2 kroky proti ztrátě konverzí v Google Ads

Google Ads, tedy ještě nedávno AdWords, v posledních dnech apeluje na aktualizaci jejich měřícího kódu. Možná i vám přišel e-mail s upozorněním, že musíte kódy aktualizovat, abyste nepřišli o konverze. Proč hrozí ztráta konverzí, jak jí můžete předejít a co chystáme na Shoptetu?

Apel od Google souvisí se zveřejněním nové verze prohlížeče Safari 12. Tahle aktualizace s sebou nese mimo jiné funkci nazvanou Intelligent tracking prevention 2.0., která omezí využívání cookies třetích stran a tím pádem i měření konverzí. Aby tahle změna neznehodnotila statistiky v reklamních účtech, doporučuje Google nasazení jejich nové „globální značky webu“. Tou lze nahradit původní kódy využívané pro měření konverzí a klasický a dynamický remarketing.

Implementace nových kódů je u nás na Shoptetu v procesu. Zatím tedy využíváme na e-shopech původní značku. Ztráty dat se ale bát nemusíte, dá se jí předejít i jiným způsobem.

O konverze nepřijdete, stačí 2 kroky

Propojit služby Google Ads a Google Analytics. Když jsou Google Ads a Google Analytics propojeny, sdílí parametr GCLID. Díky tomu si může Google Ads sáhnout na GCLID ze souborů cookie Google Analytics. 

Zapnout automatické značkování. Tato funkce připojí parametr GCLID k URL adrese, kterou uživatel proklikl z reklamy.

Založte si nezávazně vlastní testovací e-shop na Shoptetu

Nevyplňujte toto pole:

1) Propojení Google Ads a Google Analytics

Klíčem k úspěchu tohoto nastavení je mít přístup ke Google Ads a Google Analytics pro stejný e-mail. Pak už je to jednoduché:

  1. V novém rozhraní Google Ads kliknete vpravo nahoře na ikonku „Nástroje“ a v části „Nastavení“ zvolíte „Připojené účty“.
  2. Vyberete Google Analytics, kde připojíte příslušnou službu a Výběr dat

2) Zapnutí automatického značkování

Automatické značkování v Google Ads využívá právě výše uvedený parametr GCLID, který pomůže zachovat přesnost měření konverzí.  Nastavení je snadné:

  1. V rozhraní Google Ads kliknete v levé boční liště na „Nastavení“, zvolíte kartu „Nastavení účtu“
  2. Rozkliknete funkci „Automatické značkování“ a potvrdíte možnost „Označit adresu URL…“

Automatické značkování URL adresy

Povedlo se vám všechno v pořádku nastavit, nebo jste narazili na nějaké problémy? Dejte nám vědět v komentáři.

Související články:

Facebook
Twitter

Navigace pro příspěvek

Napište komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vložením zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů