Právo

Provozováním e-shopu vám vznikají různé právní náležitosti a povinnosti, které si musíte ošetřit, abyste se vyhnuli případným sankcím. Nic s tím nenaděláte, proto je lepší se připravit než si pak nadávat.

Na své produkty musíte poskytovat záruku, to znamená, že jste před svým zákazníkem zodpovědní za případné vady zboží, které prodáváte. Jsou tu ale ještě další odpovědnosti jako například odpovědnost za jakost, za jakost při převzetí nebo za škodu způsobenou vadou výrobku. Vyznat se vám v tom pomůže náš článek Není záruka jako záruka: 4 odpovědnosti, které byste měli znát.

Mrkněte také na článek E-shop a nejčastější právní dotazy, najdete tam totiž tipy na to, na co si z právního hlediska dávat jako e-shop pozor. Třeba se dovíte, jak se zařídit, pokud prodáváte na Slovensko, na co si dát pozor při zveřejňování YouTube videí nebo jak je to s autorskými právy obrázků a textů.

Dále se můžete nachytřit také ve vyčerpávajícím článku Právní náležitosti e-shopu, kde najdete přehled toho, co by měl váš e-shop po právní stránce splňovat, zveřejnit a na co prostě nezapomenout. A pokud si přece jen nebudete ohledně něčeho jistí, vždycky je lepší se obrátit na odborníka, třeba někoho z našich partnerů právníků a advokátů, než šetřit na zbytečnou pokutu.

Spouštíme e-shop 4: Za co vás mohou rozcupovat právníci

Internet není zóna bezpráví. Vaše podnikání tu musí splňovat požadavky platných předpisů a zákonů, stejně jako kdybyste měli obchodní centrum na Václavském náměstí. Existují dokonce i předpisy, které se týkají pouze obchodování na internetu. Jaké z nich jsou pro vás nejdůležitější? Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu Nevyplňujte toto pole: Vyzkoušet zdarma Vložením […]

Přečíst celé

Jak se nestát spammerem

Oslovení velkého množství potencionálních zákazníků může být silné lákadlo. Někteří obchodníci občas sahají po prostředcích, které jsou již mimo zákonný rámec, jedním z nich jsou nevyžádaná obchodní sdělení.

Přečíst celé

Obchodní podmínky nejsou zbytečnost

Velmi častým jevem, se kterým se můžeme setkat u řady e-shopů, jsou špatně vypracované, hrubě okopírované nebo zcela chybějící obchodní podmínky. To může přinést provozovateli takového e-shopu řadu problémů, menší důvěryhodností u zákazníků počínaje až pokutou od České obchodní inspekce konče.

Přečíst celé

Navigace pro příspěvky