Vytřískejte ze svého SEO maximum

Práce na vylepšování vašeho SEO je čím dál tím těžší a již zdaleka vám šanci na lepší pozice ve vyhledávačích nezajistí jen registrace v tisícovce katalogů, ale je nutné nad celkovým procesem více přemýšlet a investovat do něj i více energie a času.

My jsme se rozhodli vám v tomto procesu maximálně pomoct a za spolupráce s předními českými SEO specialisty jsme pro vás připravili novinku v podobě nového modulu Pokročilé SEO – Parametrické kategorie. Jak už samotný název modulu napovídá, jedná se o nastavení pokročilé, slouží tedy spíše zkušenějším uživatelům, případně specialistům, kteří e-shopu s online marketingem pomáhají.

V krátkosti se jedná o možnost pomocí různých kombinací parametrů zboží vytvářet nové, optimalizované kategorie zboží. Díky tomuto můžete lépe podchytit longtail vašich klíčových slov a tak získat novou, větší a vysoce konverzní, návštěvnost z vyhledávačů. Pojďme se nyní podívat, jak na to.

Vytvoření parametrů

Základem je mít u zboží nastavené parametry zboží. U kalhot to např. může být materiál (bavlna, vlna, nebo tvíd), velikost (dětská, nebo pánská), u vína to může zase být země původu (Itálie, nebo Francie), barva (červené, nebo bílé).

Následně z těchto parametrů vytvořte parametrické filtry.

Parametrické kategorie

Nyní již budete pracovat s novými, tzv. Parametrickými kategoriemi, což je jedna ze součástí nového modulu Pokročilé SEO. Těchto rozšíření modulu Pokročilé SEO se do budoucna plánuje několik, funkce Parametrické kategorie je prvním z nich.

V příslušném menu (Marketing / Pokročilé SEO) klikněte na ikonku „přidat“ a následně si vyberte, pro jakou kategorii se má vygenerovat která konkrétní kombinace parametrů.

V následujícím kroku se vám zobrazí všechny možné kombinace zvolených parametrů. Zde si můžete vybrat, o které konkretní kombinace máte zájem – po jejich zaškrtnutí a uložení se příslušné kombinace na e-shopu vytvoří.

Nyní již začneme kouzlit tu správnou SEO magii, o kterou nám jde :). V dalším kroku si můžete navolené kombinace začít přizpůsobovat, upravovat a ladit dle vašich potřeb, nebo specifikace vašeho SEO specialisty a jeho analýzy klíčových slov.

V první verzi vypadají nově vygenerované kombinace takto:

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Asi uznáte, že nadpisy typu „Bavlna Pánská“ nejsou (nejen pro češtinu, ale ani pro SEO potřeby) to pravé ořechové. Pojďme si je tedy změnit na nějaké lepší. Například:

„Oblečení pánské bavlněné“ – to vypadá jako pravděpodobnější kombinace, pod kterou budou tento druh zboží hledat potenciální zájemci, souhlasíte? Stejně tak ocení upravené url a přidaný popisek, který se upraví pod příslušnou parametrickou kategorií jako popisek kategorie.

Po uložení se veškerá magie provede na pozadí e-shopu – pro všechno zboží, které mají příslušné parametry, se automaticky upraví jejich detailní karty, stejně jako se upraví zobrazování filtrování, kdy v okamžiku, kdy si uživatel e-shopu vybere ve filtrování kategorie vámi předdefinovanou kombinaci, tak se mu automaticky zobrazí vámi vytvořený unikátní název kategorie a jeho popisek.

Takto vypada nový detail zboží, kde máte jak zboží zařazené do dalších kategorií (parametrických), tak máte aktivní odkazy u jednotlivých parametrů (vedou na již předdefinované výběry ve filtraci hlavní kategorie zboží).

A takto vaše kategorie, pokud si zaškrtnete předem vytvořenou kombinaci parametrů (v tomto případě „balvna“ + „pánská“). Změní se jak url adresa, tak nadpis H1 a její popisek.

Toto je jen velmi jednoduchý příklad využití tohoto nového rozšíření e-shopu – kombinací je možné vytvořit mnohem více.

Pokud tedy víte, co od SEO očekáváte, je pro Vás práce s novým modulem poměrně jednoduchá. Je tedy třeba pořádně se zamyslíte nad tím, jaké parametry byste měli své účely využít, připravit si (nebo si nechat udělat) kvalitní analýzu klíčových slov a následně věnovat svůj čas vyladění všech příslušných kombinací a samotných textů. Pak získáte velmi velkou výhodu oproti vašim konkurentům a vyhledávače vás budou (za velkou spoustu nového, kvalitního a relevantního textu) milovat a určitě vás za vaši snahu brzo odmění lepšími pozicemi v jejich vyhledávání.

Budeme rádi za vaši zpětnou vazbu k užívaní tohoto modulu, stejně jako za tipy na jeho zlepšení. A pamatujte, že to je jen první část modulu Rozšířené SEO, další budou následovat v následujících měsících! :)

Související články:

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek

2 komentáře

  1. Tomáš napsal:

    Dobrý den, v našem případě vznikají desítky kombinací a šablona není na toto množství stavěna.
    Jak lze postupovat?

    Děkuji

    1. Dobrý den, Tomáši,
      určitě je vhodné vybrat jen některé parametry, ze kterých vytvoříte potřebné parametrické kategorie.
      Hezký den, Katka

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů