VR nepříliš vzdálená realita?

V Shoptetu se snažíme hledět do budoucna a jít trendu naproti. Jedním z těch, který nás zaujal, je nakupování ve virtuální (VR) a rozšířené realitě (AR). Na jedné VR aplikaci makáme a právě tou se chceme pochlubit. Navíc vám ukážeme pár skvělých příkladů využití VR a AR ze zahraničí.

Nebudu ale chodit dlouho okolo horké kaše a protože věřím, že obrázek řekne víc než tisíc slov a video řekne víc než tisíc obrázků, natočili jsme pro vás video o našem projektu nakupování ve virtuální realitě.

Kromě našeho videa jsme o virtuální realitě povídali i v České televizi.

Myslíte si taky, že se ve virtuální realitě začne nakupovat, nebo to vidíte jako slepou větev? Napište nám svůj názor do komentářů.

A teď pojďme na tři slíbené příklady, kdy se firmám díky VR nebo AR povedlo buď hezky prodávat, nebo povzbudit znalost své značky:

Ikea a její aplikace pro zobrazení produktu v reálném prostoru

Tohle je asi nejznámější příklad ze všech. Ikea vyvinula a celkem slušně dokázala mezi své zákazníky rozdistribuovat aplikaci, která zobrazovala její produkty v reálném prostoru. Výsledek byl skvělý. Aplikace posbírala přes 8,5 milionu stažení a podle průzkumu odbourala u spousty zákazníků obavu, že si zvolí špatnou barvu, nebo jim design výrobku nebude sedět do celkového vzhledu interiéru. Za mě palec nahoru. Jediná výtka směřuje k tomu, že pro provoz aplikace byl potřeba fyzický Ikea katalog, který sloužil jako referenční měřítko k zajištění správné velikosti produktů v prostoru.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

Alibaba bez 40 loupežníků, ale s VR aplikací umožňující nákup ve známých obchodních centrech

Pozadu nechtěl zůstat ani jeden z největší světových e-commerce hráčů, čínský gigant Alibaba. Ten si připravil zajímavé propojení virtuální reality – vzal 360° videozáběry ze známých obchodních center a spojil je s rozšířenými informacemi o produktech.

Sephora a její Virtuální asistent

V oboru VR/AR jsou celkem aktivní fashion FMCG společnosti. Jedním z příkladů je aplikace Sephory, která vám ukáže, jak daný produkt vypadá přímo na vašem obličeji. Opět spousty stažení i sdílení v médiích. Krásně využitá příležitost.

Tak se nestyďte a dejte nám vědět, která z aplikací se vám líbí nejvíc. Případně pošlete tipy na další, které bychom neměli minout.

Související články:

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek

4 komentáře

  1. Kateřina napsal:

    Virtualni realitu zacala v CR pouzivat Skanska pro prodej bytu. Da se na to podivat dokonce i online z mobilu nebo s 3D brylemi z domova nebo v prodejne: https://reality.skanska.cz/projekty-a-byty/port-karolina-3/virtualni-realita

    1. Iva M. napsal:

      Dobrý den Kateřino, díky za info :-)

  2. Richard napsal:

    Dobrý den,

    trošku pozdní reakce na článek, ale v novinkách, co představoval Apple 13. září mne zaujala přímá podpora AR v prohlížeči Safari. A zdá se, že ty modely nejsou nijak komplikované na výrobu ani implementaci do webu. Uvažujete o možnosti tohle začlenit i do Shoptetu? (je to vlastně pouze o nahrání souboru usdz – což je prakticky jen zabalený model, o zbytek se stará iOS – alespoň na prvotní prozkoumání).

    1. Iva M. napsal:

      Dobrý den Richarde, i my tuhle novinku zaznamenali a prozkoumáváme možnosti. Zatím ale žádné bližší informace nemáme.

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů