavit přímo z objednávky (ve 100% výši), nebo ze zálohové faktury na částečnou úhradu objednávky.
U DDPP platí, že ho mohou dobrovolně vydávat i neplátci DPH, doklad pouze nesmí obsahovat slovo „daňový“, aby název nebyl matoucí pro příjemce.
Zajímá vás víc o tom, jaký doklad co znamená, kdy a jak ho v Shoptetu vystavovat? Přečtěte si našeho krátkého průvodce.
Nyní můžete zadat, jakou část z objednávky si přejete v záloze uhradit, aniž byste to museli ručně kalkulovat a upravovat v objednávce. Částku je možné zadat v procentech nebo fixně určitou sumu. Na jednu objednávku můžete vystavit jednu i více zálohových faktur.
V souvislosti s vládním konsolidačním balíčkem a novelou zákona docházelo od ledna 2024 ke změnám v zařazení některého zboží a služeb do jednotlivých sazeb DPH a 10% a 15% sazby se slučovaly do jedné 12%.
V souvislosti s touto změnou vznikla i povinnost aplikovat u doprav a plateb tu sazbu DPH, která převažuje v objednávce (počítá se z celkové hodnoty zboží v objednávce bez DPH).
Systém tedy teď sazbu u dopravy i platby přepne automaticky podle obsahu objednávky, abyste ji nemuseli přepínat manuálně.
Pokud prodáváte do zahraničí v daňových modech OSS a Reverse Charge, potěší vás vylepšená validace daňového čísla zákazníka.
Validace dříve probíhala na pozadí. To znamená, že podle vyplněných údajů v košíku se systém rozhodl, jestli vytvoří objednávku v jiném daňovém režimu, a až s vytvořenou objednávkou se udělá validace.
Nově probíhá už přímo v košíku. To znamená, že objednávka v daňovém módu Reverse Charge se založí jen ve chvíli, kdy je daňové číslo platné. Pokud není platné, vytvoří se ve standardním nebo OSS režimu a objednávka půjde stále dokončit.
! Pozor, nová funkce není dostupná pro šablony s ukončenou podporou – Echo, Soul, Rock a Pop!
WebP umožňuje rychlejší načítání obrázků v prohlížeči, což zrychluje celý e-shop a pozitivně ovlivňuje SEO. Od května 2024 Shoptet podporuje tento formát u obrázků produktů, log a bannerů. Obrázky nahráváte i nadále v běžných formátech jako je .jpg, .png či .gif a do .webp se obrázky převádějí až při doručení obrázku do prohlížeče zákazníka. Více o optimalizaci obrázků na e-shopu se dočtete v našem článku.
Nově můžete najít objednávku nebo zákazníka podle telefonního čísla. Také jsme vyhledávání upravili tak, aby fungovalo bez ohledu na diakritiku.
Možnost přidávat články na homepage e-shopy měly doposud defaultně jen šablony Disco a Samba. Nyní jsme ji přidali i do šablon Step, Classic, Waltz, Tango a Techno. Článek přidáte snadno přes checkbox v nastavení rubriky.
Vzhledem k implementaci této funkce do systému také ke 31. 7. 2024 ukončujeme po dohodě s autorem doplněk Články na homepage.
Nově můžete filtrovat produkty i podle jejich stáří – jak dlouho je na e-shopu máte. Funkci ocení například e-shopaři, kteří prodávají sezónní zboží.
Od 1. března 2024 Google ve svých službách, jako jsou Google Analytics 4, Google Ads a další, vyžaduje předávání nových údajů v rámci cookie lišty, konkrétně AD_USER_DATA a AD_PERSONALIZATION. K tomu je potřeba implementace nové funkce Consent Mode v2. Všechny technické aspekty jsme v Shoptetu zapracovali, a to tak, že nové souhlasy budou vzhledem ke své povaze a účelu v rámci cookie lišty součástí Profilujícího (marketingového) souhlasu. Přečtěte si více o Consent Mode v2 v našem článku.
Zároveň jsme provedli drobnou změnu v textaci cookie lišty v souladu s aktuálním právním výkladem, a to konkrétně v sekci „Nastavení cookies“, tak, aby bylo srozumitelné, že jednotlivé uvedené kategorie, ke kterým se uděluje souhlas, se týkají účelů, nikoliv pouze cookie souborů. Takto bude udělený souhlas o něco širší, ale stále v souladu s převládající výkladovou praxí a regulací.
Konkrétně měníme „Analytické“ na „Analytické účely“ „Profilující“ na „Profilující účely“ a drobně také upravujeme texty s tím spojené. Z vaší strany není nutné nic měnit.
Nadále sbíráme vaši zpětnou vazbu a tento doplněk vylepšujeme, aby poskytoval ještě více způsobů, jak slevy X+Y využívat. Implementovali jsme například následující vylepšení:
Kompletní seznam změn najdete v popisku doplňku na webu. Na vylepšování dalších slevových modulů průběžně pracujeme.
Na konci roku 2023 jsme představili novou možnost přihlášení vašich zákazníků přes Seznam v rámci doplňku Sociální sítě. Přihlášení jsme nyní ve spolupráci se Seznamem vylepšili. Nová funkce upozorní uživatele na možnost jednoduše využít přihlášení přes Seznam na vašem e-shopu, pokud už je v prohlížeči k Seznam účtu přihlášen. Novou funkci můžete jednoduše aktivovat přímo v administraci doplňku sociální sítě pomocí checkboxu „Motivovat k přihlášení“.
Do modulu Odhlášení uživatelé jsme přidali funkci, kdy uživatele zařadíme do tohoto seznamu i v případě, že v rámci e-mailového řešení Seznam.cz klikne v e-mailu na tlačítko SPAM, jelikož tato akce značí, že si podobné e-maily nepřeje odebírat.
I přes léto pro vás chystáme další novinky. Sledujte svou administraci a naší Shoptet Poradnu, kde najdete vždy ty nejčerstvější zprávy ze Shoptetu.
Napsat komentář