Někomu dřív, někomu později. Ale co nevidět se všem v Analytics zobrazí možnost aktivovat si Google Signals (Signály Google). Přečtete si, co vám tahle volba přinese a jestli to stojí za to, nebo se máte spíš bát.
Google signály jsou nová funkce, kterou najdete postupně všichni ve svých Google Analytics. Nevyžaduje žádné úpravy kódu, jen odsouhlasení aktivace, případně dodatečnou aktivaci v nastavení.
Nově najdete v sekci Publikum > Různá zařízení nové reporty, které ukazují, jaký máte překryv na jednotlivých zařízeních, jaké jsou nejčastější trasy, dál jak se jednotlivá zařízení chovají podle zdrojů návštěv a nakonec i přehled akvizice podle jednotlivých zařízení.
Díky tomuto reportu uvidíte, z kolika různých zařízení na váš web přistupují jednotliví uživatelé a jaký je mezi těmito zařízeními překryv.
Můžete získat cenná data o tom, jak se například chová skupina, která k vám chodí z počítače i z mobilu. Nebo třeba naopak, jak se chovají jen ti, kteří přichází jen z mobilních zařízení.
Jednoduchý report, kde si můžete zobrazit pořadí zařízení, ze kterých k vám uživatelé nejčastěji přistupují a jak se pak chovají.
Zobrazuje, kolik jednotliví uživatelé vygenerovali po kanálech tak, jak je máte nastavené v Základním nastavení kanálů.
Za mě možná nejužitečnější report ze všech čtyř. Ukáže vám, jaké tržby udělala jednotlivá zařízení a kolik dodatečných tržeb udělala další, přes která uživatel napoprvé nepřišel. Tato data uvidíte až na úrovni kampaně. Můžete se tedy po kampaních podívat, kolik vám například z vyhledávání na mobilech pro určitou kategorii reklama vygenerovala tržeb. A to nejen na mobilu, ze kterého zákazník přišel, ale i následně na počítači, nebo jeho dalším zařízení.
Na Facebooku to už znáte dlouho dobu. Například si vyexportujete zákazníky, kteří u vás za poslední půlrok nakoupili víc než dvakrát a těm zobrazíte speciální reklamu. V Analytics propojeném s Adwords to jde samozřejmě taky. Jen tu byl problém s tím, že u vás musel zákazník dvakrát nakoupit z jednoho zařízení. Díky Google signálům teď například budete moct – když si uděláte segment nakoupil víc než dvakrát – cílit i na uživatele, kteří jednou nakoupili z mobilu a podruhé z počítače. Tohle vám rozšíří publika a zpřesní cílení.
Nebo je tenhle případ moc složitý? Tak jednoduše – odteď se vám budou všechny kampaně vytvořené na základě Analytics publik zobrazovat napříč jednotlivými zařízeními.
V některých zemích, například Německu, už Google pomocí těchto signálů testuje i reportování offline prodejů v kamenných prodejnách bez nutnosti nějak si párovat uživatele, nebo nutnosti vytáhnout z něj na prodejně další data. Uživatel jednoduše klikne na vaši reklamu, přijde do prodejny, udělá nákup a vy ho uvidíte ve svém Analytics. Na to se já osobně hodně těším.
Jednoduše! Google vás k jejich aktivaci vyzve. Případně, pokud byste náhodou výzvu zavřeli, podívejte se do Správce > Služba > Údaje o měření > Shromažďování dat a tam si je aktivujte.
Za sebe musím říct, že jakýkoliv krok směrem ke zjednodušení práce s crossdevice reportingem vítám. Už v minulosti se tyto reporty a věci daly řešit pomocí User-ID, ale ty fungovala jen s omezeným množstvím uživatelů, kteří na vašem e-shopu byli přihlášeni. Tohle je krok vpřed, že každý inzerent bude mít kvalitní data o tom, jak se mezi mobilem a počítačem přechází. Společně s oznámením Google Atributtion tento krok beru jako jeden z prvních na cestě k vyřešení největšího problému dnešního online marketingu a to je správné vyhodnocování přínosu kampaní. A doporučení? Aktivujte a vůbec se toho nebojte.
Propojení Shoptetu s Analytics i Adwords a tím pádem všechny popisované funkce získáte pohodlně v doplňku Google. Tento doplněk je navíc zdarma pro všechny e-shopy.
Přemýšlím: přinese tohle důležitou možnost přestat retargetovat návštěvníka, který už na jiném zařízení nakoupil, nebo by to měl zvládnout už cross-device v AdWords?
Ahoj,
Já kde jsem mohl, tak jsem si nastavil nové vylučující publikum nakupujících i právě teď z Analytics. Jestli to vyřešilo ten problém ještě nevím. Za sebe si myslím, že ne, že to bude právě podobné jako s klasickým Adwords remarketingem, že občas prostě tu identifikaci nezvládne. Ja vidím benefit spíše v tom, že si jednoduše budeš moci dělat složitější segmenty, které by v Adwords ehmm teda Google Ads nešli, nebo by vyžadovali dost práce.
Opravdu platí, že se odteď budou kampaně vytvořené na základě GA publik zobrazovat napříč zařízeními? To by mělo platit jen pro uživatele, kteří budou přihlášeni do Google účtu na více zařízeních ne? :)
Ano i ne. 100 % to platit nebude nikdy. Ale zároveň to není, tak že pokud se na mobilu například nikdy nepřihlásíte, tak Google si to zařízení nedokáže napárovat. Model párování zařízení není založený pouze na loginu.