Znáte to. Hledáte na Googlu dámský čarodějnický klobouk. Nejde vám o značku, chcete nějaký pěkný a také ne úplně drahý. Kliknete na inzerát v horní části stránky, který hlásá „Velký výběr klobouků za skvělé ceny“. Octnete se na domovské stránce e-shopu. Podivíte se, že nabízejí snad úplně všechno. Lektvary, košťata, mandragory, no páni! Ale kde jsou ty klobouky? Najdete kategorii „oblečení“. Pak „doplňky“. Ještě „klobouky“. Tak a ještě „dámské klobouky“. Uf! Nešlo by to zjednodušit?
Kdyby tenhle čarodějnický e-shop inzerát zacílil přímo do sekce dámských čarodějnických klobouků, ušetřil by mě zdlouhavého klikání, filtrování a hledání. Jak to máte vy? Cílíte své PPC inzeráty tak, abyste návštěvníkům nedělali z nákupu překážkovou dráhu? Jak se tomu ale vyvarovat? Vezměme to od začátku a připravme PPC kampaň ve vyhledávání pro náš suprový fiktivní e-shop Beta.Shoptet.cz
Při rozhodování je třeba zohlednit rozpočet, který na inzerci máme a také průměrnou cenu za proklik (CPC) u klíčových slov. CPC se liší obor od oboru. Je velký rozdíl, jestli inzerujete na klíčové slovo půjčka nebo dámské oblečení.
Je důležité vzít v potaz i to, jak se daný produkt vyhledává. Jestli jsou počty hledanosti nízké, budete to muset vzít za jiný konec. Můžete zájem vyvolat. Nebo propagovat jiné, více hledané zboží.
Pro výběr produktů k propagaci se můžeme také rozhodnout podle marže nebo třeba skladových zásob. Mám tu pro jistotu další ALE. Pokud totiž prodáváte šroubky za korunu, ALE průměrná objednávka je 1300,- Kč, může se vám vyplatit propagovat i takové zboží.
Na Beta.Shoptet.cz budeme propagovat oblečení. Předpokládejme, že tam máme skvělou marži.
Dobrá struktura je důležitá mimo jiné i proto, abychom mohli ke klíčovým slovům přiřadit vhodný inzerát a zacílit návštěvníka do správné sekce e-shopu.
Mrkněte, jak bychom mohli rozdělit obecná slova, která jsme zvolili.
Klíčová slova můžeme zadat ve 3 typech shody: volná, frázová a přesná. Od toho se pak odvíjí, na jaké vyhledávané dotazy se zobrazí inzerát.
Inzeráty jsou třešnička na dortu. Jak je vidět v návrhu struktury, inzeráty jsme připravili hodně relevantně ke klíčovým slovům a také jsme je zacílili do správné sekce.
Pro sestavu s klíčovými slovy dětské oblečení napíšeme něco fakt lákavého a zacílíme rovnou na beta.shoptet.cz/detske-obleceni/.
Co vy, jak pracujete se strukturou PPC kampaně? Děláte něco jinak?
Napsat komentář