Mobilní marketing – jak na to?

Marketingových kanálů není nikdy dost a vzhledem k tomu, v jakém množství se dnes prodávají smartphony a kolik lidí se každým měsícem stává novými uživateli internetu v mobilu, dere se čím dál více do popředí i u nás mobilní marketing. Co dělat, čemu se naopak vyhnout, a i několik dalších tipů/triků věnujícím se tomuto lehce opomínanému odvětví v dnešním článku.

1.) Mobilní web

I laika napadne, že webové stránky respektive jejich podoba zobrazující se při prohlížení z mobilního telefonu musí být jiná než u klasických portálů. Pokud pomineme cenu datových balíčků, za všechno může především rozlišení – co se vám na klasickém monitoru bude jevit jako nesmírně přehledné, v mobilu může být totální chaos. Možností, jak vytvořit atraktivní mobilní verzi vašeho webu, je hned několik.

Za prvé jsou tu některé automatické nástroje, které to udělají za vás. Za všechny uvedu především WordPress pluginy na této stránce, nebo nástroj od GoDaddy, který také dokáže pomoci.

Vlevo klasická stránka, vpravo upravená pro smartphone; rozdíly jsou evidentní.

Druhou variantou jsou takzvané plug-and-play platformy, kterých je ohromné množství – některé vám umožní si mobilní web vytvořit prakticky samostatně a zdarma, jiné to udělají profesionálně za vás, ale za poplatek. Stačí chvíli „googlit“. Když vám některé nejoblíbenější lehce předhodím, tak jsou tu Mobicanvas, GetGoMobi, nebo Onswipe i pro tablety. Důležité je, že tato možnost na rozdíl od drtivé většiny těch, které spadají do první výše zmíněné, vám nepředělá stránku jako takovou, ale vytvoří nezávislou mobilní verzi.

Velmi oblíbený je i kód, který pozná jaké rozlišení má obrazovka návštěvníka a podle toho mu zobrazí příslušnou verzi webu (hranice je obvykle 600 pixelů). Požádejte vašeho webdesignéra, nebo si můžete sami vystačit s tipy na CSS-Tricks.

2.) Vzdělávejte se

Pokud chcete mít atraktivní mobilní web, navštěvujte ostatní, objevujte funkce, které jsou pro mobilní internet k dispozici, a pokud vás zaujmou, použijte je. Jakmile objevíte ve vašem okolí někoho, kdo je nadšenec do mobilního internetu a surfuje na něm při každé příležitosti, zkuste ho oslovit a získat ho mezi své pomyslné fandy.

Několik zajímavých funkcí, které jsou dnes k dispozici. LinkedIn umožňuje pouze na základě dosahu Bluetooth posílat si například v kanceláři soubory, chatovat apod. Pokud máte rádi kafe, Starbucks umožňuje stáhnout aplikaci, se kterou zaplatíte přímo telefonem další šálek, nebo na Google lze vyhledávat pouze na základě záznamu hlasu, aniž byste museli cokoliv psát.

 

Uvidíte sami, že jak budete postupně pronikat do těchto funkcí mobilního internetu, budou vás napadat myšlenky, jak svůj vlastní web pro mobily vylepšit a posunout své internetové aktivity o krok dál.

3.) Mobilní reklama

Stejně jako existuje PPC reklama, kontextová reklama ve vyhledávačích apod. v prostředí klasického internetu, už i u mobilního internetu je k dispozici a vy jí tak můžete využít ke své propagaci. AdMob od Google, iAd od Apple, nebo Millennial Media jsou již natolik prověřené služby, že by vám mohli efektivně pomoci.

Toto jsou pouze takové tři základní rady, abyste začali alespoň o mobilním marketingu uvažovat, pokud vás to ještě nenapadlo. Dnes je díky technologickému pokroku v mnohém podobný klasickému internetovému, tak proč si výhody neznásobit. Je sice pravda, že české prostředí ještě není tak daleko, aby mělo zavedení mobilního marketingu nějaký masivní dopad, proč to ale nezkusit, když to ostatní stále opomíjejí.

Zdroj: Social Media Examiner

Navigace pro příspěvek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Odesláním zprávy souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů