Nejčastější chyby v PPC v roce 2018

()

Spousta obsahu online, kvalitní videa i desítky konferencí a školení. Přesto se v PPC kampaních pořád opakují ty samé chyby. V Shoptetu jsme si řekli dost a nabídli klientům možnost auditu zdarma s cílem zmapovat nejčastější problémy. Prošli jsme za vás víc než 60 účtů. Tady jsou výsledky a naše doporučení.

Google Ads - nejčastější chyby v PPC

Produktové kampaně (Shopping ads)

Produktové kampaně čili Shopping ads jsou alfou a omegou každého e-shopu, přesto se v nich dělá spousta chyb. Takže pokud je nemáte, určitě si je nastavte. A pokud už jste to udělali, čtete dál.

Produktové kampaně - nejčastější chyby v PPC

Nejčastější chyba, se kterou jsme se setkali, byla ta, že klienti použili jednu velkou kampaň a nastavili pro ni jednotnou CPC. Tím pádem nabízeli stejnou cenu za proklik na tašku na kolo v ceně 300 Kč a stejnou cenu za klik na samotné kolo za 10 000 Kč. Jak je to správně? Existují dva přístupy:

  1. Rozdělit kampaně do sestav podle ceny produktů nebo jejich marže a na každou nastavit správnou cenu za proklik. To platí pro Google Ads i Sklik. Jak na skupiny najdete tady.
  2. Vyzkoušet chytré kampaně (smart campaigns) v Google Ads. Tyto kampaně budou automaticky na základě strojového učení nabízet správné ceny za kliknutí tomu správnému publiku. Jen pro jejich spuštění už nějaké konverze v účtu musíte mít. Nastavíte si je podle návodu.

Další častou chybou bylo to, že si inzerenti nekontrolovali podíl zobrazení. Klientům se často stávalo, že se zobrazovali třeba jen ve 20 % případů, kdy docházelo k hledání jejich produktů.

  1. Doporučujeme projít vyhledávací dotazy a odstranit ty nerelevantní, které snižují skóre reklamy, nebo nemají konverze. Tím alokujete víc rozpočtu na relevantní dotazy.
  2. Na produktových skupinách, které mají dobré výsledky, zvyšte cenu za klik. Dá se využít simulátor nabídek k odhadu toho, jestli se vám vyplatí zvýšit nabídku, nebo už budete se svou marží za hranou.

 

Kampaně ve vyhledávání

Produktové kampaně už tedy nastavené máte? Ok, tak pojďme na vyhledávání.

Kampaně ve vyhledávání - nejčastější chyby v PPC

Co se nám opakovalo?

Chybějící rozšíření u reklam ve vyhledávací síti. Je škoda přicházet o prostor ve vyhledávání jenom kvůli tomu, že jste si nenastavili rozšíření reklam. Podívejte se do Google nápovědy a nastavte si všechna potřebná rozšíření.

Špatná práce se shodami, nebo se strukturou kampaní. Ne, opravdu nemůžete mít v jedné sestavě tašku na kolo a samotné jízdní kolo. Strukturujte sestavy rozumně podle kategorií, značek a podkategorií. Jak na to najdete třeba na blogu zaklik.cz.

Ztracená zobrazení z důvodu nízkého rozpočtu. Asi jedna z nejhorších chyb, kterou můžete udělat. Rychle si tedy ve svém účtu přidejte sloupec Podíl ztracených zobrazení (rozpočet) a zkontrolujte si ho. Jestli v něm uvidíte víc než 0 % ztracených zobrazení, tak to znamená, že máte nastavený nízký rozpočet a za každý klik platíte víc než musíte. Jak to vyřešit?

  1. Pokud mají kampaně dostatečný výkon, zvyšte denní rozpočet minimálně o ta procenta, o která podle metriky Podíl ztracených zobrazení (rozpočet) přicházíte.
  2. Pokud kampaně výsledky neplní, snižte CPC reklamních sestav o ta procenta, o která podle metriky Podíl ztracených zobrazení (rozpočet) přicházíte.

Proč je to tak důležité? Ukážeme vám to na jednom příkladu – představte si, že máte nastavený denní rozpočet 100 Kč, podíl ztracených zobrazení je 50 % a za klik momentálně platíte 10Kč. Každý den si tedy koupíte 10 prokliků, ale o dalších 10 přijdete. Pokud byste nastavili cenu za proklik 5 Kč, získáte za stejnou denní cenu 20 prokliků a navíc o žádné potencionální zákazníky nepřijdete. A ano, skutečně se tato chyba objevovala ve víc než polovině kontrolovaných účtů.

Remarketingové kampaně

Opět ve většině případů kampaně, které pro e-shopy fungují. Tedy především ty dynamické. A jaké jsme u nich nejčastěji našli chyby?

Kampaň neměla nastavené omezení frekvence. Co může být pro vašeho zákazníka otravnější než reklama, která se mu zobrazuje desetkrát, dvacetkrát denně? Asi nic. Zkontrolujte si tedy ve svých kampaních – v případě, že nepoužíváte CPA, nebo ROAS –  jestli máte nastavené omezení frekvence. A jaké je to správné číslo? To vám nikdo neřekne, tak testujte a vyhodnocujte cenu za konverzi a CTR dynamického remarketingu.

Kampaň neměla nastavené vyloučení mobilních aplikací. Ač jsem Google Partners Trenér pro mobilní kampaně, tak musím konstatovat, že se většině klientů kvůli nízkému konverznímu poměru nevyplatí mít mobilní aplikace spuštěné. Zkontrolujte si tedy, kde se vaše reklamy zobrazují a případně je ze svých kampaní vylučte. Jak na to najdete tady.

A doplněk Google od Shoptetu znáte?

Koukněte, jestli používáte náš doplněk, který vám usnadní správu všech Google systémů. Najdete ho na doplnky.shoptet.cz

Více o PPC kampaních najdete zde >>>

Jak se vám článek líbí?

Pro hodnocení klikněte na hvězdičku

Průměrné hodnocení / 5. Počet hodnocení:

Zatím žádné hodnocení. Buďte první!

Navigace pro příspěvek

  1. Moc dobře napsané. Článek budu doporučovat. Mluvím o chybách v PPC hodně podobně. Jen bych ještě doplnil, že aby to všechno fungovalo, je potřeba mít na účtu kredit a mít ho tam celou dobu, kdy chce eshop získávat objednávky. Pro mě je to bod číslo jedna.

    1. Radek Hudák napsal:

      Ahoj Vláďo,

      díky. Jo kredit dopíšu. Taky pár (hodně) výpadků tak kvůli němu bylo.

  2. Iveta napsal:

    Zajímavé a potrebne info. Muzete mi prosím doporučit prirucku kde jsou tyto informace o ADW nejak sepsane. Patram, ale nic jsem nenašla. Diky I.

    1. Radek Hudák napsal:

      Dobrý den,

      určitě jednak zaklik.cz od Petry Větrovské. A pak vše na https://learndigital.withgoogle.com/digitalnigaraz a pro pochopení základů vše co je na Youtube Google Partners CZ/SK začal bych https://www.youtube.com/playlist?list=PLWYcuNyl5UXBj4C4SC0uGQXCU0Uv1lOeZ

  3. Ondřej Zícha napsal:

    Super článek, jen doplním, že za mě je vůbec největší chyba v RMK v roce 2018, kterou vidím snad u každého nového klienta ta, že v RMK mají nastavené automatické cílení na „konzervativní automatizace“ místo aby využili „Bez automatického cílení“ (alespoň pro začátek)

    1. Radek Hudák napsal:

      Zdravím Ondo,

      tady nevím, kde jsem koukal, tak to klientům vycházelo na stanovené cíle. Ale určitě díky za podmět účty jestě projdu a doplním, kdyžtak do druhého dílu.

  4. Jiří napsal:

    No mě to dneska vyplesklo jak malého kluka. Dříve tam ale nic takového nebylo, resp. v začátku člověk nastavil, že žádné konzervativní cílení nechce, ale stejně se to tam zapnulo. Ani Googláci mi dnes nedokázali říct, jakej vůl to vymyslel. Mě to málem na remarketingu pro cílení na všechny země (jedná se o ubytování v Praze) utrhlo tisíce korun, díky bohu že jsem měl nastavený docela malý denní rozpočet.

  5. Marek Pech napsal:

    Díky za hezký článek.

    Myslím si, že nejčastější chybou je stále špatný tracking konverzí.

    Další je canibalismus klíčových slov a jejich duplikace v účtu jsou velmi často naházeny varianty jako => „+zelené +kolo“ a „+kolo +zelené“

  6. Jiří Franěk napsal:

    Super článek! Pro někoho, kdo chce jít více do hloubky a zkontrolovat si i ostatní věci jsem před nedávnem sepsal článek 39 PPC chyb, které vás stojí tisíce kč https://jirifranek.cz/ppc-chyby/. Věřím, že bude přínosem i pro ostatní, kteří si kampaně teprve vytvářejí, ale i pro ty, kteří již mají kampaně nějakou dobu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů