3 otázky pro Shoptet Partnery na téma Vánoce

Tentokrát jsme ohledně příprav na vánoční sezónu vyzvídali u našich partnerů. Přečtěte si, jak vidí e-shopařské Vánoce oni, a nechte se inspirovat jejich tipy.

Abychom vám ulehčili vrchol letošní e-shopařské sezony a hlavně přípravu na ni, už dříve jsme připravili několik článků, které jsme zaměřili na různé oblasti marketingu. Pokud vás některé z nich minuly, určitě na ně mrkněte:

Abyste nedostávali rady pouze od nás, napadlo nás se obrátit na naše Shoptet Partnery, specialisty v různých e-commerce oborech. A tak vám přinášíme článek právě s jejich tipy speciálně pro nastávající období. Položili jsme jim tři otázky:

  1. Jak se mohou e-shopy před Vánocemi odlišit tak, aby zaujaly více zákazníků?
  2. Podle čeho si myslíte, že si zákazníci vybírají e-shopy pro nákup vánočních dárků? Jdou po ceně, kvalitě, rychlosti doručení nebo doporučení?
  3. Kdyby mohli e-shopaři udělat jen 3 věci v rámci přípravy na Vánoce, co je podle Vás to zásadní, na co je nutné 100% nezapomenout?

Pojďte se spolu s námi podívat, jak vypadaly jejich odpovědi a co vám, našim e-shopařům, doporučují na základě svých zkušeností.

1. Jak se mohou e-shopy před Vánocemi odlišit tak, aby zaujaly více zákazníků?

V následujících týdnech se nepochybně zvedne návštěvnost online obchodů díky lidem snažícím se v rámci nákupu dárků ušetřit svoje peníze, čas nebo svou energii. Ale to, že se návštěvnost zvýší obecně, ještě neznamená, že tomu tak bude i na vašem e-shopu. A tak se logicky nabízí otázka, co dělat narozdíl od konkurence jinak, v čem se snažit více vyniknout, aby zákazníci co nejvíce chodili na ten váš e-shop a utratili u vás své peníze.

Jedním ze zásadních způsobů je neustálá práce na vašem brandu. Diferencujte se svou značkou, najděte si to svoje jedinečné, díky čemu si vás zákazníci zapamatují a zamilují a budou u vás vždycky rádi nakupovat, ať už je jakékoli roční období.

V záplavě reklamních sdělení je nutné se odlišit, v případě Vánoc to platí dvojnásob. Odlišit se e-shopy mohou originální a jedinečnou komunikací, vizuálním stylem, poskytovaným produktem, službou nebo myšlenkou sdělení. Chcete-li zaujmout, nesmíte dělat to samé, co všichni. Spíše naopak. Dělejte to jinak, originálně, po svém.

odborník na SEO Michal Binka

Vytvoření kvalitního brandu udělá hodně, ale samo o sobě taky úplně nestačí. Vždycky je dobré pracovat také na jeho propagaci, správně si nastavit finance a rozvrhnout svoje síly. Přemýšlejte o všech fázích See Think Do Care.

Primárně je důležité přivést co nejvíce potenciálních zákazníků. Je tedy nutné správně nastavit marketingové kanály s ohledem na cílovou skupinu. Na základě předchozí analytiky nastavit rozpočty tak, aby šly peníze do správných zdrojů konverzní návštěvnosti. Zajistěte svým potenciálním zákazníkům i rozšířenou zákaznickou podporu.

SEO konzultant Ivo Kylián

Když už získáte dostatek zákazníků, byla by škoda, aby od vás odcházeli zklamaní. Proto vždycky myslete na to, abyste měli dostatek pracovníků, kteří vyřídí objednávky, zabalí zásilky a zodpoví dotazy zákazníků.

2. Podle čeho si myslíte, že si zákazníci vybírají e-shopy pro nákup vánočních dárků? Jdou po ceně, kvalitě, rychlosti dodání nebo doporučení?

Co zákazníky nejvíc ovlivňuje při rozhodování, kde tedy nakoupit? Odpovědi na tuto zapeklitou otázku jsou různé a navíc, kromě zmíněných praktických důvodů si lidé vybírají často také podle svých emocí a třeba iracionálně. Co si o tom myslí naši partneři?

Každý človek je jedinečný a čo niekoho osloví, iného môže odradiť. V každom prípade určite ľudia nemajú radi neistotu. Preto je dobré, keď e-shop dokáže pravdivo a presne informovať = napríklad o dostupnosti tovaru, naskladnení a najmä dobe dodania. Ľuďom až tak väčšinou nevadí si aj počkať hoci aj dni či týždne na nejaký tovar – ak však presne od začiatku vedia, kedy im tovar príde.

SEO specialista Martin Balko

Filip Bartoš to však ještě upřesňuje a zdůrazňuje, že se zákazníci mohou chovat jinak, pokud nechají objednávání dárků skoro na poslední chvíli. Nesnažte se při snaze prodat co nejvíc jít až do krajností. Určete si hraniční dobu, kdy doručení stihnete spolehlivě i s malou rezervou. Co nestihnete do té doby, už stejně nedoženete.

Záleží na časovém období, kdy to člověk řeší… Říjen až listopad může zákazník vybírat podle ceny, ale v prosinci už spíše podle rychlosti dodání. A tak potom na dostupnost delší než dodání na druhý den nemá ani cenu inzerovat…

SEO realizátor Filip Bartoš

A tak je vždycky potřeba si uvědomit, že to, co platí během roku, nemusí fungovat stejně před Vánoci. Vždycky se přizpůsobte aktuální situaci. Ušetříte si tak spoustu zbytečných nervů, případných ztrát a třeba i naštvaných zákazníků. Od spokojených zákazníků se aktivně snažte sbírat pozitivní hodnocení. Budou se vám hodit – před Vánoci obzvlášť.

E-shop, který má hodně recenzí a hodně aktivní marketing, má výhodu nad ostatními, protože působí důvěryhodněji a v případě vrácení zboží, reklamace nebo opakovaného nákupu, se na to přihlíží.

SEO specialista Tomáš Stýskala

Pro sbírání zákaznické zpětné vazby můžete využít doplněk Hodnocení produktů a obchodu. Udělené recenze pak můžete zviditelnit třeba i přímo na produktových stránkách pomocí doplňku Hodnocení obchodu v detailu produktu.

3. Kdyby mohli e-shopaři udělat jen 3 věci v rámci přípravy na Vánoce, co je podle Vás to zásadní, na co je nutné 100% nezapomenout?

Řekněme si to upřímně, rad všude najdete spousty a spousty. Všechno ovšem stihnout nejde a možná by to ani nepřineslo takový užitek. Někdy totiž poměr cena – výkon vlastně ani nenasvědčuje tomu, že by konkrétní aktivita měla právě pro vás smysl. Některé věci jsou totiž zásadnější než ty ostatní. Pojďme se podívat, co doporučují naši Shoptet Partneři jako to nejdůležitější.

Nyní je u většiny e-shopů dominantní návštěvnost skrze mobilní zařízení. Zkuste chvilku zapomenout na své monitory v kanceláři a podívejte se na svůj e-shop očima zákazníka. Projděte si spolu s vašimi kolegy svůj e-shop na různých typech mobilů a vyhledejte nedostatky v zobrazení důležitého obsahu bez nutnosti jakkoliv scrollovat dolů po displeji. Nebo vyhledejte případné technické a obsahové problémy s plněním konverzního cíle. Tím hlavním je zpravidla úspěšně provedená objednávka přes košík.

SEO konzultant Ivo Kylián

A to platí i obecně. Snažte se o to, aby na vašem e-shopu byly dobře viditelné všechny zásadní informace a aby zákazník nemusel věci dohledávat. Každý klik navíc ho oddaluje od uzavření objednávky. Usnadněte mu nákup co nejvíce. Usnadňujte věci také sami sobě. Pěkně se to dělá automatizacemi, jak správně podotýká Michal Binka.

Předzásobit se produkty i obalovým materiálem, nabrat dostatek sil, zautomatizovat co lze.

odborník na SEO Michal Binka

Automatizovat na svém e-shopu můžete poměrně hodně věcí. Ostatně máme pro to i spoustu užitečných nástrojů ať už z naší dílny nebo jako napojení na externí služby. Pojďme si je připomenout, třeba se vám některý nový doplněk pro automatizaci bude právě před Vánoci hodit:

Na závěr našeho vánočního partnerského článku jsme si nechali moudrá slova Martina Balka. :-)

Najdôležitejšie je podľa mňa nezabúdať na ľudskosť a užitočnosť – nenechať sa zbytočne zatiahnuť do „marketingového predvianočného bláznovstva“ a slepo sa naháňať za objednávkami a zvyšovaním predaja. Ak web poskytuje ľuďom ľudsky užitočnosť, je len logické, že je vysoká pravdepodobnosť, že sa mu bude dariť a ľudia v ňom budú nakupovať – ak im skutočne pomáha – a je úplne jedno či sú alebo nie sú Vianoce.

SEO specialista Martin Balko

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů