Proč si Josef Hojdar svůj e-shop s doplňky z mramoru vytesal na Shoptetu a jak mu pomáhá v podnikání?

„Před svůj showroom v Praze si navrhnu dva velké bílé mramorové sloupy,“ sní majitel firmy Stone Imperial. Co mu zatím brání v realizaci a proč spoléhá také na svůj e-shop? S čím bojoval při jeho stavění a co mu nakonec pomohlo? Sledujte dál příběh českého kameníka, který absolvoval proslulou chorvatskou školu zaměřenou na opracování mramoru.

V prvním dílu našeho rozhovoru jsme si s Josefem Hojdarem povídali o nesnadných začátcích budování vlastního podnikání. A přestože je jeho cesta obrazně vydlážděná mramorem, rozhodně není hladká a snadná. S čím se majitel firmy Stone Imperial nejvíce potýká dnes? Co si naopak na své práci nejvíce užívá? A jak v rámci businessu využívá Shoptet? Začtěte se do našeho povídání.

Jak se vlastně pozná kvalitní mramor?

Když si na mramor poklepete, tak poznáte jeho hustotu. A pokud je uvnitř prasklý nebo je v něm skrytá puklina, tak se to podle zvuku taky zjistí. Nebudu ale prozrazovat všechny svoje finty. (smích)

Co je při jeho zpracování nejtěžší?

Asi ho vytěžit. Vyndat ten 300tunový blok z kamenolomu. Funguje to tak, že se vyjme primární blok, ten je třeba 4 × 4 metry a může mít kolem 150 tun. Ten se někam dopraví, udělají se z něj sekundární, menší bloky. A pak záleží, k čemu je blok určený, co se z něj bude dělat. 

„Nejtěžší je vlastně vyndat ten ohromný blok mramoru z kamenolomu.“

Na svém e-shopu nabízíte mramorové mísy, vázy, hmoždíře, doplňky do koupelny. Na svém webu pak zakázkové práce. Co vše se dá z mramoru vlastně vyrobit? 

V podstatě cokoli. 

Jaká byla vaše zatím nejzajímavější zakázka? 

Nejvíc se mi líbila realizace, kdy si pán objednal do obýváku dračevici, což je jeden z materiálů, který už téměř neexistuje a dnes ho zbývá jen pár kubíků. K jeho zpracování jsou navíc potřeba opravdu znalosti. Tento mramor sám o sobě nevypadá tak pěkně, ale klient si ho nechal nařezat na malé destičky, obložit jím stěnu a tu podsvítit. Zbytky velkých mušlí a zkamenělin, kterými je tento mramor prosycený, tak hezky vynikly. Dodnes mě mrzí, že si nepřál, abych si to vyfotil, bylo to fakt hezký.

Hodně mi záleží na tom, aby byl výsledek perfektní

Přicházejí za vámi klienti už s hotovou představou, kterou je snadné realizovat, nebo spíš nejdříve hodně konzultujete a radíte?

Záleží, kdo přijde. Většinou mi zákazníci řeknou svou představu, ale já se jich ještě hodně ptám. Třeba u kuchyňské linky musím zjistit typ umyvadla, jak se bude usazovat, jestli desku nábytek pod ní vůbec unese, jaká bude profilizace, design a zpracování. Pořád se ptám. Hodně mi záleží na tom, aby byl výsledek perfektní. Konzultace je velmi důležitá.

Jak dlouho trvá vyrobit doplněk nebo nějakou menší užitnou věc z mramoru?

Denně se může v dílně vyrobit okolo 20 malých věcí ve třech lidech. Kuchyňská linka naproti může trvat třeba 3 nebo 4 týdny, už jen dovoz je jeden týden. Chci mít vždy rezervu, zakládám si na dochvilnosti.

Jaký produkt z vaší nabídky na e-shopu Stone Imperial je váš nejoblíbenější? Který vás baví vyrábět?

Všechny produkty z e-shopu jsem si navrhl sám. Nejvíc se mi líbí lampa Helios, jak vypadá a to, jak ten materiál drží, i když je hodně vyfrézovaný a dost se do něj zasahuje. Mám rád její design, protože se hodí kamkoli. Ale fajn je i stojan na víno, jen už je trochu těžší, má asi 7 kilo. Je to poctivý kus mramoru s dírou. (smích) Je vlastně jednoduché ho vyrobit, ale vypadá velmi designově.

Stojan na víno je poctivý kus mramoru s dírou,“ směje se Josef Hojdar.

Svůj e-shop jste vytesal na Shoptetu. Proč jste si vybral toto řešení?

Bylo to pro mě to úplně nejjednodušší, co jsem mohl udělat. E-shop na míru stojí strašně moc tisíc. Navíc jsem chtěl něco snadného na ovládání s jednoduchým, přehledným designem. Pak jsem našel Shoptet a říkám si, to je bomba. Hned jsem do toho šel. Je pravda, že ze začátku mi to nešlo tak dobře, aby to vypadalo přesně podle mých představ. Ale pak jsem se spojil s panem Hladem, který mi hrozně pomohl. Toho jsem našel přes Shoptet Partnery, líbila se mi jeho práce a je to sympaťák. Udělal mi pěkný, jednoduchý design, díky němuž vynikne můj sortiment.

 Jak dlouho trvala příprava e-shopu před jeho spuštěním?

Možná i půl roku, problém byly hlavně fotky, ty zabraly hodně času. První produktovky jsem nafotil na nejvyšším bodu Brače, Vidova gora. Všichni mi to ale hejtili a přesvědčovali mě, že fotky musí být na bílém pozadí, tak jsem to přefotil a vypadá to moc pěkně.

E-shop a zakázkové práce by se měly ideálně doplňovat navzájem

S jakým záměrem jste ho spouštěl? Jaká je vaše představa jeho ideálního využití v rámci vašeho byznysu?

E-shopem to vše začalo. Samozřejmě dělám hodně zakázky, ale když si někdo u mě objedná třeba kuchyňskou linku, a pak si pořídí třeba i hmoždíř z toho stejného materiálu, tak to bude vypadat skvěle. E-shop a zakázkové práce by se měly ideálně doplňovat navzájem.

E-shop Stone Imperial

Kolik lidí za firmou Stone Imperial vlastně stojí? Nebo je to one man show?

Záleží, jak se to vezme. Hodně mi pomáhá paní účetní, bez ní bych byl úplně mimo. (smích) Radí mi třeba ale i další lidi mimo samotnou firmu, velká pomocnice je pro mě třeba moje sestra. Dneska už kamarád mi dělá marketing. Mnohem líp si rozumím s ním než s nějakou velkou marketingovou agenturou, jsem velký fanda opravdu osobního přístupu. Kromě lidí, které jsem zmínil, je všechno ale hlavně na mně.

Do jakých marketingových kanálů investujete? 

Většinu financí jsem proinvestoval v PPC. Až později mi ale došlo, že mě vlastně lidi na vyhledávačích téměř nehledají. Takže chci svoje produkty začít víc ukazovat na sociálních sítích a podobně. PPC zkusím zase za čas, ale chci se teď soustředit hlavně na práci na značce. 

Rád komunikuju s lidmi a ukazuju jim možnosti v rámci realizace z mramoru

Říkáte, že byste svou práci za kancl nevyměnil. Proč?

Myslel jsem to tak, že nechci sedět za počítačem od rána do večera. Hrozně rád komunikuju s lidmi a ukazuju jim možnosti, designy, vzorky… Jednoduše to, co všechno mramor dovede. Vlastně si tak trochu hraju. 

Je něco, co se vám ve vašem podnikání nepovedlo?

Neměl jsem dát tolik peněz do ppcček, návratnost byla pouhé 2 % a bohužel to v tom stádiu nemělo smysl. V agentuře jsem se naneštěstí setkal s tím, že mi neporadili dobře, nehleděli na můj sortiment a na to, že to u něj nemusí fungovat. Hodně mi to finančně ublížilo. Občas mám taky problém s dopravou. Jednou mi přepravci zlomili velikou kuchyňskou linku a uhradili mi zpět pouze materiál. Můj čas a další náklady přišly vniveč a dopravu nové linky jsem stejně musel znovu platit. Dneska už si na to dávám veliký pozor.

Na co jste naopak pyšný?

Jsem velmi hrdý na to, že do mě klienti vkládají svou důvěru. Každý projekt mě naplňuje radostí, protože pro někoho mohu vytvořit něco pěkného, o čem vím, že mu dlouho vydrží.

Kde vidíte svou firmu za pět let? Jaké máte plány a sny do budoucna?

Chtěl bych si v Praze zařídit svůj vlastní kamenný obchůdek s mramorovými doplňky. Byl by tam i prostor na schůzky ohledně zakázkových prací. Původně jsem to chtěl realizovat do tří, čtyř let, ale pak se objevila korona, a nevím, co bude. Mám za to, že bude trvat delší dobu, než se ekonomika zase naplno rozjede. Ale už teď vím, jak by měl můj showroom vypadat. Navrhl bych si před něj dva velké bílé mramorové sloupy a udělal bych si ho opravdu hezký.

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů